NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Do Łupkowa także we wrześniu

| Kasper Fiszer 20.01.2020 118

PKP Intercity: Do Łupkowa także we wrześniu
Stacja Łupkówfot. Smiley.toerist, lic. CC BY-SA 3.0
PKP Intercity nieco zwiększy obsługę jedynej trasy kolejowej pozwalającej na dojazd w Bieszczady i w Beskid Niski. Sezonowe pociągi TLK będą tam kursować nie tylko w lipcu i sierpniu, ale także we wrześniu. Tym razem bez przesiadki będzie można dojechać m.in. do Warszawy i Poznania.
Po nagłej i raczej niespodziewanej likwidacji pociągów regionalnych do Komańczy wreszcie mamy dobre informacje dla pasażerów z południowego Podkarpacia. Pociągów dalekobieżnych w nadchodzącym sezonie letnim będzie tam bowiem nieco więcej niż w roku 2019. Skala ruchu oczywiście nie skompensuje jednak, nawet tylko w czasie wakacji szkolnych i akademickich, możliwości utraconych w wyniku zaprzestania codziennej obsługi linii kolejowej nr 107.

„Wetliną” wprost na górskie szlaki

Po zakończeniu współpracy ze spółką SKPL Cargo, która uruchamiała dotychczas łącznikowe pociągi obsługiwane trakcją spalinową, jakie docierały do Łupkowa z Rzeszowa i z Sędziszowa Małopolskiego, PKP Intercity nie rezygnuje z kierowania do tej granicznej miejscowości swoich kursów. – W sezonie wakacyjnym linię łupkowską obsłuży TLK „Wetlina” kursujący w zaplanowanej na ten okres wydłużonej relacji – zapowiada Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. – Dzięki temu zapewnimy bezpośrednie połączenia m.in. z Poznania, Warszawy i Lublina do Łupkowa i Komańczy – dodaje nasza rozmówczyni.

– Dodatkowo możliwość dojazdu w Bieszczady zapewnimy również we wrześniowe weekendy – poinformowała przedstawicielka przewoźnika. To bardzo ważna nowość. Rejon Komańczy i Łupkowa (w istocie leżący na pograniczu Bieszczadów i Beskidu Niskiego) jest praktycznie pozbawiony komunikacji autobusowej w dni wolne.

Rejon dotknięty wykluczeniem transportowym

Luźno zaludnione południe Podkarpacia to jeden z rejonów Polski najsilniej dotkniętych wykluczeniem transportowym. Codzienne połączenia kolejowe docierają jedynie do Zagórza – a i to w niewielkim zakresie. Ofertę autobusową z biegiem lat znacznie ograniczano. Trzy lata temu z Podkarpacia wycofał się koncern Arriva, który wcześniej utrzymywał w Sanoku swój oddział będący bezpośrednim kontynuatorem działalności dawnego PKS Sanok. Od tamtej pory w wielu kierunkach komunikacja nie jest prowadzona w ogóle lub realizowana jest tylko w dni robocze.

Linia kolejowa nr 107 łączy Zagórz z Łupkowem i jest częścią historycznej Pierwszej Węgiersko-Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Od dawna nie ma już jednak znaczenia magistralnego. Obecnie nie odbywa się po niej ruch towarowy,.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5