NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]

| Roman Czubiński 11.12.2016 8,4k

Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Pasażerowie pierwszego pociągu ŁKA z Warszawy fot. KOLEO
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Tłumy na otwarciu nowej Łodzi Fabrycznej [zdjęcia] [film]
Pierwsi pasażerowie skorzystali właśnie z nowego podziemnego dworca w centrum Łodzi. Powrót odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna na kolejową mapę Polski to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w rozkładzie jazdy 2016/2017. Historyczny moment nastąpił o godzinie 5.39.
Pierwszym rozkładowym pociągiem był Regio 11732 ze Skierniewic. Na stację Łódź Widzew (pierwszy duży dworzec po wjeździe do Łodzi) przyjechał punktualnie o 5.23. Na peronie czekał na niego tłum łodzian, pragnących wjechać na nowy dworzec. Pasażerowie szczelnie wypełnili dwie zmodernizowane jednostki EN57. Z powodu trudności z wsiadaniem i zamykaniem drzwi pociąg odjechał z Widzewa z pięciominutowym opóźnieniem, które na przystanku Łódź Niciarniana zwiększyło się do 9 minut. Na miejscu pierwsi pasażerowie zostali przywitani przez ekipę Przewozów Regionalnych, rozdającą cukierki.

Wśród pasażerów pierwszego pociągu była także prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. - Oddanie dworca do użytku to wielki sukces wszystkich łodzian. Wytrzymaliśmy lata utrudnień i sfinansowaliśmy budowę węzła multimodalnego z naszych podatków. Takie wydarzenia przywracają mieszkańcom dumę z miasta i wiarę w jego przyszłość – powiedziała na peronie prezydent. Jak dodała, dworzec doskonale wpisuje się w strategiczne plany miasta – organizację wystawy Expo 2022 oraz ściślejszą współpracę z Warszawą. Podziękowała także Cezaremu Grabarczykowi, za którego kadencji ministerialnej przygotowano inwestycję i podpisano umowę.

Wszystkie najważniejsze urządzenia na nowym dworcu działają bez zakłóceń, choć na końcu peronu nr 4 z sufitu cieknie woda, rankiem nie działały co najmniej jedne schody ruchome, wyświetlacze zamiast godzin odjazdu pokazują czasami napis "test systemu", a w niektórych miejscach brakuje płyt maskujących. Zdarzają się opóźnienia pociągów. Do pierwszych stoisk gastronomicznych w hallu ustawiają się długie kolejki. Wśród niedogodności dla pasażerów należy wymienić brak bezpłatnej sieci WiFi.

Z okazji otwarcia dworca Łódź Fabryczna po ponad pięcioletniej przerwie zaplanowano liczne atrakcje, zorganizowane przez przewoźników kolejowych, łódzkie MPK oraz władze samorządowe miasta i województwa. Zachęcamy do dalszego śledzenia relacji na łamach „Rynku Kolejowego”.

Aktualizacja: Nasz Czytelnik zamieścił film z pierwszego przyjazdu i odjazdu:
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2011)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2011)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5