NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo pomoże Intercity z maszynistami

| Martyn Janduła 24.01.2017 200

PKP Cargo pomoże Intercity z maszynistami
Fot. FAREN, SM42.pl
Ponowiony przez PKP Intercity przetarg na udostępnienie maszynistów do obsługi lokomotyw wreszcie doczekał się pozytywnego rozstrzygnięcia. Za pierwszym razem oferta Cargo Master z Torunia okazała się za droga dla zamawiającego. Teraz do pomocy zgłosiło się PKP Cargo, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą.
PKP Intercity prowadzi postępowanie przetargowe, którego przedmiotem zamówienia jest odpłatne świadczenie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego obsługi pojazdów trakcyjnych serii SM 42 (6D), EU 07 przez maszynistów. Pojazdy należą do PKP Intercity. Zamawiający wymaga z kolei, by wszyscy maszyniści skierowani do wykonywania zamówienia byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.

Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na podstawie miesięcznych planów obsługi na podstawie liczby pracogodzin obsługi trakcyjnej w poszczególnych lokalizacjach, który to plan opracuje wykonawca. W 2017 roku Intercity chce zlecić wykonawcy 96 360 pracogodzin. Dotyczy to takich miast, jak Warszawa, Poznań, Kraków, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin, Białystok, Katowice i Gdynia.

Doświadczenie wykonawcy

Udział w postępowaniu przetargowym mogą wziąć firmy, które wykażą się posiadaną wiedzą i doświadczeniem. PKP Intercity uzna, że wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, należycie wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę (realizowaną na podstawie jednej umowy) obsługi trakcyjnej maszynistami na rzecz przewoźnika pasażerskiego w liczbie średniorocznie co najmniej 15 500 godzin.

Wykonawca musi także wykazać, że w tym samym okresie zatrudniał średniorocznie nie mniej niż 40 maszynistów, którzy posiadają 10 letni staż pracy na stanowisku maszynisty oraz posiadają prawo kierowania pojazdu kolejowego i doświadczenie w wykonywaniu pracy manewrowej na stacjach postojowych i stacjach zestawiania składów pociągów. Oferent zobowiązany jest także do wykazania, że posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 mln zł.

Prawo opcji

Dodatkowo PKP Intercity przewidziało też prawo opcji. Będzie ono polegało na zwiększeniu liczby pracogodzin maszynistów w zakresie nie przekraczającym 45 927 pracogodzin. Zamawiający skorzysta z prawa rozszerzenia zamówienia w przypadku, gdy zajdzie zmiana w rozkładzie jazdy pociągów, w sytuacjach awaryjnych obejmujących obsługę pociągów pasażerskich IC lokomotywami serii EU07, uruchomienia pociągów komercyjnych przez PKP Intercity lub wyczerpania liczby pracogodzin zamówienia podstawowego.

Zamawiający zastosował jedyne kryterium oceny zamówienia, jakim jest cena. O wykonawstwo starały się dwie firmy. Jedną z nich jest ponownie Cargo Master z Torunia, które w pierwszej edycji przetargu złożyło znacznie droższą ofertę, przekraczającą budżet zamawiającego. Jednak PKP Intercity wybrało za najkorzystniejszą ofertę propozycję PKP Cargo, które otrzymało 100 pkt. przetargowych. Firma z Torunia uzyskała ich jedynie 47,62 pkt. Maszyniści z firmy PKP Cargo będą realizować kontrakt od dnia zawarcia umowy. Przewoźnik przewiduje, że nastąpi to jeszcze w styczniu 2017 roku. Umowę przewidziano na rok.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5