NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwszy kurs Darta. Jakie są plusy i minusy pojazdu?

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 29.12.2015 302

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-29 21:12:00 Autor: gosc
---.centertel.pl
Panowie Konieczek i Michalik wasze zdrowie!!!!! Przegraliscie. Pesa rzadzi.
2015-12-29 21:34:56 Autor: RWD
---.interkar.pl
Dolna część uchylanego okna znajduje się na wysokości oczu! "Brawo" Pesa!
2015-12-29 21:36:12 Autor: lolek
---.itcomp.pl
Czyli darty są tylko nędznym upgreadem Elfa z odziedziczeniem jego wad. I to ma być to 'polskie Pendolino'? Śmiech na sali...
2015-12-29 21:47:07 Autor: Azb
---.99.174.238
Widzę, że prawie wszyscy hejterzy porównują Darta do Elfa. Niby to "ulepszona wersja Elfa" itp. Teraz się zastanawiam, czy Pesa nie powinna zrobić dla IC Elfa wysokopodłogowego z pojedynczymi drzwiami i wagonem barowym tak jak Stadler. Wtedy już nie byłoby już takich głupich porównań. To, że Dart brzmi tak samo jak Elf to chyba nie wina Pesy tylko fabryk gdzie produkują te podzespoły.
2015-12-29 21:56:11 Autor: 5624
---.centertel.pl
Konieczek powinien odejsc.
2015-12-29 21:58:47 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
A do czego to porównywać ? ICE TGV czy Pendolino to zupełnie inna bajka lata świetlne odległa od Darta choćby prędkościami maksymalnymi. Oba to ezety oba na 160 km/h.Siedzenia można by takie dać i w Elfie.Pisza o hałasie (przy 120 km/h !!!!!!!) czy nieszczelnych oknach. To gdzie ta nowoczesność ? Żadnych przełomowych rozwiązań nie widać .Po prostu pora się pogodzić że Góra urodziła mysz - kolejny ezet.Niepotrzebne było medialne bicie piany.Nie ma się czym zachwycać podobnie jak i Flirtem.
2015-12-29 21:59:04 Autor: t@subforma.pl
---.telnet.krakow.pl
nie rozumiem... jak to pierwszy raz 29go grudnia? moich teściów odwoziłem na dworzec główny w Krakowie 27go i o 7:00 pociąg sukiennice do Szczecina to był nowy dart... mam nawet zdjęcie...
2015-12-29 21:59:23 Autor: ***
---.adsl.inetia.pl
@ Azb

Póki co to ja tu widzę jednego .. głupca. Zgadnij kto to?

*****
Tak, niestety jest to nędzny upgrade Elf'a.
Niestety.
2015-12-29 22:02:30 Autor: Sikoreu
---.internetdsl.tpnet.pl
@lolek
To nie miało być i nie jest (w wersji dla IC) 'polskie pendolino'
2015-12-29 22:03:18 Autor: Sikoreu
---.internetdsl.tpnet.pl
@lolek
To nie miało być i nie jest (w wersji dla IC) 'polskie pendolino'
2015-12-29 22:03:23 Autor: Eurostar
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Pesie w elfie, Edkach i Darcie wyją falowniki Ingeteam, firmy która robi je właściwie tylko dla Pesy. Dlatego
Ale niektórzy fani je chwalą, że wydają z siebie "kosmiczne" dźwięki ......
2015-12-29 22:03:54 Autor: Sikoreu
---.internetdsl.tpnet.pl
@lolek
To nie miało być i nie jest (w wersji dla IC) 'polskie pendolino'
2015-12-29 22:16:28 Autor: prof_klos
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

