– Stan realizacji strategii taborowej spółka PKP Intercity ocenia jako bardzo dobry– powiedział na Forum Ekonomicznym w Krynicy członek zarządu spółki Adam Laskowski. – Na chwilę obecną mamy zainwestowanych blisko 4 miliardy złotych, co przy strategii opiewającej na 7 miliardów złotych do 2023 roku jest wynikiem bardzo dobrym i pozwala nam z optymizmem patrzeć na cały proces inwestycyjny – podkreślił.
– Jeśli chodzi o plany inwestycyjne na sam 2019 rok, to zamierzamy ogłosić postępowania na modernizację 90 wagonów klasy drugiej oraz na odnowę 40 wagonów typu Z do przewozów międzynarodowych. Zamierzamy też kupić 10 lokomotyw manewrowych tzw. lekkich, jak również 10 lokomotyw z opcją do 15 lokomotyw wielosystemowych, pozwalających osiągnąć prędkość 200 km na godzinę – wyliczył członek zarządu spółki. Te ostatnie również będą wykorzystywane do obsługi połączeń międzynarodowych.
Ostatnio PKP Intercity
podpisało umowę na dostawę 12 pociągów Flirt produkowanych przez Stadlera oraz ich 15-letnie utrzymanie przez producenta. Kontrakt wart będzie nieco ponad miliard złotych. Produkcja elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie miała miejsce w Siedlcach. Pojazdy będą bardzo podobne do ED160, które Stadler dostarczy do PKP Intercity pod koniec roku 2015.