NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity chce nowych lokomotyw

| Jakub Madrjas 29.04.2016 886

PKP Intercity chce nowych lokomotyw
Rys. PKP IC
Narodowy przewoźnik ogłosił dialog techniczny na dostawę nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej do 160 km/h.
Lokomotywa, nad zakupem której zastanawia się przewoźnik, ma być jednosystemowa, o dopuszczalnym nacisku na oś poniżej 200 kN i prędkości eksploatacyjnej 160 km/h – także na nachyleniu do 10 promili. Przyspieszenie lokomotywy ma wynosić 1 m/s2, a rozruch ze składem o masie co najmniej 650 ton brutto ma być możliwy na torze o nachyleniu do 15 promili.

Moc silników musi wynosić co najmniej 5 MW. Lokomotywa ma posiadać ETCS poziomu 1 i 2 i GSM–R. PKP Intercity wymaga też diagnostyki pokładowej, klimatyzacji w kabinach maszynisty. Celem dialogu jest oszacowanie wartości, terminu i możliwości technicznych realizacji zamówienia. PKP IC chce poznać też propozycje rozwiązań technicznych producentów. Wnioski o udział w postępowaniu można składać do 13 maja.

Spośród polskich lokomotyw prawdopodobnie IC zaproponowane zostaną Pesa Gama i Newag Griffin. Zagraniczni producenci mogą zaoferować np. popularne Siemens Vectron i Bombardier Traxx. Ostatnie nowe lokomotywy kupione przez PKP IC to spalinowa wersja Gamy Pesy. Przewoźnik nabył 10 sztuk. Osiem lat temu kupił 10 nowych lokomotyw wielosystemowych Siemens Eurospinter "Husarz" (poprzednik Vectrona).

W styczniu poprzedni prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz poinformował, że spółka rusza z projektem modernizacji i napraw 400 wagonów pasażerskich. W ramach strategii przewidziano również modernizację 60 lokomotyw elektrycznych oraz zapleczy technicznych. W sumie plan obejmował 1,8 mld złotych, ale nie przewidywał zakupu nowego taboru trakcyjnego.

Nowy zarząd spółki nie informował jeszcze o swoich planach taborowych. Na razie zdecydowano się za to na sprzedaż elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. W ubiegłym roku PKP Intercity przeprowadziło konsultacje z klientami dotyczące preferowanego układu nowych i modernizowanych wagonów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5