NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PKP Energetyka zwycięzcą przetargu na elektryfikację linii do Zgorzelca

| Michał Szymajda 14.11.2017 4,9k

PKP Energetyka zwycięzcą przetargu na elektryfikację linii do Zgorzelca
Fot. PKP Energetyka
Wygląda na to, że to PKP Energetyka zelektryfikuje 29-kilometrowy odcinek linii 278 od Węglińca do granicy z Niemcami w Zgorzelcu.
PKP PLK wybrała ofertę najkorzystniejszą w połowie października. To późno, zważywszy na to, że koperty z ofertami w przetargu otworzono w końcu marca.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na mocy kryterium ceny (60 proc.), terminu realizacji (20%) oraz czasu zamknięć torowych (po 20 proc.). Budżet przygotowany przez PKP PLK na zadanie pod nazwą „Elektryfikacja linii kolejowych nr 278, 274 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec” wyniósł 86,1 mln zł brutto.

Najtańszą ofertę złożyła PKP Energetyka, która zaproponowała prace za 40,7 mln zł. Wykonawca zaoferował również, że wykona zadanie w 14 miesięcy oraz udzieli na prace gwarancji na 72-miesiące. Mimo to, według pierwotnej oceny najlepszą ofertą wcale nie była ta złożona przez PKP Energetyka. Była nią oferta konsorcjum Electren SA z Hiszpanii i Trakcji System z Wrocławia, która była co prawda o ponad 5 mln zł droższa, jednak lepsza pod względem liczby dni, które oznaczają zamknięcia torowe w związku z prowadzoną inwestycją. PKP PLK uznała jednak, że oferta konsorcjum podlega wykluczeniu (w zawiadomieniu o wyborze oferty brak jest odpowiedzi na pytanie dlaczego tak się stało). W związku z tym wybrano ofertę PKP Energetyka. Oferty w tym przetargu złożyła także Trakcja PRKiI oraz Torpol.

Realizację projektu zaplanowano na lata 2017–2019, zaś sam projekt trzeba rozliczyć do końca 2020 roku. Dofinansowanie dla PLK to 19,1 mln euro. Pierwotnie elektryfikacja miała się zakończyć w 2017 roku.

Celem projektu jest usunięcie wąskiego gardła związanego z brakiem możliwości prowadzenia pociągów trakcją elektryczną na wspomnianym odcinku. Realizacja projektu ma przyczynić się do podniesienia jakości usług przewozowych i usprawnienia funkcjonowania transportu kolejowego w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Wpłynie na zmniejszenie kosztów eksploatacji, zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zgorzelec (23)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zgorzelec (23)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5