NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity brakuje 180 wagonów

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 12.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-05-12 14:31:11 Autor: Bul
---.play-internet.pl
Ghatuluje, pofturka z rhozhyfki!
2015-05-12 14:41:46 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja taki głupi chciałem inwestować w ich walory za te "karnowskie" 2-3 lata... ;)

Proponuję skrócić "Morcinka", "Nidę", "Sienkiewicza", "Noteć", "Wikinga" i krakowską część "Zefira" do 1 wagonu, a wszystkie IC Wrocław-Katowice-Wrocław do 2, to nieco podreperujecie się na wakacje. Do tego odwołać wszystkie sezonowe TLK do/z Bielska Białej, Raciborza, Krynicy oraz skrócić wszystkie pozostałe pociągi wakacyjne o 2 wagony. Da radę, zobaczycie, ludzie i tak nie jeżdżą już w Waszych bajońsko drogich pseudopuciongach.
2015-05-12 14:44:45 Autor: unapologetic bitch d.IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Jezeli IC brakuje 180 wagonow,to oznacza ze nie beda mieli z czego uruchomic pociagow sezonowych.Co na to finansujacy pociagi IC/TLK kwota pol miliarda zlotych rocznie maryjny MIR? Co na to balcerowiczowy geniusz biznesu Karnowski? W koncu,co na to piekny Leos? Gadal juz z JP Morgan,zeby rzucili troche szekli na naprawy wagonow?:-)

Tak sie wlasnie koncza eksperymenty z prezesurami Celejewskimi, powierzaniem polityki taborowej wpierw klakierowi z Krakowa,a ostatecznie spadom z DB Schenker...jeszcze bedziecie blagac na kolanach o powrot Janusza Malinowskiego&spolki...
2015-05-12 14:48:57 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Obecnie, średnia długość TLK nie przekracza 3-4 wagonów.
2015-05-12 14:51:18 Autor: Głos z USA w Krakowie
---.56.9.3
W dawnych czasach miastach były wypożyczalnie wrotek. Dzis są wypożyczalnie rowerów. Widzę tu nowy biznes w Polsce. Miejskie wypożyczalnie wagonów i lokomotyw.
2015-05-12 14:52:58 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Przy takich brakach dziwię się, że tak rzadko widuję kuszety jadące jako dwójki.
2015-05-12 14:57:24 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak na marginesie, to niejaka[Admin: zmoderowano] została już aż naczelnikiem. Oj, porobiło się, porobiło...; )
2015-05-12 14:59:58 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
a zarząd ma się dobrze -a powinien być odstrzelony za nieprzygotowanie do szczytu przewozów
2015-05-12 15:04:09 Autor: Korrek
---.158.221.25
Oj, myślę że będzie inaczej.

Pani naczelnik mówi wyraźnie:

"Część zamówień jest już zakontraktowana, dla części przygotowaliśmy przetargi".

A z tego wynika, że będziemy jeździć na czeskich i niemieckich wagonach.
2015-05-12 15:06:06 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam jeszcze inną propozycję - likwidacja wraz z dniem 13 czerwca br. wszystkich pociągów TLK. Ile to by wagonów zaoszczędzili!
2015-05-12 15:20:16 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Jakby mieli czynne wszystkie ED74, to mogliby je na okres wakacji skierować na pozaszczytowę Warszawa - Łódź z których wagony zwolniłoby się dla sezonówek. Kilka lat temu tak funkcjonowało, a dziś szykuje się taka piękna katastrofa.
2015-05-12 15:36:36 Autor: Kflik
---.60.129.178
No to wiadomo czemu tak wysoka dotacja.

