Przewoźnik szuka tym razem elektrowozów zdolnych rozpędzić się do minimum 140 km/h. Wymaga także, aby wypożyczający świadczył usługi ich utrzymania. PKP Intercity chce ich używać podczas wakacji.
Kryterium oceny ofert to w 80% cena. Deklarowana prędkość, którą w ruchu pasażerskim może osiągnąć elektrowóz stanowi 20% wagi przydzielenia zamówienia.
PKP Intercity chce pożyczyć trzy lokomotywy na 3 miesiące w okresie letnim. Elektrowozy mają być przygotowane do dyspozycji PKP Intercity między 22 czerwca a 10 lipca. Oferty składać można do 8 czerwca 2015 w warszawskiej siedzibie spółki w przy ul. Chłopickiego 52.
Problemy taborowe PKP Intercity wynikają z nieprzeprowadzenia w terminie wymaganych prawem rewizji własnych pojazdów. Na rozstrzygnięcie przetargu na naprawy rewizyjne 20 lokomotyw EP09 poczekamy do maja. Dopiero niedawno udało się wybrać wykonawcę napraw okresowych elektrowozów EP08 połączonych z modernizacją. Te pojazdy są zdolne rozpędzić się wyłącznie do 140 km/h. Wątpliwe, by któreś z nich były zdolne poprowadzić pociągi w sezonie letnim.
Więcej o kulisach przetargu oraz analizę sytuacji taborej PKP Intercity znajdziesz na portalu MONITOR
