Po latach funkcjonowania internetowego systemu sprzedaży biletów PKP Intercity wreszcie oferuje on możliwość opłacenia większej liczby podróży w ramach jednej transakcji. Wprowadzony w maju koszyk biletów to jedna z najważniejszych zmian dokonanych w zakresie działania platformy sprzedażowej. Jesienią nadejść ma kolejna rewolucja: możliwość wyboru konkretnego miejsca – póki co tylko w elektrycznych zespołach trakcyjnych.
PKP Intercity wprowadziło niedawno zmiany w swoim internetowym systemie sprzedaży biletów. Nowa funkcja – koszyk – ma ułatwić zakupy podróżnym, którzy chcieliby od razu opłacić bilety na więcej niż jeden przejazd. Choć przewoźnik nie odpowiedział jednoznacznie na nasze pytanie, czy opcja cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, zapewnia, że dla istotnej części pasażerów jest ona ważnym udogodnieniem.
Opcja przydatna np. kupującym bilety w dwie strony – Funkcja koszyka zakupowego została wprowadzona przez naszą spółkę w maju tego roku. Umożliwia ona zakup wielu biletów w czasie jednej sesji zakupowej. Po dodaniu pierwszego biletu (i następnych) użytkownik może wybrać opcję „Dodaj kolejny bilet” lub przejść do podsumowania, a na realizację zamówienia ma 15 minut – opisuje sposób działania serwisu sprzedażowego dostępnego poprzez stronę intercity.pl Zespół Prasowy PKP Intercity. W przesłanym nam komunikacie czytamy także że istotą rozwiązania jest to, że za wszystkie wybrane bilety można zapłacić w ramach jednej transakcji płatniczej.
– Co ważne, koszyk zakupowy pozwala łączyć wszystkie typy biletów: zarówno jednorazowe, jak i okresowe; tak odpłatne, jak i nieodpłatne – zaznacza przewoźnik. Wskazuje także, że w ramach koszyka możliwe jest też pobranie rezerwacji miejsca do biletu okresowego. – Wygodną opcją jest również możliwość szybkiego dodania do koszyka biletu powrotnego – oceniają służby prasowe spółki.
Jesienią wizualizacje Dartów, Flirtów i PendolinoPKP Intercity potwierdziło przy tym
ogłoszone wcześniej plany dalszego rozwoju systemu sprzedaży internetowej. Jesienią ma być możliwe wybranie konkretnego miejsca do siedzenia dzięki opcji wizualizacji składu. Opcja ta będzie dostępna dla podróżujących pociągami EIP obsługiwanymi jednostkami Pendolino oraz IC zestawionymi ze składów zespolonych Flirt i Dart.
– Podczas dokonywania transakcji w systemie klient zobaczy schematycznie przedstawiony wagon i samodzielnie będzie mógł wybrać konkretne miejsce – opisuje funkcję Zespół Prasowy PKP IC.