NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity: Pomagamy Polakom walczyć z inflacją na stacjach paliw

| Kasper Fiszer 12.08.2022 2,5k

PKP Intercity: Pomagamy Polakom walczyć z inflacją na stacjach paliw
fot. Travelarz, lic. CC BY-SA 3.0
Największy kolejowy przewoźnik dalekobieżny przekonuje, że jego nowa polityka cenowa już teraz ma wyraźne przełożenie na frekwencję w pociągach. Ma być to wynikiem zwiększenia atrakcyjności kosztowej dla podróżujących w małych grupach, czemu sprzyja nie tylko rewolucja taryfowa, ale też wzrost cen paliw. Oferta PKP Intercity ma zdaniem spółki pomóc Polakom w osobistej walce z inflacją odczuwalną zwłaszcza na stacjach benzynowych.
2022 r. przyniósł największe zmiany w taryfie biletowej PKP Intercity w zasadzie od momentu powstania tej spółki. Przewoźnik zdecydował się na odejście od dotychczasowego oparcia wszystkich cen o odległość w kilometrach, wprowadzając cennik częściowo dynamiczny. Choć wciąż istnieje system obliczania przewoźnego na podstawie drogi przewozu, do sprzedaży trafiają bilety w obniżonych cenach oferowane w zależności od kilku czynników, m.in. popularności połączenia, zapełnienia wagonów poszczególnych klas, pory odjazdu itp.

Najwięcej podróżnych w historii także dzięki nowym promocjom

Dwa miesiące później, w lipcu, w życie weszły zaś kolejne istotne zmiany dla podróżujących pociągami kategorii, które przewoźnik określa mianem ekonomicznych, czyli TLK i IC. Małe grupy – od 2 do 6 osób – korzystają z 30-procentowego rabatu, jeśli zdecydują się na zakup co najmniej dzień przed planowaną datą odjazdu. Spółka twierdzi, że już w pierwszym okresie po wprowadzeniu udogodnień widać ich wpływ na liczbę pasażerów korzystających z usług narodowego przewoźnika.

– Po prawie trzech miesiącach od wdrożenia dynamicznego systemu sprzedaży obserwujemy duży wzrost liczby pasażerów – mówi Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. M.in. majowe wdrożenie oferty Promo miało sprawić, że pod względem liczby przewiezionych osób pierwsze półrocze 2022 r. okazało się najlepszym w całej dotychczasowej historii spółki. Z jej usług skorzystało bowiem ok. 25,5 mln pasażerów, o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie ostatniego roku przed wybuchem pandemii koronawirusa, i to mimo że zimą i wczesną wiosną mieliśmy do czynienia z kolejną dużą falą zachorowań.

Spółka przyznaje: nie byliśmy konkurencyjni cenowo dla małych grup

Choć nasza rozmówczyni zastrzega, że szczegóły dotyczące wykorzystania poszczególnych ofert pozostają tajemnicą handlową przedsiębiorstwa, zapewnia, że cieszące się dotychczas umiarkowaną frekwencją połączenia zyskują nowych pasażerów, a wypełnienie pociągów w dni powszednie, które było niższe niż w dni wolne, zwiększa się. – Wzrosła liczba podróżnych, poziom przychodów jest więc zadowalający – dodaje. Być może dane sprzedażowe z kolejnych miesięcy przyniosą kolejne wzrosty, bo zdaniem służb prasowych spółki oferta dla małych grup może być szczególnie atrakcyjna w okresie obowiązywania wysokich cen paliw.

– „Taniej z bliskimi” to propozycja tańszych podróży stanowiąca odpowiedź na potrzeby pasażerów. Przed jej wprowadzeniem ceny biletów faktycznie się kumulowały – tłumaczy Marta Ziemska. Przyznaje, że podróż pociągiem przestawała być konkurencyjna cenowo względem własnego samochodu, jeśli miałoby nim jechać np. czterech pasażerów. – Obecnie promujemy przejazdy małych grup, na czym zyskuje pasażer. To także nasz wkład w walkę z inflacją – usłyszeliśmy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5