Żeby brać wagony z innych krajów zamiast dbać o własne?
2015-05-12 15:38:03 Autor: lumbago
---.155.178.2
A warszawski Grochów zastawiony nowoczesnymi i klimatyzowanymi wagonami 144A i 145A (razem około 50 sztuk), odstawionymi tam w niektórych przypadkach już kilka lat temu.
Chyba czas na powtórkę z filmowania na Grochowie, wówczas może media zrobią z tego użytek i w końcu pasażer coś zyska...
2015-05-12 15:40:34 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral

Panią Beatę to ty szanuj. Jest w porządku.
2015-05-12 15:40:35 Autor: Gdynianin
---.19.244.223
Gdy KŚ chciały wagony Herosa to uniemożliwiono wyjazd tym wagonom, lecz jak Intercity będzie chciało to w załatwieniu wagonów pod górę robić nie będą
2015-05-12 15:43:21 Autor: gdybyś
---.static.ip.netia.com.pl
a powiedzcie mi, gdzie teraz stacjonują składy które stały na Szczęśliwicach? Obecnie cały teren zajmuje SKMka?
2015-05-12 15:49:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

No tak, w sumie cóż ona winna, wszak to wierchuszka nakazuje opowiadać gawiedzi niestworzone dyrdymały oraz inne bajki o wielkości i wspaniałości Welkyego PICU...
2015-05-12 16:05:14 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Gratuluje nienormalnego zarządzania spółką. Tak dalej trzymajcie bankomatów na stołkach to za niedługo nic nie będzie jeździć na torach. Po co sprzedawali 165 wagonów, które spokojnie mogliby zmodernizować, a teraz nagle brakuje 180?? To co Ćeske Drahy, Żeleznice Slovenske, albo DB ruszy z pomocą?? Proponuje najlepiej na Czechy zwrócić się o pomoc. Oni dopiero co odebrali niedawno wagony od Kolei Śląskich to teraz mogą jeździć w PKP Intercity i tak są zielone i tak, więc w czym problem, skoro w PKP IC są ludzie, którzy nie mają pojęcia na temat kolei i zarządzania nią...
2015-05-12 16:27:51 Autor: ICCCCCC
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie znacie się - to jest "busines inteligence" !
2015-05-12 16:34:39 Autor: Zetor
---.static.ip.netia.com.pl
@Gdybyś

Część stoi porozrzucana na Grochowie, reszta pojechała do Huty :)

Ja mam pomysł dla PKP IC
Zamiast większość TLK kończyć bieg w Warszawie niech jadą w relacjach wydłużonych i tak
Pierwsza TLK z Łodzi do Warszawy niech jedzie dalej do Olsztyna,
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Krakowa
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Katowic ( relacja wiankowa Warszawa Zachodnia - Centralna - Wschodnia - Gdańska i wio na Katowice ).
ponadto TLK Szczecinianin zamiast kończyć bieg w Warszawie niech kończy bieg w Terespolu
2015-05-12 17:06:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gdyby tak cały zarząd, rada nadzorca i wyżsi kacykowie obniżyli sobie pensję choć o 50% to kasy wystarczy na szybką rewizję kilkudziesięciu wagonów. Więc do dzieła, bankomaty! Na kolei się znacie jak kura na pieprzu, ale chyba co znaczy "50%" rozumiecie...
2015-05-12 17:11:42 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Zetor:
"@Gdybyś

Część stoi porozrzucana na Grochowie, reszta pojechała do Huty :)

