Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Piętrusy PKP Intercity na ostatniej prostej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Piętrusy PKP Intercity na ostatniej prostej
wiz. PKP Intercity
PKP Intercity poprosiło firmy Alstom, Siemens i Stadler o złożenie ostatecznych ofert na zakup co najmniej 42 pociągów piętrowych. Poznamy je w lipcu, po czym jeszcze w tym roku zostanie podpisana umowa na ich dostawę wraz z 30-letnim utrzymaniem.

PKP Intercity prowadzi przetarg na zakup 42 piętrowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia zamówienia o 30 kolejnych jednostek. W ostatnim czasie zakończono dialog konkurencyjny ze wszystkimi zainteresowani, a więc Siemensem, Alstomem oraz Stadlerem.

Jak przekazał właśnie Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, dziś, 17 kwietnia, przewoźnik przystąpi do ostatniego etapu przetargu.

– Dziś po południu poprosimy o złożenie ofert ostatecznych! Będziemy je mieli w lipcu. Kontrakt chcemy podpisać w tym roku. Od razu potem przystąpimy do przetargu na pociągi KDP (więcej o nim tutaj - przyp. red.) – przekazał prezes PKP Intercity.

Ciągle czekamy też na dokładną specyfikację nowych pojazdów, która powstała w trakcie dialogu konkurencyjnego z wykonawcami. Wiemy na pewno, że pociągi rozpędzą się do co najmniej 200 km/h i będą dwunapięciowe, co pozwoli im na wjazd na linie KDP budowane w ramach projektu CPK.

Przypomnijmy, że zakup 42 jednostek wraz z 30-letnim utrzymaniem ma wartość około 10 mld złotych, natomiast po rozszerzeniu zamówienia o kolejnych 30 pojazdów całkowita wartość zakupu oraz utrzymania taboru ma wynieść około 17 mld złotych.

“Piętrusy” mają jeździć na trasach promieniście wybiegających z Warszawy, a więc na odcinkach do Białegostoku, Olsztyna, Terespola, Kielc oraz Krakowa. Opcjonalnie dojadą również do Lublina lub Poznania.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Pasażer

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Łukasz Malinowski, współ. Roman Czubiński, Jakub Rosler 21 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Zobacz również:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Pasażer

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Łukasz Malinowski, współ. Roman Czubiński, Jakub Rosler 21 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5