Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity chce nowych lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity chce nowych lokomotyw
Rys. PKP IC
Narodowy przewoźnik ogłosił dialog techniczny na dostawę nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej do 160 km/h.

Lokomotywa, nad zakupem której zastanawia się przewoźnik, ma być jednosystemowa, o dopuszczalnym nacisku na oś poniżej 200 kN i prędkości eksploatacyjnej 160 km/h – także na nachyleniu do 10 promili. Przyspieszenie lokomotywy ma wynosić 1 m/s2, a rozruch ze składem o masie co najmniej 650 ton brutto ma być możliwy na torze o nachyleniu do 15 promili.

Moc silników musi wynosić co najmniej 5 MW. Lokomotywa ma posiadać ETCS poziomu 1 i 2 i GSM–R. PKP Intercity wymaga też diagnostyki pokładowej, klimatyzacji w kabinach maszynisty. Celem dialogu jest oszacowanie wartości, terminu i możliwości technicznych realizacji zamówienia. PKP IC chce poznać też propozycje rozwiązań technicznych producentów. Wnioski o udział w postępowaniu można składać do 13 maja.

Spośród polskich lokomotyw prawdopodobnie IC zaproponowane zostaną Pesa Gama i Newag Griffin. Zagraniczni producenci mogą zaoferować np. popularne Siemens Vectron i Bombardier Traxx. Ostatnie nowe lokomotywy kupione przez PKP IC to spalinowa wersja Gamy Pesy. Przewoźnik nabył 10 sztuk. Osiem lat temu kupił 10 nowych lokomotyw wielosystemowych Siemens Eurospinter "Husarz" (poprzednik Vectrona).

W styczniu poprzedni prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz poinformował, że spółka rusza z projektem modernizacji i napraw 400 wagonów pasażerskich. W ramach strategii przewidziano również modernizację 60 lokomotyw elektrycznych oraz zapleczy technicznych. W sumie plan obejmował 1,8 mld złotych, ale nie przewidywał zakupu nowego taboru trakcyjnego.

Nowy zarząd spółki nie informował jeszcze o swoich planach taborowych. Na razie zdecydowano się za to na sprzedaż elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. W ubiegłym roku PKP Intercity przeprowadziło konsultacje z klientami dotyczące preferowanego układu nowych i modernizowanych wagonów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Zobacz również:

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Tabor i technika

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Michał Szymajda 03 sierpnia 2017

Sypialne zamiast kuszetek – zgodnie z umową PSC

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

Infrastruktura

PLK: Rusza przetarg na Warszawę Wschodnią

inf. pras. PKP PLK, oprac. Redakcja 27 sierpnia 2025

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Pasażer

Pojechaliśmy Leo Express z Krakowa do Warszawy [zdjęcia]

Łukasz Malinowski, współpraca – Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Zobacz również:

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Tabor i technika

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Michał Szymajda 03 sierpnia 2017

Sypialne zamiast kuszetek – zgodnie z umową PSC

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij