NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP IC: Darty i Flirty na Fabryczną wciąż niepewne

| Kasper Fiszer 08.11.2016 246

PKP IC: Darty i Flirty na Fabryczną wciąż niepewne
Fot. PKP Intercity
Choć do otwarcia nowego dworca Łódź Fabryczna pozostał niecały miesiąc, PKP Intercity wciąż nie wie ani ile połączeń będzie skierowane na podziemną stację, ani jaki tabor będzie przeznaczony do ich obsługi. Najważniejszy przewoźnik dalekobieżny wciąż czeka na komplet dokumentów pozwalający na wykorzystanie Dartów i Flirtów na trasie Łódź – Warszawa. Spółka przyznaje, że jeśli jej nie otrzyma, liczba kursów będzie mniejsza niż pierwotnie zaplanowano.
Choć PKP Intercity otrzymało zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wykorzystanie składów Flirt 3 i Pesa Dart na linii łódzkiej, spółka wciąż czeka na inne dokumenty niezbędne do skierowania ich do Łodzi. Przewoźnik wciąż nie zakończył więc prac nad rozkładem jazdy na trasie Łódź – Warszawa. Jak zapowiedział dziś Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP IC, spółka spodziewa się otrzymania wszystkich decyzji do końca listopada i dopiero wówczas przedstawi ostateczny grafik połączeń na linii łódzkiej.

Bez Dartów i Flirtów połączeń będzie mniej

Jeżeli przewoźnik będzie mógł skierować do Łodzi swoje najnowsze jednostki elektryczne, uruchomi pomiędzy Łodzią a Warszawą 17 – 18 par połączeń. – Dart jechałby z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej około 1 godz. 20 min. – mówił przedstawiciel przewoźnika. – Na razie nie informujemy jednak szczegółowo o czasie przejazdu, bo zależy on od tego, jakim taborem obsłużymy tę linię – zaznaczył.

Cezary Nowak przyznał, że jeśli PKP Intercity nie będzie mogło skierować na linię do Łodzi jednostek elektrycznych, liczba połączeń na tej trasie będzie mniejsza. – Zmiana w tym zakresie będzie jednak nieznaczna – zapewnił. Zaznaczył też, że jeśli połączenie ostatatecznie obsługiwane będą składami wagonowymi, utrzymany zostanie zaplanowany standard IC. Prawdopodobnie na linii łódzkiej nie będą się więc pojawiać składy kategorii TLK.

Nie jest pewny także rozkład w innych kierunkach

– Podstawowe założenia rozkładu w innych kierunkach nie uległy zmianie – poinformował Cezary Nowak. Oznacza to, że prawdopodobnie z nowego łódzkiego dworca odjadą także pociągi w kierunku Szczecina (przez Łódź Widzew i Zgierz) oraz Krakowa. W związku z tym, że wciąż nie jest jasne, jakie będą możliwości wykorzystania Flirtów i Dartów, ostateczny rozkład jazdy tych połączeń nie został jeszcze przekazany do publicznej wiadomości.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że dworzec Łódź Fabryczna przyjmie pierwszych pasażerów zgodnie z aktualnym harmonogramem, czyli 11 grudnia. – Będzie można przekonać się wówczas, że to jeden z najbardziej nowoczesnych dworców w Europie. Otwarcie podzemnej stacji rozpocznie nowy rozdział w historii kolei w mieście – ocenił Antoni Jasiński, członek zarządu ds. utrzymania PKP PLK. – Zaznaczam, że jest to pierwszy etap inwestycji, a dalsze etapy są już w rozstrzygnięciach przetargowych. Będzie drążony tunel, który umożliwi lepszą komunikację wewnątrz miasta i dobry dojazd na linię wrocławską – stwierdził.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5