Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity podpisało umowę na modernizację ED74

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-06-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację ED74
Fot. PKP Intercity
27 czerwca PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Prace wykona konsorcjum spółek ZNTK Mińsk Mazowiecki i Pesa Bydgoszcz – producent pojazdów. Wartość kontraktu to blisko 274,8 mln zł brutto, czyli prawie 17,5 mln zł. za modernizację jednej sztuki 11-letnich pojazdów.

Przedmiotem umowy jest „wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74”.

– Podczas modernizacji pojazdy przejdą istotne zmiany, które podniosą standard składów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny vendingowe z napojami i przekąskami – informuje PKP Intercity.

Tak jak poprzednio pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz do przewozu rowerów. Zmodernizowane pojazdy zostaną lepiej wygłuszone, co pozytywnie wpłynie na komfort podróży. Po naprawach i modernizacjach mają kursować na trasach Wrocław – Lublin i Wrocław – Kielce.

– Zmodernizowane składy ED74 w istotny sposób wzmocnią naszą flotę i przyczynią się do dalszego podnoszenia standardu usług PKP Intercity, a wraz z nim komfortu podróżowania. Będą wygodne i dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów – zapewnia Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Odbiór i eksploatacja nadzorowana

Dostawa wszystkich 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych nastąpi w terminie do 48 miesięcy od chwili podpisania umowy. Pierwsze dwa pojazdy trafią do PKP Intercity w ciągu 730 dni kalendarzowych od dnia ich przekazania konsorcjum wykonawców. Będą one objęte wstępną 7-dniową eksploatacją obserwowaną bez pasażerów (tzw. „rozjeżdżanie”), a następnie 90-dniową eksploatacją nadzorowaną, podczas której na pokładzie wykonawcy zapewnią całodobowe wsparcie techniczne. Oceniane i sprawdzane będą rozwiązania techniczne zastosowane podczas naprawy i modernizacji. Pozwoli to wprowadzić ewentualne zmiany w pozostałych pojazdach tak, aby na tory wyjechały składy sprawdzone i o jak najwyższej niezawodności.

Wysoka cena modernizacji

Krytykowana jest przede wszystkim cena, za jaką Grupa Pesa podejmie się naprawy. Za zaledwie ok. 5 mln zł więcej obecnie polscy producenci są w stanie wyprodukować sprawdzone, nowe elektryczne zespoły trakcyjne o podobnej wielkości i z podobnymi udogodnieniami.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

Pasażer

PKP Intercity: Pies i kot to też pasażer

inf. pras. PKP Intercity 09 sierpnia 2025

EP08-001 PKP Intercity wróciła na tory w historycznych barwach

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponad 20 tysięcy dodatkowych miejsc na najbliższy weekend

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij