NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity podsumowuje 2015 rok

| Tadeusz Syryjczyk 07.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-07 09:02:41 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Jeszcze raz mój komentarz z grudnia do artykułu: http://www.rynek-kolejowy.pl/60660/PKP_Intercity_do%C2%A0konca_roku_przewiezie_31_mln_pasazerow.htm


A teraz twarde dane:
Liczba przewiezionych pasażerów koleją w Polsce w 1997 roku: 413 mln
Liczba przewiezionych pasażerów koleją w Polsce 2014 roku: 269 mln

źródło: UTK -
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjwteaM5N_JA
hXL8HIKHbyGCJ0QFggkMAE&url=http%3A%2F%2Futk.gov.pl%2Fdownload%2F1%2F10389%2FOcenaFunkcjonowaniaRynku
TransportuKolejowegoiStanuBezpieczenstwaRuchuKolejowegow.pdf&usg=AFQjCNGqlIFppKgMia8qIdVluMm0Z-1jiQ&
sig2=TTPAbU78kcJegAzGCArqTw&bvm=bv.110151844,d.bGQ

Kolejne dane porównawcze z TGV:
Liczba przewiezionych pasażerów koleją w 1997 roku: 62 mln
Liczba przewiezionych pasażerów koleją w 2008 roku: 128 mln

źródło: wikipedia - https://pl.wikipedia.org/wiki/TGV

A całe PKP IC przewiezie 31 mln pasażerów, gdzie we Francji tylko TGV przewozi ponad cztery razy więcej pasażerów...
Naprawdę jesteśmy na szarym końcu ze swoją koleją, gdzie wydano już grube miliardy, ale bez żadnych spektakularnych efektów...
Naprawdę, KDP to konieczność, żeby przyciągnąć pasażerów w aspekcie coraz większej sieci autostrad w Polsce...
2016-01-07 09:03:10 Autor: Mmm
---.centertel.pl
Pociagami pkp ic jeżdżą głównie studenci bo maja bilety ulgowe. A na nich firma daleko nie zajedzie. Mogliby podac ilu pasazerow wożą którzy nie maja żadnych ulg ustawowych. To by ciekawe bylo.
2016-01-07 09:03:19 Autor: Mmm
---.centertel.pl
Pociagami pkp ic jeżdżą głównie studenci bo maja bilety ulgowe. A na nich firma daleko nie zajedzie. Mogliby podac ilu pasazerow wożą którzy nie maja żadnych ulg ustawowych. To by ciekawe bylo.
2016-01-07 09:06:12 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
uwaga do odbioru Dartów-sprawdzajcie kolejne składy na biegu bo mają usterki typu coś niedokręcone lub żle spasowane przykład:Dart 006 w pierwszej klasie przy wyższej prędkości coś zaczyna trzeszczeć ,gruchać, skrzypiećitp.
2016-01-07 09:07:47 Autor: Mmm
---.centertel.pl
Wystarczy porownac do 2008 roku ile wtedy bylo pasazerow w pociągach dalekobieznych pkp ic i pkp przewozy regionalne. To tego pułapu jeszcze daleko. Dopiero jak wrócą do stanu poczatkowego to można bedzie spojrzeć z optymizmem. A tak to jest wciskanie kitu ludziom którzy nie pamiętają jak bylo chociaz te 10 lat temu.
2016-01-07 09:17:51 Autor: elka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Minister się zmienił, ale na kolei bez zmian. PR i nic więcej.
2016-01-07 09:23:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
Marketingowo dobrze to wygląda, ale powinno się spojrzeć kilka lat wstecz; uwzględniając także wysokość dotacji wtedy i teraz.

Przecież to, że przybyło pasażerów po zakończeniu mega utrudnień w okresie remontów to nic nadzwyczajnego.

Pytanie jaki będzie wynik gdy porównać z czasami sprzed remontu?
2016-01-07 09:25:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
w ogóle uważam, że pomysł by dotować pociągi dalekobieżne jest taki sobie.
Trzeba to robić ostrożnie - tylko tam gdzie faktycznie jest niezbędne - nie ma alternatywy (nawet drogowej!).

LEPIEJ jest przeznaczyć te środki na wsparcie kolei regionalnej (w tym przyspieszonej) zwłaszcza tam gdzie obecnie brakuje jakichkolwiek połączeń.
2016-01-07 09:27:41 Autor: Kflik
---.60.129.178
@elka