Ja mam pomysł dla PKP IC
Zamiast większość TLK kończyć bieg w Warszawie niech jadą w relacjach wydłużonych i tak
Pierwsza TLK z Łodzi do Warszawy niech jedzie dalej do Olsztyna,
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Krakowa
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Katowic ( relacja wiankowa Warszawa Zachodnia - Centralna - Wschodnia - Gdańska i wio na Katowice ).
ponadto TLK Szczecinianin zamiast kończyć bieg w Warszawie niech kończy bieg w Terespolu"
Jak już wydłużać coś z Łodzi do Warszawy gdzieś dalej, to Trójmiasto po E65 i jakieś ogryzki do Olsztyna/Białegostoku.
2015-05-12 17:52:47 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Procesów myślowych bankomatów na logikę pojąć się nie da. Pamięta ktoś jak XB były odstawione? Dopiero niedawno Pesa zmodernizowała je do typu 170A na trasę Przemyśl-Szczecin. Zamiast gnić te XB mogły jeździć tym bardziej, że oryginalne wnętrze wagonów XB było bardzo dobre.
2015-05-12 18:08:17 Autor: Miłośnik kolejnictwa
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
W cenie Pendolino 20szt. Było do kupienia grubo ponad 400szt. Nowych wagonów z FPS Poznań których zdjęcia wnętrza widać na bilbordach reklamujących IC
Żal pl.
2015-05-12 18:16:53 Autor: fixall
---.158.218.202.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Do miłośnika.
Biorąc pod uwagę że FPS jeszcze chyba nie dostarczył wszystkich z 25 wagonów na Wrocław - Gdynia to zrobienie 400 wagonów zajełoby im jakieś 10 lat.
2015-05-12 20:16:54 Autor: goo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Fakt, FPS jest mocno opóźniony, podobnie jak pozostałe firmy. Sporo wagonów poszła na naprawy dawno, ale z nich nie wróciła.
2015-05-12 20:38:22 Autor: KOLEJARZYK-ow
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda, że DB-Schenker nie ma wag. osobowych bo by jak znalazł niejaki Pan Robotycki specjalista od taboru. Loki już załatwił teraz kolej na wagony...
Oj bogata ta firma bogata w specjalistów pociotków, bankowców, przy sów z jaśnie wielmożnym - "Wasza Obfitość" na czele.
11 maja ED74 z zapchanymi kiblami jechała luzem z Bydgoszczy do Warszawy bo w Pile nie było komu podesłać specjalisty od fekaliów. Ciekawe jaki koszt był przesłania luzem ED74-010 a ile bierze szambonurek z Piły.
O odpowiedz proszę specjalistów z W-wy bo was aż tam ciemno...
Ludzie Polska PKP IC bogata taka zajebicho-PREMIUM
2015-05-12 21:05:28 Autor: gosc123
---.e-siemianowice.pl
Absolutnie nie pochwalam zakupu Pendolino ale czy ktoś się zastanowił czym by IC jeździło gdyby Pendo nie było?
2015-05-12 21:06:25 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
W odpowiedzi na post fixall:
"Do miłośnika.
Biorąc pod uwagę że FPS jeszcze chyba nie dostarczył wszystkich z 25 wagonów na Wrocław - Gdynia to zrobienie 400 wagonów zajełoby im jakieś 10 lat."
Tydzień temu po raz pierwszy na trasie pojawiła się bezprzedziałowa jedynka z tego przetargu, z rocznym opóźnieniem.
2015-05-12 22:25:15 Autor: twardy dysk
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
To są nowoczesne metody zarządzania wprowadzone przez prezesa Leonkiewicza, Rybotyckiego i Zajączkowską-Ejsymont. Totalni dyletanci. Niestety po raz kolejny mamy okazję się przekonać, że kolej to nie bankomat.
2015-05-12 22:52:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ twardy dysk

