NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP IC: Zapięcia na bagaż dadzą komfort pasażerom

| Jakub Madrjas 23.08.2016 129

PKP IC: Zapięcia na bagaż dadzą komfort pasażerom
Fot. materiały przetargowe
PKP Intercity rozważa zakup „urządzeń zabezpieczających” bagaż pasażerów przed kradzieżą. Do Dartów, Flirtów i Pendolino potrzebuje ich aż 2 tysiące sztuk. Mimo to przewoźnik zapewnia, że kradzieże zdarzają się "sporadycznie".
Na razie PKP Intercity ogłosiło dialog techniczny (zapytanie o informację) dla producentów. Jak czytamy, chodzi o urządzenia, które „będą miały za zadanie niedopuszczenie do nieautoryzowanego zaboru bagażu ze stelaży bagażowych w składach pociągów dalekobieżnych typu ED 161 (Dart), ED 160 (Flirt) i ED 250 Pendolino". Z tytułu plików wynika, że chodzi o linki bagażowe. 

Jak czytamy w ogłoszeniu, urządzenia „powinny posiadać mechaniczny zamek kodujący, wraz z dodatkowym zamkiem mechanicznym, umożliwiającym awaryjne otwarcie zamka przez obsługę pociągu dostarczonymi, dedykowanymi do wszystkich urządzeń kluczami”. Urządzenia mają być odporne na dewastację i posiadać możliwość solidnego połączenia ze stelażem bagażowym za pomocą obejmy, bez jednoczesnej trwałej ingerencji w istniejącą infrastrukturę pociągu (np. bez konieczności nawiercania stelaży). Do tego jeden z końców zapięcia powinien być na stałe połączony z zamkiem (w korpusie urządzenia), drugi natomiast powinien być ruchomy, umożliwiając zabezpieczenie bagażu poprzez jego zaczepienie np. o rączkę torby i blokowany w momencie podpięcia do zamka i ustalenia nowego szyfru.

PKP Intercity dodaje, że zamek kodujący powinien „zapewniać intuicyjny, łatwy i szybki wybór szyfru przez pasażera. Zmiana sekwencji szyfru powinna odbywać się po każdorazowym otwarciu zamka, bez konieczności znajomości przez nowego pasażera szyfru używanego przez poprzednio korzystającego z urządzenia pasażera. Całe urządzenie powinno być mechaniczne, niewymagające zasilania elektrycznego”. Dostawa ma też obejmować jasną i czytelną instrukcję do umieszczenia w pociągu.

Dialog techniczny będzie trwał do połowy września. Potem PKP Intercity zdecyduje, czy zdecyduje się na zakup. Przewoźnik zastrzega sobie możliwość testów urządzenia i możliwości realizowania zamówienia partiami.

Aktualizacja - dodatkowe informacje od PKP Intercity

Biuro prasowe PKP Intercity odpowiedziało na nasze pytania w sprawie postępowania: – Chcemy zapewnić dodatkowe zabezpieczenie bagażu, żeby zwiększyć komfort podróży. Wiemy, że nie wszyscy pasażerowie czują się komfortowo zostawiając duży bagaż na stelażach w korytarzu i dlatego szukamy rozwiązania, które będzie zapewniało dodatkową ochronę. Przypadki kradzieży bagaży zdarzają się sporadycznie – czytamy w odpowiedzi.

– Pasażerowie w Europie stosują indywidualne linki zabezpieczające z zamkiem na kod. Natomiast my rozważamy możliwość wprowadzenia takich linek jako element wyposażenia pociągu, z mechanizmem pozwalającym na otwieranie/zamykanie przez pasażera oraz drużynę konduktorską – tłumaczy biuro prasowe przewoźnika. Jak informuje "RK" spółka, na razie jest ona "na etapie analizowania tego jakie rozwiązania są dostępne na rynku".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5