licze, że mimo wszystko ten rzad przetrwa te 4 lata i wtedy będzie można sie wypowiedzieć na temat całości - na razie na oceny jest zbyt wczesnie (zwłaszcza, że potrzebne są gruntowne zmiany których nie da się wprowadzić tak ot z z marszu)
2016-01-07 09:28:08 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Aplikacje mobile, Pięknie K...olej Pięknie...
A kiedy w końcu pojawi się system sprzedaży biletów, gdzie będzie można wybrać miejsce przy oknie nie zastanawiając się, czy będzie to ściana czy przejście. W pociągach obsadzonych pendo, czy flirtami o stałych rozkładach miejsc jest to do zrobienia.
Że o z dawna zapowiadanym DSS nie wspomnę. Fundujecie sobie i nam gadżety, a o podstawach nie myślicie.
Niedawno po raz kolejny kupowałem bilet dla siebie i opiekuna. Opiekun oczywiście znów ma miejsce gdzieś z dala, bo system nie jest w stanie ogarnąć, że opiekun osoby niepełnosprawnej powinien siedzieć OBOK. A ręcznie tego miejsca wybrać nie można.
To tak w kwestii przystosowania dla potrzeb "segmentu" osób niepełnosprawnych.
2016-01-07 10:01:55 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Czyli zamiast wydawać miliardy na modernizację i potem na nowy tabor wystarczyło przez ostatnich 5-10 lat prowadzić zwykłe utrzymanie linii i wyszłoby na to samo. :)
2016-01-07 10:33:13 Autor: traveller
---.play-internet.pl
Nie ma żadnej kategorii expressowej - jest tylko kategoria EKSPRESOWA! PKP IC może sobie kaleczyć polski język udając, że jak napisze express czy expressowa to coś lepszego niż pisany po polsku ekspres!
2016-01-07 10:58:49 Autor: Bilecik
---.adsl.inetia.pl
PIC powinno pilnie stworzyć nową, porządną aplikacje do kupowania biletów! I to migiem!
2016-01-07 11:02:34 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Czyli zamiast wydawać miliardy na modernizację

Podniecacie się jakimiś groszami a próbujecie się porównywać z Europą zachodnią. Śmieszne to jest całe IC dostało 150 mln euro dotacji jak na 6 kraj UE to śmieszna suma wręcz żenująca z Czechami nie mamy nawet co się porównywać a wy tu TGV zabawni jesteście. Kolej we Francji na samych dotacji na przewozy dostały w zeszłym roku w euro więcej niż cała kolej łącznie z pieniędzmi na inwestycje w latach 2007-2014. A gdzie infrastruktura i budowa setek kilometrów najdroższych linii dużych prędkości. Z czym do ludzi za takie grosiki mamy to co mamy i żadne skamlenia nie pomogą. Jeśli policzyć ile dostały drogi krajowe i lokalne w tym okresie to kolej nie ma w tej kwocie nawet 1%.
2016-01-07 11:33:01 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Trako

W wielu krajach np. Niemczech nie dotuje się bezpośrednio przewoźnika dalekobieżnego.

Dotowanie infry jest ok, ale kasa prosto dla PKP IC to już kwestia dyskusyjna.
Zwłaszcza, że nawet przetargu nie było.

Dotowanie przewoźników regionalnych rozumiem, dalekobieżnych nie - z wyjątkiem sytuacji gdy faktycznie nie ma alternatywy np. połączenia nocne.
2016-01-07 12:05:07 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Niemczech nie dotuje się bezpośrednio przewoźnika dalekobieżnego.


To zabawne stwierdzenie DB dostało od 7-10 mld euro w zeszłym roku zależy jak liczyć. Nawet jeśli weźmiesz najniższą wartość to mamy 30 mld zł a nie wlicza się w to inwestycji który wykonuje rząd federalny. Przy 150 mln dla IC to wiesz można sobie żartować dalej.
2016-01-07 13:26:58 Autor: Malopolanin
---.tktelekom.pl
"Bardzo dobrze pracują linie, po których kursują pociągi EIP. Np. na linii do Trójmiasta liczba pasażerów – w porównaniu do 2014 r. – wzrosła o 192%."

Wobec powyższych danych mam pytanie: gdzie jest teraz ten troll, który pół roku temu manipulował czytelnikami dokonując porównania procentowego wzrostu liczby pasażerów rdr w skali całego kraju ze "wzrostem oferowania o 300%" na jednej linii? Oprócz manipulacji było to jednocześnie kłamstwo, bo wzrost wynosił nie 300%, lecz 150% (z 6 na 15 par Warszawa-Gdańsk [RJ 14/15 do RJ 13/14]).

"2015-06-24 12:59:22 Autor: unapologetic bitch ---.dynamic.chello.pl
Piękny Leosiu,
(…)
Ty zwiększając oferowanie na linii do Trójmiasta o 300%,czy do Krakowa o 200% chwalisz się, że przewozy wzrosły o 25%"
2016-01-07 14:24:31 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
O sukcesie to może mówić port lotniczy Kraków Balice. Wzrost przewiezionych pasażerów o 11%, a wzrost operacji lotniczych o 3%.
2016-01-07 22:46:42 Autor: emigrant
---.dynamic.upc.ie

emigrant
W odpowiedzi na post elka:
"Minister się zmienił, ale na kolei bez zmian. PR i nic więcej."
no rzeczywiście od 25 października to na kolei można było tyle już zmienić.

Przedszkole albo jeszcze niżej
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5