Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
03-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity chce wynająć lokomotywy spalinowe i wagony m. in. barowe
fot. JRZdjęcie ilustracyjne
PKP Intercity ogłosiło postępowania na najem wagonów – 1 i 2 klasy oraz gastronomicznych, które pojadą z prędkością co najmniej 160 km/h. Poza tym przewoźnik szuka też 5 lokomotyw spalinowych do prowadzenia swoich pociągów. Oboma postępowaniami powinien być zainteresowany SKPL Cargo.

PKP Intercity ogłosiły właśnie dwa postępowania przetargowe na najem taboru. Przewoźnik chce wynająć wagony pasażerskie oraz 5 lokomotyw spalinowych.

Pierwsze, większe postępowanie dotyczy najmu wagonów – 1 i 2 klasy, a także wagonów restauracyjnych. Wszystkie muszą być w stanie kursować z prędkością co najmniej 160 km/h, a PKP Intercity chcą je wynająć wraz z usługą utrzymania.

Zamówienie wagonowe zostało podzielone na trzy części. Pierwsza z nich dotyczy najmu 15 wagonów klasy pierwszej z możliwością rozszerzenia zamówienia, w ramach prawa opcji, o maksymalnie 8 kolejnych wagonów. Druga część dotyczy 10 wagonów drugiej klasy z możliwością rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 5 następnych wagonów, natomiast trzecia dotyczy najmu 5 wagonów restauracyjnych z możliwością rozszerzenia o kolejnych 5 sztuk. PKP Intercity chcą wynająć wagony na 36 miesięcy, choć w ramach prawa opcji okres ten może zostać wydłużony o kolejnych, maksymalnie 12 miesięcy.

Drugi przetarg dotyczy najmu 5 lokomotyw spalinowych zdolnych kursować z prędkością minimum 90 km/h wraz z usługami utrzymania. Na razie nie znamy większej liczby szczegółów obu postępowań.

Nie jest tajemnicą, że oboma postępowaniami powinien być zainteresowany SKPL Cargo, który posiada sporą liczbę wagonów (również barowych) kupionych od Kolei Niemieckich. Mają one dopuszczenie RIC, a więc mogą kursować zarówno w Polsce, jak i za granicami naszego kraju. SKPL ma także na stanie 5 mocnych i szybkich lokomotyw spalinowych kupionych od Kolei Duńskich – te wozy są w końcowym stadium pozyskiwania homologacji do jazdy w Polsce.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku

Pasażer

PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku

Roman Czubiński 31 października 2025

PKP Intercity z umową na PFU zaplecza dla piętrowych EZT [FILM]

Tabor i technika

Wrocław: 40 dni bez lotów. Do stolicy i Krakowa najlepiej pociągiem

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Tabor i technika

Polregio: PTS dostarczy pięć zespołów spalinowych?

Roman Czubiński 23 października 2025

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Prawo i polityka

Pomorskie: Przetarg na przewozy. Tylko rok na przygotowanie

Roman Czubiński 22 października 2025

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Tabor i technika

Wolsztyn: Parowozownia kupuje kolejne wagony

Roman Czubiński 10 października 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku

Pasażer

PKP Intercity: Pendolino w Czechach? Jeszcze nie w tym roku

Roman Czubiński 31 października 2025

PKP Intercity z umową na PFU zaplecza dla piętrowych EZT [FILM]

Tabor i technika

Wrocław: 40 dni bez lotów. Do stolicy i Krakowa najlepiej pociągiem

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij