NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Energetyka zwiększyła sprzedaż energii poza trakcję elektryczną

| PKP Enegetyka 26.11.2012 117

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-11-26 14:13:34 Autor: Pytajnik
---.centertel.pl
Co sie stanie jeżeli dojdzie do liberalizacji rynku energii elektrycznej na kolei (i kiedy to sie stanie aby przewoźnicy płacili mniej)? I czy nie jest tak, że klientom zewnętrznym oferowana jest cena niższa, ponieważ spółka PKP ograbia przewoźników kolejowych?
2012-11-26 14:45:25 Autor: vvv
---.limes.com.pl
A znasz faktyczne stawki jakie udaje się wynegocjować przewoźnikom?
Bo różnią sie one od tych podanych w oficjalnym cenniku.
2012-11-26 14:52:21 Autor: Janek2
---.ip.netia.com.pl
@ Pytajnik
Mocne słowa o ograbianiu - może jakieś przykłady, konkrety. Z tego co słyszałem, to Koleje Mazowieckie \"przerobiły\" temat liczników energii zabudowanych w pociągach - podstawowy warunek zmiany dostawcy energii.
2012-11-26 19:27:41 Autor: m
---.adsl.inetia.pl
26/11/2012 14:52 Autor: Janek2
Mocne słowa o ograbianiu - może jakieś przykłady, konkrety. Z tego co słyszałem, to Koleje Mazowieckie \\\"przerobiły\\\" temat liczników energii zabudowanych w pociągach - podstawowy warunek zmiany dostawcy energii.

Tak każdy skład ma licznik prądu stałego bodajże elesteru pkp (firmy zależnej pkp energetyka) ale chodzi o to, że płacą za energię pobraną a więc skończyły się mocne rozruchy itd.
Wcześniej obowiązywał skomplikowany wzór dla wszystkich przewoźników kolejowych... a mamy ich już około 100!
2012-11-26 21:17:31 Autor: energetyk
---.adsl.inetia.pl
Stu to może i jest, ale energię zużywa około 40
2012-11-28 08:03:53 Autor: Pytajnik
---.centertel.pl
To dlaczego PKP Energetyka ma monopol na tym rynku i tak boi się jego liberalizacji? Otwarcie rynku pozwoli na wypracowanie optymalnych stawek. Oczywiście łatwo jest mówić, że Koleje Mazowieckie przerobiły temat liczników. Jakie są efekty? Nie wiemy... Każdy pociąg jest olicznikowany. To tak jak by w gospodarstwie domowym na każdy odbiornik prądu założyć licznik - na czajnik, lodówkę, żelazko itd. Czy to jest sprawiedliwe?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5