Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC: Jedna oferta na wagony COMBO i w dodatku droga

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC: Jedna oferta na wagony COMBO i w dodatku droga
Mat. PKP Intercity
Polski przewoźnik dalekobieżny prowadzi przetarg, w którym poszukuje wykonawcy modernizacji 40 wagonów osobowych typu 141A /111A. Wszystkie one staną się wielofunkcyjnymi wagonami COMBO. O projekcie tym PKP Intercity wspominało już w 2015 roku. Przewoźnik wreszcie rusza z pierwszymi przetargami, jednak problemem znowu może okazać się cena.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych. Jak deklaruje PKP Intercity, po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami wielofunkcyjnymi COMBO o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matki z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z automatem z przekąskami. Do modernizacji przeznaczone mają zostać wagony osobowe typu 141A/111A. Dodatkowo zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji. Polegałaby ona na wykonaniu naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 dodatkowych pojazdów.

Cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją wynosi 70% oceny przetargowej. Cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania to z kolei 10%. Termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego określono na 3%, zaś termin naprawy każdego kolejnego wagonu osobowego określono na 7%. Udzielona gwarancja na wykonaną usługę to 10% punktów.

Po zakończeniu okresu składania ofert okazało się, że tylko jeden producent zainteresowany jest przeprowadzeniem modernizacji wagonów do standardu COMBO. Jest nim bydgoska Pesa, która zamówienie podstawowe wyceniła na 207,624 mln zł brutto, zaś zamówienie wraz z prawem opcji na 311,436 mln zł brutto. Problem w tym, że obie kwoty znacznie przewyższają przygotowany przez PKP Intercity budżet, który odpowiednio wynosi – 177,12 mln zł brutto i 265,68 mln zł brutto. Przypadek nie jest odosobniony, a przewoźnik boryka się z problemem niedopasowania budżetowego od początku realizowania własnej strategii taborowej w tym roku.

Już w 2015 roku PKP Intercity zapowiadało projekt wagonów COMBO (wtedy jeszcze nazywał się on COMBI). To wagony wielofunkcyjne o podwyższonym standardzie do obsługi różnych grup podróżnych. Pojazdom w całości zostaną wymienione wózki na nowe, co poprawi komfort podróżowania. W wagonie znajdą się za to aż dwie toalety, przedziały dla rodziców z dziećmi, osób niepełnosprawnych, a także dla obsługi pociągów. Nie zabraknie miejsca na rowery, automaty z przekąskami oraz bezpłatnego WI-Fi. Pasażerowie mogą liczyć na gniazdka elektryczne 230V przy każdym siedzeniu, rolety w oknach, półkę bagażową, lustro, dwa 4-litrowe lub cztery 2-litrowe kosze oraz monitor systemu informacji pasażerskiej z dostosowaną wielkością liter. Szczegółowo o parametrach wagonów piszemy tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Zobacz również:

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Pasażer

Pendolino PKP Intercity pojedzie w Czechach!

Redakcja 23 października 2025

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity jednak (na razie) bez używanych wagonów

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 października 2025

Pendolino w Czechach z problemami

Tabor i technika

Pendolino w Czechach z problemami

Redakcja 20 października 2025

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity kupują używane wagony z Niemiec

Roman Czubiński 20 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij