NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity poszukuje dostawców automatów przekąskowych do wagonów Combi

| Michał Szymajda 24.06.2019 10,1k

PKP Intercity poszukuje dostawców automatów przekąskowych do wagonów Combi
zdjęcie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Intercity czeka już na swoje pierwsze wagony Combi. Wielofunkcyjne wagony, których będzie 60, mają mieć na pokładzie automaty do wydawania przekąsek i napojów. To nowość w ofercie przewoźnika.
PKP Intercity właśnie ogłosiło dialog techniczny, do którego zaprasza wszystkich zainteresowanych dostawą automatów vendingowych do wagonów, oraz usługą ich późniejszego utrzymania i uzupełniania w nich towarów. Takie automaty, według zapowiedzi prezesa PKP Intercity, Marka Chraniuka, znajdą się we wszystkich modernizowanych, wielofunkcyjnych wagonach, które obecnie modernizuje Pesa.

– Celem dialogu technicznego jest pozyskanie informacji niezbędnych do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – informuje PKP Intercity.

Z ogłoszenia wynika, że PKP Intercity będzie chciało kupić dwa rodzaje automatów: do napojów ciepłych oraz do napojów zimnych i przekąsek. Za produkty mamy mieć możliwość zapłaty tylko kartą, operator pyta także o to ile kosztować będzie umożliwienie podróżnym zapłaty za posiłki blikiem. Wstępnie PKP Intercity chciałoby, by firma, która dostarczy maszyny, zajęła się ich uzupełnianiem i serwisem na okres 9 lat. Wymaganie konieczne jest takie, by maszyny posiadały certyfikat dopuszczający do instalacji w pojazdach szynowych oraz certyfikaty wymagane przepisami kolejowymi. Warto w tym miejscu przypomnieć, że dotychczas w Polsce jedynie Koleje Śląskie mają doświadczenie z implementacją takich urządzeń.

60 wagonów Combi obecnie, z poślizgiem, modernizuje bydgoska Pesa, będą pojazdami niezwykle oczekiwanymi przez polskich pasażerów. Wielozadaniowe, będą przygotowane do przyjęcia na pokład osób niepełnosprawnych, znajdą się w nich miejsca dla rowery a także przedziały dla rodziców z dziećmi. Klimatyzowane wagony mają być włączane do pociągów TLK i IC w różnych relacjach. Obecnie: aby choć częściowo załatać lukę wynikającą z braku takich wagonów, PKP Intercity niewielką ich ilość pożycza od Kolei Czeskich. Są włączane do pociągów sezonowych.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że pierwsze wagony Combi na pierwsze jazdy homologacyjne skierowane zostaną z końcem lata. Jest szansa, że pierwszy z nich zobaczymy na targach Trako w Gdańsku. Włączanie wagonów do pociągów pasażerskich ma się rozpocząć od początku 2020 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5