Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP IC rozważa wysłanie Dartów do Chełma

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP IC rozważa wysłanie Dartów do Chełma
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Jakub Banaszek zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury i PKP Intercity z prośbą o zwiększenie częstotliwości połączeń kolejowych dla mieszkańców Chełma oraz ziemi chełmskiej. Informacje od przewoźnika są dla mieszkańców miasta pozytywne, ale wszystko zależy od tego, czy PKP PLK uda się otworzyć linię 7 między Warszawą a Lublinem dla ruchu w grudniu 2019.

Prezydent Miasta Chełm skierował do Ministerstwa Infrastruktury prośbę o zwiększenie częstotliwości połączeń kolejowych dla mieszkańców Chełma oraz ziemi chełmskiej do Warszawy.

Jak w odpowiedzi przekazali przedstawiciele ministerstwa aktualny zakres oferty międzywojewódzkich połączeń kolejowych jest uzależniony od trwającej modernizacji linii kolejowej nr 7, gdzie na tę chwilę nieprzejezdny jest odcinek Lublin-Dęblin, co wymusza skierowanie pociągów trasą objazdową przez Łuków. Zwiększenie liczby połączeń międzywojewódzkich "z" oraz "do" Chełma będzie możliwe po zakończeniu prac modernizacyjnych. Wówczas dojdzie również do istotnego skrócenia przejazdu na trasie Lublin-Warszawa. Ponadto, PKP Intercity informuje, że rozważy wydłużenie do Chełma pociągów obsługiwanych składani ED161 Dart.

Pomimo tego, w celu obsługi miasta Chełm, PKP Intercity planuje od nowego rozkładu jazdy 2019/2020 zwiększyć bezpośredniość połączeń w ramach 3 par pociągów. Oznacza to, iż pociągi PKP skomunikują Chełm nie tylko ze stolicą, ale również z miastami znajdującymi się na południu Polski, tj. Krakowem oraz Katowicami.

Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP Intercity informują, że w rozkładzie jazdy 2019/2020 dla obsługi Chełma zaplanowane zostały następujące połączenia:

- Chełm (6:07) - Warszawa Centralna (9:50) - Warszawa Zachodnia (9:59), Warszawa Zachodnia (18:01) - Warszawa Centralna (18:10) - Chełm (22:06)

- Chełm (13:27) - Kraków (20:00) - Katowice (21:58), Katowice (6:08) - Kraków (7:40)- Chełm (14:33)

- Warszawa Zachodnia (6:01) - Warszawa Centralna (6:05) - Chełm (9:50), Chełm (18:15) -Warszawa Centralna 21:50 - Warszawa Zachodnia (21:59).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5