prof_klos
Wad więcej, niż zalet.
Niemniej należy zauważyć, że część wad to fakty, które można dopracować w ciągu kilku tygodni, natomiast porównanie PESA Dart do Pendolino to nieporozumienie, to tak, jakby porównać VW Transportera piątej generacji do Poloneza Trucka... Nie ta liga.
Nie bronię, nie "najeżdżam"; mój stosunek jest neutralny. W dobie problemów w fazie produkcji i zawału zamówień za sukces uznaję już samo to, że PESA wyjechała na szlak z pasażerami jeszcze w 2015 roku...
Pozdrawiam, życząc jednocześnie Czytelnikom Portalu wszelkiego dobra na nadchodzący, 2016 rok!
2015-12-29 22:19:32 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
http://www.pesa.pl/produkty/elektryczne-zespoly-trakcyjne/dart/
"PesaDART to elektryczne zespoły trakcyjne klasy intercity nowej generacji, przeznaczone głównie do obsługi linii dalekobieżnych dla europejskich i światowych przewoźników. Ich konstrukcja i wyposażenie pozwalają podróżować z prędkością eksploatacyjną do 250km/h przy różnych napięciach zasilania: 1,5kV DC, 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC."
2015-12-29 22:26:21 Autor: Konduktor Ic
---.dynamic.chello.pl
Już do Pendolino nikt nie porównuje?? Jaka szkoda, przecież to Polskie P endolino jak te wszystkie żałosne media krzycza#! Przy 200km/h to by te lufciki do środka powpadały.. Nie bez powodu ściana wschodnia dostała te "pociągi" niech ciemnogród wierzy, że to polskie pendolino.
2015-12-29 22:38:25 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Drodzy Redaktorzy RK
Czy na Boga Ojca nie ma już innych tematów jak wiekopomny debiut Darta?
Czy na 5 kolejnych materiałów 4 muszą dotyczyć tego wyrobu pociągopodobnego. W większości jeden artykuł powiela treści opublikowane we wcześniejszych. Czy jutro napiszecie 3 kolejne złożone z pozostałych opublikowanych w ciągu kilku ostatnich dni?
Ogarnijcie się trochę błagam.
Jeżeli chcecie uchodzić za portal kolejowy, który ma pretensje do bycia choć trochę obiektywnym, to nie rżnijcie tak ordynarnie i na chama sponsorowanych artykułów, gdzie pisze się nieważne źle czy dobrze, ważne żeby kilka razy poprawnie nazwę wymienić.
2015-12-29 22:42:10 Autor: krakus13
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post t@subforma.pl:
"nie rozumiem... jak to pierwszy raz 29go grudnia? moich teściów odwoziłem na dworzec główny w Krakowie 27go i o 7:00 pociąg sukiennice do Szczecina to był nowy dart... mam nawet zdjęcie..."
Sukiennice jeżdżą na Flirtach.
2015-12-29 22:43:23 Autor: krakus13
---.dynamic.chello.pl
Swoją droga pomylić Flirta z Dartem...

Przecież tego rozdziawionego ryja nie można z niczym pomylić ;-)
2015-12-29 22:47:08 Autor: axiom
---.dynamic.chello.pl
"są podświetlenia indywidualne siedzeń (tu uwaga - większość pasażerów o nich nie wie, gdyż przyciski są oznaczone jedynie niebieską diodą)"
To faktycznie pozytyw po ch...

"do spasowania niektórych elementów można mieć czasami uwagi"
j.w.
2015-12-30 00:49:02 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Artykuł nie jest bynajmniej laurką. Kto mądry, ten swoje wyczyta.
2015-12-30 01:08:25 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
Flirt wygrywa wyciszeniem i biegiem, spokojniejszym wnętrzem. Tutaj Dart niestety jest w tyle. Reszta jest w zasadzie podobna - kible oświetlenie itd. Dart ma lepszy tylko SIP (ten dla Stadlera zrobili w... Newagu) i chyba 1 klasę, która jest obszerna i po ludzku ładna. 2 klasa bardziej mnie przekonuje we Flircie. Na pewno jest ciszej. W pełni możnaby porównać jednak, gdyby Flirta puszczono na trasę do Lublina...
2015-12-30 01:58:12 Autor: Pasażer40
---.146.130.193.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gratulacje dla Pesy i Intercity! Udało się! Szczęka opadła tym wszystkim, którzy Wam źle życzyli albo na oczy nie widzieli (nie jechali) Dartem, a już mają setki uwag.
Nie przejmujcie się.

Ja osobiście cieszę się, że wreszcie rozpocznie się "walka" na argumenty, czyli KTOŚ KTO RZECZYWIŚCIE MIAŁ OKAZJĘ JECHAĆ FLIRTEM, DARTEM i PENDOLINO będzie mógł dokonywać oceny. Oceny na argumenty: komfort jazdy, wyposażenie, wykończenie, jakość, etc.