A właśnie się zastanawiałem, dokąd się to p. Zajączkowska-Ejsymont straciła z zespołu zarządzających PKO TFI... ;)
2015-05-12 23:03:36 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Czy inwestycjami i OFE (dla tych co zostali) zarządzają teraz byli pracownicy spółek kolejowych?
2015-05-13 00:28:39 Autor: xyz321
---.play-internet.pl
Wagony FPS bajka...daleko w tyle zostawiają pendolino.Czas dokonać zakupów po 200 wagonów. ..
2015-05-13 00:47:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Na szczęście nie, bo za chwilę zamiast jakichkolwiek aktywów (nawet tych na poły fikcyjnych, czyt. obligacji skarbowych) mielibyśmy trawsko po pas, unieważnione kanały dostępu i "zawieszoną do odwołania" możliwość wcześniejszego wycofania środków...
2015-05-13 03:31:46 Autor: m-start.phtml 69
---.play-internet.pl
Niedługo w PKP IC będą pracować tylko prezesi i dyrektorzy, tabor nie będzie potrzebny. Będzie też księgowa sztuk 5, oraz związki zawodowe. Maszynistow i taboru nie będzie. Polityka złodziei z PO.....
2015-05-13 08:02:55 Autor: hutr
---.opera-mini.net
Bankomaty i ich blondynki - i wszystko jasne. Sezon ich zaskoczył...
2015-05-13 08:15:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
Co do zakupów to obecnie najbardziej istotne jest nadal tabor dla kolei regionalnych (w tym zwłaszcza do kursów przyspieszonych także interregio jak Czestochowa - Zakopane, Wrocław - Bielsko Biała, Wrocław - Lublin itd.)

Absurdem jest, że PKP IC ma dotację do dalekobieznych mimo, że nie wiadomo w sumie co mają uruchamiać, ma wsparcie do zakupu taboru a przewoxnicy regionalni nie mają mimo, że niektóre połączenia typu np. Wrocław - Bieslko Biała powinny byc uruchamiane właśnie przez przewoźnika regionalnego (i najlepiej z dotacją i honorowaniem biletów na regio)
2015-05-13 09:23:47 Autor: Zenobiusz
---.158.222.92
@Kflik

Nie wiem czy wiesz, ale od nowego rozkładu nie będzie już IR Bielsko-Wrocław.

Zamiast IR będzie dwa razy codziennie TLK Bielsko-Wrocław.
2015-05-13 09:38:53 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Zenobiusz:
Ciekawe czy wpadną Icki na wprowadzenie jakiejś taryfy, bo przeskok cenowy z IR na TLK jest widoczny.
2015-05-13 09:52:00 Autor: logos
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post xyz321:
"Wagony FPS bajka...daleko w tyle zostawiają pendolino.Czas dokonać zakupów po 200 wagonów. .."
Komfortem są super, ale jak już napisano wcześniej, FPS ma olbrzymi problem z wywiązaniem się z obecnych kontraktów na 20 sztuk, a co dopiero 200.
2015-05-13 10:17:26 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Zenobiusz

a bez sensu jest TLK w takiej relacji, tu jest (zwłaszcza Bielsko - Rybik - Kędzierzyn Koźle) tak mało pociągów osobowych, że TLK powinny służyć jako przyspieszone.

iR jako niedotowany można było jakoś zrozumieć ale dotowany TLK bez integracji taryfowej w regionalnymi to skrajna nieodpowiedzialność.
Tabor wagony na tej relacji to też przesada, co tu ma jeździć?
3 wagonowy EZT jest optymalny, tylko w wybrane dni potrzebny jest dłuższy skład (i taki obecnie jeździ)

a kto zapłaci Przewozom Rgionalnym za to, że zachowały "przywyczajenie ludzi do korzystania z kolei" , robili to na własną rękę, nic za to nie dostając.

Uważam, że w takiej sytuacji wpuścić tam pociąg z dotacją ale innego przewoźnika, nawet bez słowa "dziekujemy" dla obecnego to skandal. To jak podebranie komuś wypracowywanej marki (nawet jeśli nie cieszy się ona zbyt dobra opinią..)
2015-05-13 10:21:30 Autor: BIPA
---.19.18.234
Ceglorz dobre wagony robi i niektóre rzeczy rozwiązują w sposób w jaki nikt inny nie rozwiązał, układ wnętrza w 157Aa z odpowiednio szerokimi drzwiami umieszczonymi w odpowiednim miejscu.
Push&pulla na bazie swoich zetek teraz powinien zrobić (oczywiście w obleśnicy do EU07A kabli sterowania wielokrotnego nie dali)
2015-05-13 10:26:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Piotr

poza tym ktoś kupował okresowy Kędzierzyn - Opole i mógł jechac i ir i regio.
Z TLK już się tak nie da.

