Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Cargo musi mieć więcej lokomotyw. Sprawdza możliwości wynajmu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
24-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Cargo musi mieć więcej lokomotyw. Sprawdza możliwości wynajmu
Fot. Marcel Raś, SM42.pl
Rozpoczyna się największy szczyt prac inwestycyjnych w historii polskiej kolei, a przewoźnicy szykują się na coraz większe utrudnienia w ruchu. PKP Cargo zaczęło szukać możliwości wynajmu dodatkowych lokomotyw.

PKP Cargo opublikowało niedawno interesujące ogłoszenie – prośbę o oferty (RFP) na realizację usług trakcyjnych. W ogłoszeniu stwierdzono, że chodzi o realizację obsługi trakcyjnej lokomotywą serii ST44m lub ST43 z drużyną trakcyjną. W tym drugim wypadku przewoźnik wynajmowałby też pracowników.

Obsługa miałaby być prowadzona w rejonie stacji Kamieniec Ząbkowicki i Kłodzko i polegać na przewozie próżnych składów ze stacji Kłodzko i/lub Kamieniec Ząbkowicki na bocznice załadunkowe oraz na przewozie ładownych składów z bocznic załadunkowych do stacji Kłodzko i/lub Kamieniec Ząbkowicki.

Ryszard Jacek Wnukowski, rzecznik prasowy PKP Cargo zapewnia, że przewoźnikowi nie brakuje taboru. – PKP Cargo ma wystarczającą ilość taboru i drużyn trakcyjnych do realizacji zakontraktowanych przewozów. Jednak w związku z postępem prac modernizacyjnych na sieci PKP PLK Spółka liczy się z koniecznością wykonywania coraz większego wolumenu przewozów trasami objazdowymi, do czego będzie niezbędna większa liczba lokomotyw, zwłaszcza spalinowych – wyjaśnia rzecznik.

Jak dodaje, postępowanie na usługi trakcyjne ogłoszone przez Dolnośląski Zakład Spółki dotyczy wysondowania możliwości znalezienia wykonawcy na okresowe przewozy w ramach tzw. ostatniej mili.

W tym roku rozpocznie się najważniejszy etap realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Polska sieć kolejowa stanie się jednym wielkim placem budowy. Wartość zrealizowanych inwestycji ma być prawie dwukrotnie większa niż w zeszłym roku
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

„Wygaszanie kolei towarowej”? Kij ma wiele końców

Prawo i polityka

Związki zawodowe w PKP Cargo: Protokół dodatkowy zamiast końca ZUZP

Prawo i polityka

PKP Cargo: Na większość sprzedawanych wagonów nie było chętnych

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

„Wygaszanie kolei towarowej”? Kij ma wiele końców

Prawo i polityka

Związki zawodowe w PKP Cargo: Protokół dodatkowy zamiast końca ZUZP

Prawo i polityka

PKP Cargo: Na większość sprzedawanych wagonów nie było chętnych

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij