- Od kilku lat plasujemy się w ścisłej czołówce firm, realizujących kompleksową obsługę logistyczną przedsiębiorstw. Kolejnym naszym celem jest budowa pozycji lidera w makroregionie. Na tym tle inwestycja w PKP Cargo oznaczałaby dla Rohlig Suus Logistics zdobycie silnej pozycji we wszystkich segmentach rynku TSL - poinformował "Rynek Kolejowy" prezes Rohlig Suus Logistics, Tadeusz Chmielewski.
Rynek Kolejowy: Jakie zaangażowanie w prywatyzację PKP Cargo wchodzi w grę? Dysproporcje w rozmiarach obu spółek są wyraźne. Czy planowany jest udział podmiotu trzeciego?
Tadeusz Chmielewski, prezes Rohlig Suus Logistics: Rzeczywiście jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma podmiotami. Toczą się konkretne ustalenia. Jeśli rozmowy przebiegną pomyślnie, złożymy ofertę.
Jaki wpływ na działalność firmy może mieć ewentualny udział w prywatyzacji PKP Cargo?
Mamy bardzo dobrze rozwiniętą sieć połączeń drogowych w kraju i w Europie, współpracujemy grupą Rohlig w ramach sieci air&sea na świecie, a ostatnio znaczną cześć naszego biznesu stanowią przewozy intermodalne. Od kilku lat plasujemy się w ścisłej czołówce firm, realizujących kompleksową obsługę logistyczną przedsiębiorstw. Kolejnym naszym celem jest budowa pozycji lidera w makroregionie. Na tym tle inwestycja w PKP Cargo oznaczałaby dla Rohlig Suus Logistics zdobycie silnej pozycji we wszystkich segmentach rynku TSL. Sądzę, że taka oferta byłaby także interesująca dla PKP Cargo. Razem mamy szansę na zbudowanie silnej marki - polskiego championa na europejskim rynku TSL. To dla mnie osobiście bardzo ciekawe wyzwanie.
Jaka jest Państwa zdaniem wartość PKP Cargo?
Wydaje się że kwota, na jaką została wyceniona spółka nie jest zbyt wygórowana. Z drugiej jednak strony, dalszy rozwój z pewnością będzie wymagał znacznych nakładów i inwestycji finansowych. Bardziej precyzyjnej oceny wartości PKP Cargo będziemy mogli dokonać w kolejnym etapie, kiedy to będzie możliwa szczegółowa analiza kondycji spółki.
Jakie jest znaczenie kolei w działalności Rohlig Suus?
Aktualnie ok. 10 % przewozów w Rohlig Suus jest realizowanych koleją. W większości są to projekty intermodalne, które uważam za jeden z bardziej przyszłościowych kierunków rozwoju naszej działalności. W ostatnim czasie jako jeden z dwóch obecnych na rynku operatorów logistycznych uruchomiliśmy stałe połączenie intermodalne na trasie Śląsk - Trójmiasto. Zdecydowanie kolej to długoterminowa inwestycja, ale i bardzo perspektywiczna.