Jednorazowe też ZDROŻEJĄ.

Teraz Bielsko - Kędzierzyn Koźle 22zł, w TLK 26PLN.
Przy dwóch i więcej osobach różnica będzie większa bo w IR jest Ty, Raz, Dwa, Trzy a w TLK nie ma.
nie będzie też superbiletów od 1zł.

Więc co za wielkie G?
Pojawia się dotacja a ceny się zwiększają?

No i powtarzam pytanie o to co tu ma jeździć? Bo skład wagonowy an tej relacji to rozdmuchiwanie kosztów.
Powinien byc EZT. Do tego w pełni zintegrowany z istniejącymi pociągami osobowymi.

TLK (przez swoje oddzielenie od kolei regionalnej, oraz brak odpowiedniego taboru, własnie typu 3 wagonowe EZT) są bardzo drogie - co widać po kwocie dotacji. Zamiast tego więcej kasy powinno iść do PLK na obniżenie stawek na słabszych liniach oraz na magistralach dla pociągów regionalnych (zamawianych przez samorzady - by ulżyć samorządom)

dlaczego jak było "jedno PKP" to nie była tak hojnego dotowania jak teraz dostaje PKP IC?
2015-05-13 10:27:13 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr

A po co? Przecież cały segment TLK/IC nie jest do wożenia kogokolwiek żywego, tylko nie narzekającej na nic dotacji, sukcesywnie coraz wyższej i wyższej. A IR do/z Bielska stało się ofiarą przejęcia ruchu regionalnego w ciągu bielskim przez KŚ, co podniosło koszty obsługi. I tak cud, że utrzymał się tak długo po pamiętnym grudniu 2012...

Np. z "Giewontem" ma PR nieco łatwiej, bo na obu "końcach" jest "teren" z funkcjonującymi oddziałami, "Szyndzielnia" nie ma tego komfortu (a i np. "Spodek" także, ale tu znowu jest całkiem spory ruch dotowany obsługiwany przez PR i kończący/zaczynający bieg w Katowicach).
2015-05-13 10:29:13 Autor: Gdynianin
---.19.244.233
W odpowiedzi na post BIPA:
"Ceglorz dobre wagony robi i niektóre rzeczy rozwiązują w sposób w jaki nikt inny nie rozwiązał, układ wnętrza w 157Aa z odpowiednio szerokimi drzwiami umieszczonymi w odpowiednim miejscu.
Push&pulla na bazie swoich zetek teraz powinien zrobić (oczywiście w obleśnicy do EU07A kabli sterowania wielokrotnego nie dali)"
Inwalid w odmianie na Gdynia - Wrocław ma zastosowane rozwiązania bardziej skuteczne ze względu na ich niesamowitą prostotę
2015-05-13 10:31:14 Autor: xxx2
---.11.254.132
PRy maja pewno duzo EN57 na wynajem. Wiec PiC ma zaplecze taborowe na pociagi wakacyjne.
2015-05-13 10:31:58 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Może przestaniesz wreszcie jeździć z PICEM? Tu narzekasz, a pewnie Pędoszmatobogatochamobucolinio jechałeś, prawda? I z PICEM też jeździsz tak normalnie, a nie wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, czyt. bez innego wyjścia, prawda?
2015-05-13 10:46:54 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Aha. Za wszechogarniający pyrestyge w puciongach PICU należy się adekwatna gratyfikacja, nieprawdaż? ;) A Ty byś chciał satarmo jechać, satarmo umarło śmiercią naturalną...
2015-05-13 11:13:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Kflik & Goral:
Oczywiście że relacja Bielsko - Wrocław (4 godziny) na TLK to kpina. To jest idealne na pociąg przyspieszony zintegrowany taryfowo z Regio.

