Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pierwsza \"zgermanizowana\" ST46 gotowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pierwsza \"zgermanizowana\" ST46 gotowa
Zakłady bydgoskiej Pesy opuściła pierwsza lokomotywa SU46 zmodernizowana do serii ST46. Prototyp w tej chwili przechodzi badania. Jeżeli odnowiony spalinowóz spełni oczekiwania PKP Cargo, przewoźnik będzie wykorzystywał tę serię lokomotyw do obsługi ruchu transgranicznego między Polską a Niemcami. 

- Jest to modernizacja lokomotywy SU46 do serii ST46, czyli ta lokomotywa po modernizacji jest stricte towarowa. Oznacza to, że nie posiada już prądnicy grzewczej. Ponadto, po modernizacji jest już w pełni transgraniczna, czyli ma zainstalowane urządzenia bezpieczeństwa ruchu zarówno polskie, jak niemieckie, co oznacza, że będzie mogła jeździć między Polską a Niemcami – wyjaśnia Leszek Gaczkowski, szef rynku lokomotyw Pesy. – To była bardzo głęboka modernizacja. Chyba jedna z największych – dodaje.

W ramach modernizacji zostały zmodernizowane wózki oraz została zwiększona przesuwność środkowej osi, co poprawia parametry wpisywania się łuki spalinowozu. Zainstalowano także nowy, 12-cylindrowy silnik MTU o mocy 1800 kW. Przy jej konstruowaniu położono duży nacisk na to, żeby zapewnić wygodne miejsce pracy dla maszynisty, dlatego maszyna ma między innymi znacznie powiększoną kabinę maszynisty.

- Ta lokomotywa to prototyp. W tej chwili przechodzi badania. Po ich zakończeniu zostanie do UTK przesłane sprawozdanie, na podstawie którego urząd będzie mógł wydać terminowe świadectwo typu. Następnie lokomotywa trafi do eksploatacji nadzorowanej. Po jej zakończeniu zostanie podjęta decyzja, co dalej z tymi lokomotywami – wyjaśnia szef rynku lokomotyw Pesy.

PKP Cargo podpisało z Pesą umowę ramową na modernizację 10 lokomotyw serii SU46 do serii ST46. Realizacja zamówienia jest jednak uzależniona od parametrów, jakie będzie osiągał prototyp. PKP Cargo planuje, że w przyszłości lokomotywy z serii ST46 będą wykorzystywane do obsługi ruchu transgranicznego między Polską a Niemcami.

– W przypadku tej lokomotywy oprócz wymiany silnika i generalnie tych wszystkich założeń, które stawiamy lokomotywom spalinowym dokładamy jeszcze jedno ważne zadanie, a mianowicie dostosowanie jej do obsługi pociągów na sieci Deutsche Bahn, czyli zabudowy tych wszystkich urządzeń, które są wymagane przez DB Netz, aby lokomotywa mogła kursować po ich liniach – powiedział Witold Bawor, członek zarządu PKP Cargo podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce" zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy".

– Mamy kilka takich lokomotyw i chcemy rzeczywiście podczas ich modernizacji wykorzystać fakt przebywania ich już na warsztacie i przeprowadzić tzw. „germanizację” tych lokomotyw – stwierdził Witold Bawor. Jak zaznaczył, to zadanie jest szczególnie ważne dla PKP Cargo w świetle podjętej modernizacji przez DB Netz linii Knappenrode – Horka.

Zobacz zdjęcie zmodernizowanej lokomotywy ST46-01

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij