NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP IC: Darty i Flirty na Fabryczną wciąż niepewne

| Kasper Fiszer 08.11.2016 70

PKP IC: Darty i Flirty na Fabryczną wciąż niepewne
Fot. PKP Intercity
Choć do otwarcia nowego dworca Łódź Fabryczna pozostał niecały miesiąc, PKP Intercity wciąż nie wie ani ile połączeń będzie skierowane na podziemną stację, ani jaki tabor będzie przeznaczony do ich obsługi. Najważniejszy przewoźnik dalekobieżny wciąż czeka na komplet dokumentów pozwalający na wykorzystanie Dartów i Flirtów na trasie Łódź – Warszawa. Spółka przyznaje, że jeśli jej nie otrzyma, liczba kursów będzie mniejsza niż pierwotnie zaplanowano.
Choć PKP Intercity otrzymało zgodę Centrum Unijnych Projektów Transportowych na wykorzystanie składów Flirt 3 i Pesa Dart na linii łódzkiej, spółka wciąż czeka na inne dokumenty niezbędne do skierowania ich do Łodzi. Przewoźnik wciąż nie zakończył więc prac nad rozkładem jazdy na trasie Łódź – Warszawa. Jak zapowiedział dziś Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP IC, spółka spodziewa się otrzymania wszystkich decyzji do końca listopada i dopiero wówczas przedstawi ostateczny grafik połączeń na linii łódzkiej.

Bez Dartów i Flirtów połączeń będzie mniej

Jeżeli przewoźnik będzie mógł skierować do Łodzi swoje najnowsze jednostki elektryczne, uruchomi pomiędzy Łodzią a Warszawą 17 – 18 par połączeń. – Dart jechałby z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej około 1 godz. 20 min. – mówił przedstawiciel przewoźnika. – Na razie nie informujemy jednak szczegółowo o czasie przejazdu, bo zależy on od tego, jakim taborem obsłużymy tę linię – zaznaczył.

Cezary Nowak przyznał, że jeśli PKP Intercity nie będzie mogło skierować na linię do Łodzi jednostek elektrycznych, liczba połączeń na tej trasie będzie mniejsza. – Zmiana w tym zakresie będzie jednak nieznaczna – zapewnił. Zaznaczył też, że jeśli połączenie ostatatecznie obsługiwane będą składami wagonowymi, utrzymany zostanie zaplanowany standard IC. Prawdopodobnie na linii łódzkiej nie będą się więc pojawiać składy kategorii TLK.

Nie jest pewny także rozkład w innych kierunkach

– Podstawowe założenia rozkładu w innych kierunkach nie uległy zmianie – poinformował Cezary Nowak. Oznacza to, że prawdopodobnie z nowego łódzkiego dworca odjadą także pociągi w kierunku Szczecina (przez Łódź Widzew i Zgierz) oraz Krakowa. W związku z tym, że wciąż nie jest jasne, jakie będą możliwości wykorzystania Flirtów i Dartów, ostateczny rozkład jazdy tych połączeń nie został jeszcze przekazany do publicznej wiadomości.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że dworzec Łódź Fabryczna przyjmie pierwszych pasażerów zgodnie z aktualnym harmonogramem, czyli 11 grudnia. – Będzie można przekonać się wówczas, że to jeden z najbardziej nowoczesnych dworców w Europie. Otwarcie podzemnej stacji rozpocznie nowy rozdział w historii kolei w mieście – ocenił Antoni Jasiński, członek zarządu ds. utrzymania PKP PLK. – Zaznaczam, że jest to pierwszy etap inwestycji, a dalsze etapy są już w rozstrzygnięciach przetargowych. Będzie drążony tunel, który umożliwi lepszą komunikację wewnątrz miasta i dobry dojazd na linię wrocławską – stwierdził.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5