NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC: Mniej postojów w Poznaniu-Wschodzie

| Kasper Fiszer 06.12.2017 2,8k

PKP IC: Mniej postojów w Poznaniu-Wschodzie
Perony stacji Poznań Wschódfot. Axe, lic. GFDL
PKP Intercity likwiduje postoje większości objazdowych pociągów z Poznania do Warszawy na stacji Poznań Wschód – od 10 grudnia będzie tam przystawał tylko jeden kurs, i to wyłącznie w jedną stronę. Przewoźnik tłumaczy to niewielkim zainteresowaniem podróżnych. Z podobnych przyczyn kilka miesięcy temu spółka zrezygnowała z zatrzymywania swoich kursów na przystanku Łódź Pabianicka, jednak tam wywołało to o wiele większe protesty.
Po półrocznym okresie obsługi relacji Poznań Główny – Warszawa Wschodnia objazdową trasą przez Gniezno PKP Intercity zmienia siatkę postojów na terenie samego Poznania. Dotychczas większość kursów zatrzymywała się dodatkowo na stacji Poznań Wschód, gdzie linia nr 353, którą kierowane są obecnie pociągi, odgałęzia się od modernizowanej magistrali E20. Taka organizacja miała zmniejszyć odczuwalne utrudnienia wynikające z wydłużonego czasu przejazdu, bo dla części pasażerów oznacza skrócenie drogi na pociąg.

Przystanie „Gombrowicz”, ale tylko w jednym kierunku

Wszystko wskazuje jednak na to, że wprowadzona w czerwcu możliwość nie cieszyła się dużym zainteresowaniem podróżnych. – Zrezygnowaliśmy z postojów większości składów z powodu małej liczby pasażerów wsiadających i wysiadających na tej stacji – tłumaczy Marta Ziemska z Biura Prasowego PKP Intercity. Dodaje, że drugim z argumentów było wydłużenie czasu przejazdu pomiędzy stolicą kraju a Poznaniem (postój przedłużałby podróż o kolejne minuty).

Nie oznacza to jednak całkowitej rezygnacji z obsługi dworca Wschód. – Od 10 grudnia na stacji Poznań Wschód zatrzymywać się będzie jeden pociąg PKP Intercity, TLK „Gombrowicz” (nr 38102) – wskazuje nasza rozmówczyni. To kurs z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego, który z poznańskiej stacji odjedzie o 17:51. Jadąc w przeciwnym kierunku, „Gombrowicz” nie zatrzyma się przy peronach Poznania-Wschodu.

Protesty w Poznaniu mniejsze niż w Łodzi

Przypomnijmy, że PKP Intercity już raz w tym roku zdecydowało się na ograniczenie siatki przystankowej w podobnym przypadku. W czerwcu przewoźnik zrezygnował z zatrzymywania swoich kursów korzystających z ciągu Białystok – Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny – Jelenia Góra na łódzkim przystanku Pabianicka. Pociągi zaczęły tam przystawać, gdy ich trasę zmodyfikowano tak, że omija ona Łódź Kaliską. Również i wówczas spółka tłumaczyła swoją decyzję relatywnie niewielkim zainteresowaniem podróżnych.

Sprawa likwidacji postojów w Łodzi wywołała przy tym dużo kontrowersji, bo z argumentacją przewoźnika nie zgadzało się stowarzyszenie Kolejowa Linia Łódzka. Zarzucało ono PKP Intercity niedokładność dokonywanych pomiarów i – nieskutecznie – postulowało przywrócenie poprzedniej siatki przystankowej. W przypadku Poznania-Wschodu reakcja na zaplanowane zmiany jest dużo mniejsza, tym niemniej pojawiają się głosy krytyczne wobec podjętej już decyzji. – Dotychczas było to świetne ułatwienie dla pasażerów w związku z zamknięciem linii E20 – czytamy w krótkim liście od jednego z naszych czytelników.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5