Alstom dostarczył pierwszy z jedenastu zamówionych tramwajów Citadis do Zarządu Dróg i Transportu (RTA) do Dubaju. Pojazd ma 44 metry długości i może pomieścić 408 pasażerów w… trzech klasach: „złotej”, srebrnej” i „dla kobiet i dzieci”.
Tramwaje Alstomu będą obsługiwać pierwszą w całym regionie Zatoki Perskiej linię tramwajową. Ma ona zostać otwarta na koniec przyszłego roku. 10–kilometrowa trasa połączy m. in. wieżę Burj Al. Arab, marinę jachtową i Media City z linią metra. W przyszłości linia zostanie przedlużona o dalsze 4,7 kilometra.
Zlecenie szejków dla Alstomu jest kompleksowe – Francuzi budują linię tramwajową wraz z systemem sygnalizacji, komunikacji, zarządzania ruchem i systemem biletowym – i będą go obsługiwać przez 13 lat. Oprócz tego dostarczą 11 tramwajów Citadis.
Pierwszy pojazd, po przejściu wstępnych badań we Francji (tramwaj produkowany jest w La Rochelle) dotarł właśnie do Dubaju, gdzie zostanie poddany szeroko zakrojonym testom. Wagon się podziałem wnętrza na trzy klasy” „srebrną”. „złotą”, oraz „dla kobiet i dzieci”. Ich nazwy same w sobie dużo mówią o stosunkach społecznych w tym bogatym (w długi) kraju.
Na pokładzie pasażerowie, według zapewnień producenta, poczują naprawdę wysoki komfort, będą mieli dostępne m. in. multimedialne systemy rozrywkowe. Jednak zdjęcia wnętrza nie zostały pokazane. Producent zapewnił też, że specjalnie zabezpieczył tramwaj przed wpływem dochodzących do 50 stopni Celsjusza temperatur, wilgotności i piasku.