PKP Intercity ogłosiło postępowania na najem wagonów – 1 i 2 klasy oraz gastronomicznych, które pojadą z prędkością co najmniej 160 km/h. Poza tym przewoźnik szuka też 5 lokomotyw spalinowych do prowadzenia swoich pociągów. Oboma postępowaniami powinien być zainteresowany SKPL Cargo.
PKP Intercity ogłosiły właśnie dwa postępowania przetargowe na najem taboru. Przewoźnik chce wynająć wagony pasażerskie oraz 5 lokomotyw spalinowych.
Pierwsze, większe postępowanie dotyczy najmu wagonów – 1 i 2 klasy, a także wagonów restauracyjnych. Wszystkie muszą być w stanie kursować z prędkością co najmniej 160 km/h, a PKP Intercity chcą je wynająć wraz z usługą utrzymania.
Zamówienie wagonowe zostało podzielone na trzy części. Pierwsza z nich dotyczy najmu 15 wagonów klasy pierwszej z możliwością rozszerzenia zamówienia, w ramach prawa opcji, o maksymalnie 8 kolejnych wagonów. Druga część dotyczy 10 wagonów drugiej klasy z możliwością rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 5 następnych wagonów, natomiast trzecia dotyczy najmu 5 wagonów restauracyjnych z możliwością rozszerzenia o kolejnych 5 sztuk. PKP Intercity chcą wynająć wagony na 36 miesięcy, choć w ramach prawa opcji okres ten może zostać wydłużony o kolejnych, maksymalnie 12 miesięcy.
Drugi przetarg dotyczy najmu 5 lokomotyw spalinowych zdolnych kursować z prędkością minimum 90 km/h wraz z usługami utrzymania. Na razie nie znamy większej liczby szczegółów obu postępowań.
Nie jest tajemnicą, że oboma postępowaniami powinien być zainteresowany SKPL Cargo, który posiada sporą
liczbę wagonów (również barowych) kupionych od Kolei Niemieckich. Mają one dopuszczenie RIC, a więc mogą kursować zarówno w Polsce, jak i za granicami naszego kraju. SKPL ma także na
stanie 5 mocnych i szybkich lokomotyw spalinowych kupionych od Kolei Duńskich – te wozy są w końcowym stadium pozyskiwania
homologacji do jazdy w Polsce.