Od połowy marca przewoźnik dalekobieżny zakłada obsługę nowych przystanków kolejowych. Dodatkowe postoje założono na terenie Lublina i Stalowej Woli. Między Lublinem a Warszawą pociągi będą prowadzone m.in. lokomotywami elektrycznymi typu E4DCU„Griffin”.
TLK i IC na nowych przystankachOd 15 marca pociągi uruchamiane przez PKP Intercity rozpoczną obsługę dwóch przystanków wybudowanych w ramach dużych inwestycji infrastrukturalnych. Efektem modernizacji linii nr 7 na odcinku Dęblin – Lublin jest powstanie przystanku Lublin Zachodni. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Bartosz Mazur z Biura Prasowego PKP Intercity, przy nowym peronie zatrzymają się wszystkie pociągi TLK i IC kursujące w kierunku zachodnim, czyli m.in. do Bydgoszczy, Katowic, Krakowa, Poznania, Torunia, Warszawy, Wrocławia i Warszawy. –Wprowadzony postój ułatwi podróże z południowo-zachodniej części miasta – wyjaśnia Bartosz Mazur. Podróżni skorzystają również z nowego połączenia wyższej kategorii IC Czartoryski do Zielonej Góry. Obecnie pociąg o tej nazwie jest oznakowany jako TLK i kursuje jedynie do Warszawy.
W ramach przebudowy wraz z elektryfikacją odcinka Lublin – Stalowa Wola linii nr 68 wraz z linią nr 565 powstał przystanek Stalowa Wola Charzewice. Również będzie on wykorzystywany od 15 marca. – Postój na przystanku Stalowa Wola Charzewice zastąpi zatrzymania w Pilchowie pociągów jadących z pominięciem stacji Stalowa Wola Rozwadów. Zmiana wynika z powrotu od 15 marca br. pociągu TLK Zamoyski na jego podstawową trasę – wyjaśnia pracownik Biura Prasowego przewoźnika. Zatem na wymienionym przystanku będzie miała postoje jedna para pociągów Przemyśl Główny – Piła Główna. Zapewnią one dojazd do m.in. Bydgoszczy, Lublina, Rzeszowa, Torunia i Warszawy.
TLK Wetlina obsłuży Wróblik Szlachecki
Na linii nr 108 dodatkowy postój zyskał TLK Wetlina z Zagórza do Poznania. – Stacja Wróblik Szlachecki została dodana w ramach uzupełnienia oferty dla pasażerów z regionu południowego Podkarpacia – informuje Bartosz Mazur.
Jak informowaliśmy na naszym portalu, wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy przewoźnik ograniczył liczbę postojów pociągów dalekobieżnych w południowo-wschodniej części województwa podkarpackiego. W największym stopniu dotyczyło to właśnie TLK Wetlina.
Griffin dojedzie do LublinaPrzewoźnik zakłada również wykorzystywanie do prowadzenia pociągów nowych lokomotyw Griffin. Powinny pojawić się najpierw na Lubelszczyźnie, a potem w regionie podkarpackim. – Zakup lokomotyw Griffin został dofinansowany z funduszy unijnych. Jedną z tras zapisanych w umowie o dofinansowanie jest trasa Przemyśl – Rzeszów – Lublin – Warszawa. Zatem lokomotywy będą obsługiwały pociągi do Lublina, a po udostępnieniu linii nr 68 dla trakcji elektrycznej również połączenia w kierunku Rzeszowa – kończy Bartosz Mazur.
Możliwe, że Griffiny poprowadzą pociągi już od 15 marca tego roku. Więcej na ten temat można przeczytać
tutaj.