NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

PKP Cargo: Nowa, mniejsza roczna umowa z PKP PLK

| Roman Czubiński 14.12.2020 37

PKP Cargo: Nowa, mniejsza roczna umowa z PKP PLK
fot. PKP Cargo
O ponad 100 mln zł netto mniej, niż w kończącym się roku, spodziewa się zapłacić PKP Cargo za dostęp do infrastruktury PKP PLK w nowym rocznym rozkładzie jazdy – wynika z giełdowego raportu bieżącego, opublikowanego przez zarząd PKP Cargo. Wynika to zapewne ze spowolnienia polskiej i światowej gospodarki, które powoduje spadek zapotrzebowania na przewozy. Pozostałe zapisy umowy z zarządcą infrastruktury nie uległy większym zmianom w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Umowa z PKP PLK dotyczy udostępnienia PKP Cargo przez PKP PLK infrastruktury kolejowej w celu wykonywania przewozów towarowych. Dokument będzie obowiązywał przez cały roczny rozkład jazdy 2020/2021 – od 13 grudnia roku bieżącego do 11 grudnia przyszłego. Określono w nim zamówione trasy pociągów oraz ich parametry, takie jak rodzaj pojazdu trakcyjnego czy masa brutto. Przewoźnik ma jednak prawo do ich zmiany lub rezygnacji z konkretnych przydzielonych tras albo ich części. Zmiany te muszą odbywać się zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie sieci PKP PLK. Zwiększenie masy pociągu nie może być większe, niż o 1000 ton.

– Na podstawie Umowy Zarządca świadczy usługi podstawowe w zakresie minimalnego dostępu do infrastruktury kolejowej, które obejmują między innymi umożliwienie korzystania z infrastruktury kolejowej zgodnie z przydzielonymi trasami pociągów, udostępnianie urządzeń sieci trakcyjnej, kierowanie i prowadzenie ruchu, w tym wykorzystywanie przez Przewoźnika częstotliwości sieci radiołączności kolejowej oraz zapewnienie na żądanie Spółki informacji związanych z przejazdem pociągu – głosi raport giełdowy. PKP PLK będą też zapewniać dostęp do obiektów infrastruktury usługowej oraz wspierać PKP Cargo przy przewozach ładunków niestandardowych.

Według przewidywań w okresie obowiązywania umowy PKP Cargo zapłaci PKP PLK łącznie 499 mln zł netto (613,8 mln zł brutto). Szacowana wartość umowy może zmniejszyć się lub zwiększyć do 15%. Większe zmiany będą już uważane za zmianę umowy, wymagającą formy pisemnej. Opłaty będą naliczane w oparciu o obowiązujący cennik. Obejmują one opłatę za minimalny dostęp (podstawową, w tym – rezerwacyjną, manewrową i za postój) oraz opłaty za korzystanie z obiektów infrastruktury usługowej.

Umowa jest zawierana cyklicznie co roku. W ubiegłym roku jej wartość wynosiła 608,9 mln zł netto (749,1 mln zł brutto), a przed dwoma laty – 690,6 mln zł netto (849,5 mln zł brutto).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45069)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka

Wiecej z regionu:

Polska (45069)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5