Do zobaczenia na szlaku :)
2015-12-30 05:35:10 Autor: marketinf
---.google.com
Panowie to dopiero początek. Co to jest te marne 20sztuk. Pojawi się Dart 2, Dart 3. Będzie tylko lepiej. A wszystko to i tak jest lepsze od TLK.
2015-12-30 07:27:27 Autor: Konieczek
---.play-internet.pl
Konieczek może sobie płuc w brodę ze nie zaoferował impulsa. Ten dart elf pesy za ponad 40mln można było zrobić za 35mln. Cena znacznie przesądzona w porównaniu do jego jakości. 6 członowy elf kosztuje 25 mln a tutaj dodatkowe 2 człony i 40mln....maks cena to 32 35 mln za tej klasy ezt
2015-12-30 07:38:46 Autor: ben
---.centertel.pl
Brawo za udany debiut.
2015-12-30 08:02:47 Autor: KKrenau
---.dynamic.mm.pl
Co do hałasu z przodu i tyłu składu ... w Pendolino nie można powiedzieć aby było tak znowu cicho... Jak dla mnie ok - ten rodzaj hałasu mi osobiście nie przeszkadza :) ... ale kobita gadająca cały czas o karach za jazdę bez biletu na odcinku Kraków - warszawa to jakaś porażka ... no tak ale pewnie ktoś w polu mógł wsiąść... W darcie pewnie takich komunikatów nie będzie! No i Wi Fi - w super nowoczesnym "wysokich prędkości do dzisiaj nie ma, nie mówiąc o banalnej rzeczy jak wyświetlanie prędkości podczas jazdy ... Liczę na DaRtY!
2015-12-30 08:41:16 Autor: Tomasz***
---.google.com
Już jakiś czas temu zauważyłem na pojazdach FLIRT STADLERA dla PKP IC - wielki napis - WYPRODUKOWANO W SIEDLCACH - no właśnie o to chodzi :)
2015-12-30 09:19:43 Autor: Furhalski
---.181.88.158
"Z trójki pociągów: Pendolino, Flirt, Dart, ten ostatni jest niestety najsłabiej wyciszony. Trzeba jednak pamiętać, że ten pierwszy to pociąg innej klasy, przygotowania do osiągania sporo większych prędkości."

Jak to innej klasy? Przecież prędkość +160km/h to tylko kwestia czasu !!! Gdzie jest to nasze "polskie Pendolino"?


"Wielu z obserwatorów zwracało uwagę na złe umiejscowienie siedzeń - tzn. w takim miejscu, że pasażer siedzący niewiele widzi, ponieważ widok na zewnątrz zasłania mu ściana. W rzeczywistości nie jest tak źle, a miejsc takich jest niewiele. W pierwszej klasie pod tym względem jest już całkiem przyzwoicie."

"Warunki na zgrupowaniach miałyśmy bardzo dobre! Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy!"* Chyba nie ma co dodawać...
*) - Miś. Reż. S. Bareja


"Dźwięki, które wydobywają się w czasie jazdy przypominają te z ezt Elf, również produkowanych przez Pesę. Musimy jedna przypomnieć, że głośniej przy krańcach pociągu jest również we Flirtach, z resztą z podobnych przyczyn."

No to w końcu się zdecydujcie, czy opisujecie wrażenia z jazdy czy porównujecie pojazd do innych?
Ja póki co widzę, że wszelkie niedoróbki czy też braki (które mogą się zdarzyć każdemu) tłumaczone tekstami z piaskownicy... Każdy element na nie, tłumaczony jest tym, że u konkurencji nie jest lepiej. A jak jest lepiej, to tłumaczone to jest inną klasą.
Wiadomo, że RK nie będzie źle pisał o Darcie i ja wcale tego nie oczekuję. Czekam tylko na rzetelny opis!
A kwestia rezygnacji z dolnych osłon (dużych) i wmawianie, że ich w ogóle miało nie być a jednak dali (te małe pseudo-osłony), to kpina z własnych czytelników.

