NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP IC zapowiada wagony z Przemyśla do Berlina

| Przemysław Farsewicz 29.06.2018 23,5k

PKP IC zapowiada wagony z Przemyśla do Berlina
PKP IC w Berliniefot. MJ
Rośnie ruch na wschodniej granicy Polski. Coraz więcej obywateli Ukrainy emigruje z kraju do Europy Zachodniej. Warto, żeby ta podróż odbywała się przy pomocy kolei. Trend ten chce wykorzystać PKP Intercity, które planuje uruchomienie nowego połączenia wschód-zachód. Jeszcze w tym roku mają jeździć wagony z Przemyśla do Berlina.
Połączenia na Ukrainę okazują się być strzałem w dziesiątkę. Pociągi z Przemyśla do Lwowa i Kijowa przyciągają z roku na rok coraz więcej pasażerów. – Przez pierwsze 5 miesięcy mamy już tyle pasażerów, co przez cały ubiegły rok, a już wtedy był to dwukrotny wzrost liczby podróżnych – wyjaśniał Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity podczas konferencji poświęconej rozwojowi kolei w Polsce Wschodniej. – Widać, że już obserwujemy następne podwojenie liczby pasażerów w kierunkach ze Wschodu – dodał.

Spółka jednak nie zamierza na tym poprzestać i planuje wykorzystać ten trend do zaoferowania jeszcze w tym roku obywatelom Ukrainy kolejnego połączenia. – Jesteśmy w porozumieniu ze stroną ukraińską i niemiecką w sprawie połączenia z Przemyśla przez Zieloną Górę do Berlina – podał Chraniuk podczas konferencji. Pociąg ma się nazywać Metropol. Będzie to skład wagonowy, który następnie będzie we Wrocławiu przepinany do składu jadącego do Berlina. – Będzie to zapewnienie połączenia w systemie wschód-zachód – podkreślił Chraniuk.

Prezes spółki podkreśla, że podejmowane są wspólne działania na rzecz otwarcia się na nowych klientów, jednak wskazał także na problemy na wschodniej granicy. – Niestety, pociągi są opóźniane, ale musimy czekać, bo odprawa celna trwa. Staramy się w tym obszarze wspierać funkcjonariuszy. Obecnie straż graniczna wsiada wcześniej do pociągów, tak by skrócić odprawę celną – wyjaśnił prezes PKP Intercity.

Rosnąca liczba podróżnych ze Wschodu jest także powodem do dyskusji o tym, kiedy PKP Intercity postanowi uruchomić pociągi na Ukrainę, która posiada szerszy rozstaw torów niż w Polsce. – Potrzebny jest nowoczesny system przestawczy, który może być wdrożony w niedługim czasie, co ułatwi uruchamianie pociągów. Tak jest m.in. w systemie Talgo, gdzie pociągi z Moskwy w Brześciu są w ciągu kilku minut przestawiane na naszą szerokość torów. Widać, że to jest kwestia czasu – zapowiedział Chraniuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5