Swoją droga, ciekawe kiedy pojedziemy z Kędzierzyna do Bielska poniżej dwóch godzin? Na razie połowę trasy od Wrocka do Kędzierzyna jedzie się 1,5 godziny, a drugą połowę 2,5 godziny.
2015-05-13 11:31:03 Autor: Gdynianin
---.19.244.233
Szkoda, że bohuny wycięto w pień, teraz bardzo by się przydały
2015-05-13 11:31:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr

Bez solidnego remontu odcinka Opole-Kędzierzyn-Rybnik-Żory-Pszczyna nigdy. Już teraz głupie 42 km z Opola do KK jedzie się aż 50 min (osobowym) lub raptem kilka min krócej posp./iR, więc z czym do ludzi.

Zresztą węzeł kędzierzyński został wręcz straszliwie zmarginalizowany od grudnia, bo dobiła go nie tylko proteza, ale i modernizacja linii strzeleckiej. 4-kierunkowy ważny "od zawsze" węzeł, 60-tysięczne miasto i spory ośrodek przemysłowy, a ruch dalekobieżny to 3 pary dziennych posp., 1 nocna (+jakiś nocny sezon co roku) i zasadniczo 3 pary iR (+weekendowa "Szyndzielnia" i niedzielny "Spodek" do Wrocka). Tyle, co przysłowiowy kot napłakał.
2015-05-13 11:38:37 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Niegdyś pociągi sezonowe zestawiano również z wagonów wycofanych na okres wakacji, z mniej "obłożonych" o tej porze roku pociągów lokalnych... Cóż, "duży może więcej"!
2015-05-13 11:45:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr

Dużo mniejsze 18-tysięczne Strzelce Opolskie, od lat bez węzła, mają teraz ruch dalekobieżny prawie taki sam jak Kędzierzyn - 6 par dziennych TLK/IC.
2015-05-13 11:50:24 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Skoro mają możliwość przedłużenia ważności świadectwa, to niech korzystają z tego. Trzeba ciąć koszty. Taka jest prawda.
2015-05-13 12:28:47 Autor: BIPA
---.19.18.234
W odpowiedzi na post Gdynianin:
"Inwalid w odmianie na Gdynia - Wrocław ma zastosowane rozwiązania bardziej skuteczne ze względu na ich niesamowitą prostotę"
Może i tak, lecz zarówno w przypadku przetargu Gdynia - Wrocław i tego w którym mają być 157Aa zamiast zamówić inwalidy czysto dwójki to lepiej jakby zamówili inwalidy częściowo dwójka (w tym przedział i WC dla inwalidów), a częściowo restaurant. Pendo, Flirt i Dart mają strefę dla inwalidów w barowym i tu akurat to klasyczne wagony powinny się inspirować EZT.
2015-05-13 14:51:42 Autor: Markos
---.play-internet.pl
Tlk na bocznicach trzyma w miarę wygodny sprzęt a tlk monciak ze szrotu zestawia...jakby to nie dawno z muzeum wyjechało
2015-05-13 14:57:22 Autor: Kflik
---.60.129.178
a w te wakacje Szyndzielnia ma jechać Wrocław - Rybnik - Bielsko - Żywiec - Zakopane, jak rozumiem po raz pierwszy i ostatni...
2015-05-13 15:00:28 Autor: BIPA
---.19.18.234
Y z programu SPOT co się pojawiają na Monciaku choć są lepsze od w ogóle niezmodernizowanych cudów to jednak nie są czymś szczególnym w porównaniu do ostatnich osiągnięć, powinno jeździć coś lepszego.
2015-05-13 15:28:03 Autor: Gdynianin
---.19.246.20
W odpowiedzi na post BIPA:
"Może i tak, lecz zarówno w przypadku przetargu Gdynia - Wrocław i tego w którym mają być 157Aa zamiast zamówić inwalidy czysto dwójki to lepiej jakby zamówili inwalidy częściowo dwójka (w tym przedział i WC dla inwalidów), a częściowo restaurant. Pendo, Flirt i Dart mają strefę dla inwalidów w barowym i tu akurat to klasyczne wagony powinny się inspirować EZT."
Coś w stylu niemieckiego wagonu ARkimbz? To byłoby dobre. Co do Monciaka i innych nocnych to problem jest głębszy. Problemem jest to, że sypialne i kuszety to wszystko stare trupy. 305A jest wyjątkiem dedykowanym do Kiepury, lecz w kwestii połączeń krajowych to jest bieda z 110Ac, Görlitzami i Bautzenami
2015-05-13 18:31:09 Autor: gość
---.158.221.79
Wagony są w stanie "IDEALNYM" więc ... tyko gdzie BEZPIECZEŃSTWO ???
2015-05-13 18:38:10 Autor: gość
---.158.221.79
Zgadzam się z Twoją opinią w 100%+ ...
2015-05-13 20:20:52 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Jak fizycznie pojedzie, to uwierzę, na razie to jest takie mówienie. Pamiętasz zeszłoroczną "Piranię", która eksperymentalnie jeździła z/do Częstochowy? Jak się okazało - problemy taborowe (wagony) i dość niska frekwencja na odc. od/do Katowic spowodowały jej nieuruchomienie w obecnym sezonie. OK, "Giewont" też nie jeździ full na odcinku Częstochowa-Katowice, ale jednak kibello jest zdecydowanie tańszy od tradycyjnego składu, co go co nieco ratuje - no i fakt, że od Częstochowy do Żywca (w obie strony zresztą) służy często za substytut ruchu regionalnego - choćby po uwaleniu KŚowskiego "Turysty" tylko do odcinka Katowice-Zwardoń.
2015-05-14 13:01:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
optymalnie to taki Giewont powinien jechać z dotacją tzn. jako przyspieszony z honorowaniem taryfy KŚ na odcinku Częstochowa - Żywiec oraz regio PRów Sucha Beskidzka - Zakopane, może nawet w połączeniu z innymi pociągami
np. Czestochowa - Zwardoń/Zakopane dzielenie relacji w Żywcu, Zakopane - Katowice/Kraków dzielenie relacji w Suchej Beskidzkiej.

