NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo porozumiało się ze związkowcami. Wypłaci nagrody warte 13,9 mln zł

| Jakub Madrjas 08.04.2019 6,8k

PKP Cargo porozumiało się ze związkowcami. Wypłaci nagrody warte 13,9 mln zł
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Poniżej 2% – tyle zabrakło pracownikom PKP Cargo, by zrealizować cel w zakresie zysku EBITDA i otrzymać premie za IV kwartał. Po interwencji związków zawodowych zarząd spółki przeznaczy prawie 14 mln złotych na jednorazową nagrodę za dobre wyniki.
Kilka tygodni temu z Redakcją skontaktowali się pracownicy PKP Cargo zdziwieni pismem, które otrzymali wszyscy pracownicy przewoźnika. – PKP Cargo chwali się rekordowymi wynikami. Tymczasem pracownikom obiecano w listopadzie system premii i premię kwartalną wypłacaną w kwietniu. Mimo ogromnych zysków, pracownicy premii nie dostaną – pisali pracownicy. W piśmie do pracowników napisano, że premia za IV kwartał miała zostać wypłacona pod warunkiem osiągnięcia wyniku EBITDA Grupy PKP Cargo na poziomie 905 mln złotych.

Jak napisano pracownikom, wynik wprawdzie wyniósł 907 mln złotych, ale ponieważ w grudniu wypłacono połowę premii, to po uwzględnieniu jej kosztów osiągnięto tylko 98,29% celu. – Z uwagi na wypłatę 50% premii w grudniu 2018 r., zgodnie z przyjętymi zasadami, nie zostały spełnione warunki do wypłaty drugiej części premii – czytamy w piśmie do pracowników z 25 marca.

Związki zaprotestowały

Takie stanowisko nie spotkało się z akceptacją związków zawodowych. Jak dowiedzieliśmy się w Federacji Związków Zawodowych Kolejarzy, PKP Cargo nie poinformowało oficjalnie central związkowych o niewypłaceniu premii, ale po sygnałach od pracowników trzy największe centrale związkowe (Federacja Związków Zawodowych Kolejarzy, Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce i Sekcja Zawodowa NSZZ "Solidarność" Grupy PKP Cargo) podjęły wspólne stanowisko dotyczące konieczności wypłaty II transzy premii.

W piśmie do zarządu związkowcy wskazywali, że cele zostały w większości wypełnione, a incydenty braku realizacji celów były spowodowane czynnikami zewnętrznymi, na które pracownicy nie mają wpływu. Jak podkreślili, dzięki programowi premiowemu zmniejszyła się liczba absencji chorobowych, wzrosło zaangażowanie w pracę i identyfikacja z firmą. Na koniec ubiegłego tygodnia zaplanowano rozmowy związków zawodowych z zarządem w tej sprawie.

Premia jednak będzie

Wciąż nie dostaliśmy stanowiska spółki PKP Cargo w sprawie premii, jednak w piątek (5 kwietnia) zarząd spółki PKP Cargo poinformował w raporcie giełdowym o zawarciu porozumienia pomiędzy stronami Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Jak czytamy, na mocy porozumienia strony postanowiły, że mając na uwadze wyniki PKP Cargo w 2018 r. oraz zaangażowanie pracowników w realizację zadań, umożliwiające osiągnięcie tych wyników, w spółce uruchomiona zostanie jednorazowa nagroda. Koszt nagrody w PKP Cargo wyniesie ok. 13,9 mln zł. Rekomendowano wypłacenie nagrody w pozostałych spółkach Grupy PKP Cargo. Jeśli tak się stanie, będzie to kosztować 17,5 mln zł.

Związki zawodowe, z którymi się kontaktowaliśmy potwierdzają, że to rozwiązuje sprawę spornych premii. – Dla naszej Centrali decyzję o wypłacie nagrody za wyniki 2018 r. traktujemy jako rekompensatę za brak II raty kwartalnej premii zadaniowej. To zamyka temat 2018 roku – potwierdza Jarosław Ślepaczuk, po. przewodniczącego Rady Branżowej Cargo w Federacji Związków Zawodowych Kolejarzy. Jak poinformował "RK" rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, "szczegółowe zasady wypłaty nagród pracownikom poszczególnych biur i zakładów zostaną przekazane im przez bezpośrednich przełożonych”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5