Pisanie pochlebnych artykułów na temat sponsora portalu jest jak najbardziej ekonomicznie uzasadnione. Tylko nie nazywajmy się wtedy niezależnymi doradcami zespole TOR!
2015-12-30 10:19:11 Autor: kokoloko
---.devs.futuro.pl
@krakus13

i tak dobrze bo jeśli taki spotrzegawczy to mógł go pomylić z ED-ytą;) która wychynęła z krzaczorów w Bieżanowie
2015-12-30 10:28:13 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Dart na pewno jest ładniejszy wewnątrz niż na zewnątrz;-) Z zewnątrz wygląda znacznie gorzej niż Elf (wystarczy spojrzeć na okna wersji dla SKM Warszawa, sylwetkę pojazdu).
2015-12-30 12:02:14 Autor: marc
---.154.24.5
Każdy normalny pasażer (nie mikol) będzie z jazdy tym pojazdem bardzo zadowolony. Jest cicho przyjemnie, wygodnie. Standard na 21 wiek. O to chodziło. I co do tego nie ma wątpliwości.

Natomiast (niestety!!!!) bardzo duży minus dla PESY i IC za samo zamykające się drzwi między korytarzem a przedziałem pasażerskim, nawet jeśli stoisz w przejściu bo jest kolejka - drzwi chcą się po chwili same zamknąć, albo jak przechodzisz to zamykają się za tobą i łapią cię za plecak. Co to jest? Nikt tego nie dopilnował? Trzeba było wrzucić fotokomórkę i po sprawie, zresztą tego wymagają TSI z którymi pojazd ponoć ma być zgodny...

No i mało widoczna numeracja wagonów wewnątrz - też na minus.

Mimo tego gratuluję fajnego pojazdu z którego tysiące ludzi będą zapewne się cieszyć. Oby tylko eksploatacja była bezproblemowa.
2015-12-30 12:13:44 Autor: Normalny2
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czytam te wasze wypociny i na dziwić się nie mogę. Na siłe jeden chce być głupszy od drugiego.
A to pysk roździawiony , a to inna pierdoła byle zaistnieć w internecie . To co wam się "nie podoba"
To innym się może podobać . A świat wkoło was się tylko nie kręci . Jesteście pewnie za ciency żeby
na terenie PESY zamniatać a się wymondrzacie.
2015-12-30 12:23:19 Autor: mdd
---.static.ip.netia.com.pl
Oj wymondrzamy się, wymondrzamy.

Panie. Kupujesz pan kurka wodna Insignię, bo do tego aspiruje ten pociąg, dostajesz fusiona i do tego pół roku po czasie. Zadowolony?
2015-12-30 13:12:14 Autor: ecipeci
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Projekt Darta musi zostać zbadany... 20szt za 1300 mln z utrzymaniem 15lat oznacza, że 1 szt. zwykłego regionalnego ezeta zapłaciliśmy 65 mln PLN
2015-12-30 13:19:28 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Mamy XXI wiek i z pomiarem hałasów i wibracji nie powinno być problemów. Zmysły ludzkie bardzo łatwo... oszukać :) Zaczekam, aż ED161 zacznie regularnie odwiedzać Śląsk :)
2015-12-30 15:57:07 Autor: Zdzirek
---.agg2.kln.lmk-mlw.eircom.net
Po zamówieniu i dostarczeniu następnych 100 Dartów zobaczymy idealny skład:) Co można powiedzieć po 20 sztukach dostarczanych prawie w tym samych czasie? Jeżeli macie pretensje moi drodzy to do PKP IC - to wg ich specyfikacji zostały zamówione te EZT-y. Jeżeli im pasuje wszytko to i Pesie. Pierwsza lekcja za nami. Do drugiej obie strony będą lepiej przygotowane.
2015-12-30 21:13:08 Autor: pigool
---.play-internet.pl
gosc - zejdź na ziemię - pesa rządzi? czym i gdzie? co drugi bubel na torach to produkt pesa bydgoszcz, a kolejny prezes pkp intercity odchodzi po naciskach na odbiór śmieci :P
2015-12-30 23:13:29 Autor: Matrixx
---.play-internet.pl
Między Warszawą a Lublinem IC Bystrzyca zatrzymuje się tylko 4 razy Pilawa Dęblin Puławy Nałęczów redaktorki, tak samo jak i to pendolino które zatrzymuje się 4-5 razy, a pizatym gdyby pendolino pojechało na trasie do Lublina też by się trzęsło, lub niedojechało nawet
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5