Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP Energetyka zwycięzcą przetargu na elektryfikację linii do Zgorzelca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
14-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP Energetyka zwycięzcą przetargu na elektryfikację linii do Zgorzelca
Fot. PKP Energetyka
Wygląda na to, że to PKP Energetyka zelektryfikuje 29-kilometrowy odcinek linii 278 od Węglińca do granicy z Niemcami w Zgorzelcu.

PKP PLK wybrała ofertę najkorzystniejszą w połowie października. To późno, zważywszy na to, że koperty z ofertami w przetargu otworzono w końcu marca.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na mocy kryterium ceny (60 proc.), terminu realizacji (20%) oraz czasu zamknięć torowych (po 20 proc.). Budżet przygotowany przez PKP PLK na zadanie pod nazwą „Elektryfikacja linii kolejowych nr 278, 274 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec” wyniósł 86,1 mln zł brutto.

Najtańszą ofertę złożyła PKP Energetyka, która zaproponowała prace za 40,7 mln zł. Wykonawca zaoferował również, że wykona zadanie w 14 miesięcy oraz udzieli na prace gwarancji na 72-miesiące. Mimo to, według pierwotnej oceny najlepszą ofertą wcale nie była ta złożona przez PKP Energetyka. Była nią oferta konsorcjum Electren SA z Hiszpanii i Trakcji System z Wrocławia, która była co prawda o ponad 5 mln zł droższa, jednak lepsza pod względem liczby dni, które oznaczają zamknięcia torowe w związku z prowadzoną inwestycją. PKP PLK uznała jednak, że oferta konsorcjum podlega wykluczeniu (w zawiadomieniu o wyborze oferty brak jest odpowiedzi na pytanie dlaczego tak się stało). W związku z tym wybrano ofertę PKP Energetyka. Oferty w tym przetargu złożyła także Trakcja PRKiI oraz Torpol.

Realizację projektu zaplanowano na lata 2017–2019, zaś sam projekt trzeba rozliczyć do końca 2020 roku. Dofinansowanie dla PLK to 19,1 mln euro. Pierwotnie elektryfikacja miała się zakończyć w 2017 roku.

Celem projektu jest usunięcie wąskiego gardła związanego z brakiem możliwości prowadzenia pociągów trakcją elektryczną na wspomnianym odcinku. Realizacja projektu ma przyczynić się do podniesienia jakości usług przewozowych i usprawnienia funkcjonowania transportu kolejowego w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Wpłynie na zmniejszenie kosztów eksploatacji, zmniejszenie emisji spalin i poprawę stanu środowiska naturalnego. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

Infrastruktura

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

inf. pras. PGE Energetyka Kolejowa 09 lutego 2024

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

Biznes

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

inf. pras. PAP Biznes/PGE 07 lutego 2024

MAP: PGE Energetyka Kolejowa pozostanie państwowa [AKTUALIZACJA]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

Infrastruktura

PGE Energetyka Kolejowa z kontraktem na utrzymanie sieci trakcyjnej PKP Intercity

inf. pras. PGE Energetyka Kolejowa 09 lutego 2024

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

Biznes

1,3 mld zł inwestycji PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r.

inf. pras. PAP Biznes/PGE 07 lutego 2024

MAP: PGE Energetyka Kolejowa pozostanie państwowa [AKTUALIZACJA]

Prawo i polityka

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij