NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP i ÖBB o skutkach pandemii i planie odbudowy gospodarczej

| inf. pras. 18.05.2020 1,9k

PKP i ÖBB o skutkach pandemii i planie odbudowy gospodarczej
fot. patricks_oepnv_bilder/flickr
Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński i prezes ÖBB Andreas Matthä rozmawiali o wpływie pandemii koronawirusa na funkcjonowanie kolei oraz o wyzwaniach, jakie stoją obecnie przed branżą, a także o podejściu do planu odbudowy gospodarczej Unii Europejskiej.
Spotkanie odbyło się w formie wideokonferencji, podczas której omawiano kwestie związane z sytuacją europejskiego sektora kolejowego w odniesieniu do pandemii COVID-19. Rozmawiano również o prowadzonych i przyszłych inwestycjach oraz podkreślono szczególną ich rolę w napędzaniu gospodarki przy wychodzeniu z sytuacji spowodowanej pandemią.

– Bardzo ważnym postulatem w zakresie realizacji projektów CEF i funduszy strukturalnych, z których realizowane są inwestycje, jest przedłużenie okresu kwalifikowalności wydatków w projektach współfinansowanych ze środków unijnych o rok, czyli do końca 2024 roku. Ponadto, istotną kwestią jest również podniesienie poziomu współfinansowania projektów oraz większa elastyczność w traktowaniu deklaracji kwalifikowalności wydatków – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA cytowany w komunikacie.

Obaj prezesi rozmawiali także o wspólnym podejściu i oczekiwaniach europejskiego sektora kolejowego w kontekście przygotowywanego przez Komisję Europejską planu odbudowy gospodarczej Unii Europejskiej.  Znamienny jest fakt, że zarówno Grupa PKP jak i holding ÖBB zanotowały w związku z pandemią podobne spadki przewozów, zarówno pasażerskich, jak i towarowych. W krajowych przewozach pasażerskich jest to spadek na poziomie około 90 proc. Spadek przychodów zarządców infrastruktury w przypadku obydwóch kolei również kształtuje się na podobnym poziomie. 

Bilateralne spotkanie szefów polskich i austriackich kolei miało jeszcze jeden wymiar. Obydwaj prezesi są członkami zarządu CER (Community of European Railways and Infrastructure Companies) w Brukseli, dlatego rozmowa skupiła się również na wyzwaniach, które stoją przed sektorem kolejowym oraz na planowanej europejskiej agendzie transportowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (197)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (197)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5