wtedy tylko odcinek Żywiec - Sucha Beskidzka byłby uruchamiany komercyjnie (skoro samorządy nie są nim zainteresowane...)
2015-05-14 16:45:01 Autor: krajowy gajowy
---.opera-mini.net
Kiedy wreszcie w PKP IC zmienią barwy? Te pastelowe kolorki są ohydne!!
2015-05-16 12:13:49 Autor: Polak mały
---.adsl.inetia.pl
Czyżby Szanowny Dyrektor Wykonawczy Grzegorz Sz. po raz kolejny zaspał?
2015-06-16 15:46:56 Autor: Fir-Ley
---.internetdsl.tpnet.pl
Pudrowanie trupa. Dzisiaj, przed godziną, próbowałem kupić bilet na EIC do trójmiasta, wcale nie Pier...lino. W automacie biletowym zastój, wyświetla się wyłącznie stary rozkład jazdy, w Punkcie Obsługi Pasażera na 6 stanowisk tylko dwie panny o ruchach przy których ślimak może uchodzić za sprintera, na 6 kas czynne tylko 3, obsługa e tempie gorzej niż ślimaczym. Przy takim podejściu do pasażerów te braki taborowe [przestają być brakami, ludzie odwrócą się tyłem do Inter Cioty i wsiądą do samochodów. Pier...lino nie załatwi niczego. Pociąg którym pojadę (po 1,5 godzinie udało mi się kupić bilet), jedzie tylko 1 (słownie JEDNĄ) minutę dłużej od Pier...lina, ale oszczędzam 50 złotych, w o niebo wygodniejszym przedziale. Admin oczywiście to zmoderuje, jak ma w zwyczaju, ale kij mu w oko.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS