NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Cargo naprawi i zmodernizuje nawet sto lokomotyw

| Jakub Madrjas 25.01.2018 9,8k

PKP Cargo naprawi i zmodernizuje nawet sto lokomotyw
Ełk, ST48-006 wraz z ST48-017 oraz widoczną w tle ST44-1106Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Dwa duże przetargi na naprawy główne i modernizacje lokomotyw spalinowych ogłosiła spółka PKP Cargo. Chodzi nawet o 98 spalinowozów.
Modernizacja lokomotyw do typu 15D/A

Większe z dwóch ogłoszonych postępowań dotyczy modernizacji od 30 do 60 lokomotyw serii SM48 do typu 15D/A. Postępowanie prowadzone będzie wieloetapowo. W pierwszym etapie wykonawcy będą składać oferty na platformie elektronicznej. Wykonawcy, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu będą uczestniczyć w negocjacjach ofert w zakresie ceny i harmonogramu modernizacji.

PKP Cargo nie dopuszcza składania ofert częściowych, ale za to wykonawcy – co rzadkie – muszą zaproponować dwa warianty modernizacji – z finansowaniem własnym oraz z płatnością w ratach. Otwarcie ofert planowane jest na 12 lutego. Oceniane będą na mocy kryterium ceny (90%) oraz współczynnika gotowości (10%).

Naprawa główna lokomotyw ST44

Drugie postępowanie dotyczy naprawy na piątym poziomie utrzymania od 19 do 38 lokomotyw serii ST44 z wymianą silnika spalinowego. To postępowanie również będzie dwuetapowe, z negocjacjami dotyczącymi ceny i harmonogramu, oraz dwuwariantowe.

Podobnie jak w pierwszym postępowaniu, to wykonawcy muszą zadeklarować naprawę drugiej partii lokomotyw w takiej samej cenie, jak zamówienia podstawowego. Tu również otwarcie ofert planowane jest na 12 lutego. Oceniane będą na mocy kryterium ceny (90%) oraz współczynnika niezawodności technicznej (10%).

Przewoźnicy szykują się na coraz większe utrudnienia w ruchu na sieci PKP PLK z powodu rozpoczęcia najważniejszego etapu realizacji inwestycji. Jak informowaliśmy wczoraj, PKP Cargo zaczęło też szukać możliwości wynajmu dodatkowych lokomotyw.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5