Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Energetyka zelektryfikuje połączenie do lotniska w Świdniku?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
07-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Energetyka zelektryfikuje połączenie do lotniska w Świdniku?
W przetargu na wykonawcę prac projektowych oraz robót budowlanych sieci trakcyjnej dla toru dojazdowego od stacji Świdnik do terminalu Portu Lotniczego Lublin w Świdniku wpłynęły dwie oferty. Wybrano najlepszą z nich – ofertę PKP Energetyka.

PKP Energetyka zadeklarowała wykonanie zadania za 1 884 500,00 zł, przebijając tym samym ofertę konkurenta – Przedsiębiorstwa Robót Budowlanych Expol z Lublina. Podpisanie umowy ma odbyć się w przyszłym tygodniu. Prace mają zostać zakończone do 7 grudnia.

Budowa toru między stacją Świdnik Miasto a terminalem lotniczym idzie pełną parą i jak obiecują wykonawcy, ma się zakończyć 15 listopada. - 90 procent robót ziemnych jest już wykonana. Na ukończeniu są również roboty przy usuwaniu kolizji z infrastrukturą podziemną. Do eksploatacji został oddany tor do elektrociepłowni w Świdniku. Rozpoczęto układanie nawierzchni kolejowej – wylicza Małgorzata Kwiatkowska z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Początkowo do lotniska miały dojeżdżać pociągi spalinowe. Elektryfikacja linii miała zostać zakończona w marcu 2013 roku. Realizację robót podzielono na dwa etapy i takie terminy występowały w dokumentacji projektowej. Na początku października PKP PLK ogłosiła jednak przetarg na wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych sieci trakcyjnej dla omawianego toru dojazdowego do lotniska. W przetargu pojawił się również zapis, że inwestycja ma zostać ukończona już 7 grudnia. - Projekt ten jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007 – 2013. Po rozstrzygnięciu przetargów na budowę linii i urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zostały oszczędności. Instytucja zarządzająca podjęła wówczas decyzję o budowie sieci trakcyjnej. Nie wyklucza ona jazdy szynobusami spalinowymi – tłumaczy Kwiatkowska.

Koszt budowy nowego toru łącznie z jego elektryfikacją to około 27,2 mln zł.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5