NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsza z lokomotyw EP08 wróciła do swoich historycznych barw [wideo]

| Michał Szymajda 07.06.2017 10,6k

Pierwsza z lokomotyw EP08 wróciła do swoich historycznych barw [wideo]
EP08-01 podczas jazd testowychFot. Krzysiek Stefanowski, SM42.pl
PKP Intercity dało się namówić miłośnikom kolei i przywróciło oryginalne, bardzo charakterystyczne pomarańczowe barwy, na jednej z lokomotyw EP08. Elektrowóz prowadzi już pasażerskie pociągi.
Okazja do zmiany malatury na taką, jaką elektrowozy miały na początku eksploatacji (budowano je w latach 1972 – 1976) w latach 80-tych i 90-tych, pojawiła się w związku z naprawami głównymi (poziom P5) połączonymi z modernizacją lokomotyw.

Historia i techniczne nowinki


– W związku z licznymi prośbami od miłośników kolei, dotyczącymi przywrócenia oryginalnej malatury, podjęliśmy decyzję o przemalowaniu lokomotywy EP08-001 w trakcie prowadzonych napraw poziomu P5 – powiedziała Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

W ramach prac dodatkowych przy EP08 wykonywanych w oleśnickim Olkolu, modernizuje się układ wentylacji przedziału oporów rozruchowych, likwidowane są gniazda sterowania wielokrotnego, montuje się także fabrycznie nowe szafy wysokiego i niskiego napięcia. Ponadto modernizacja obejmuje układ wentylacji przedziału oporów rozruchowych, montaż nowej izolacji akustycznej i cieplnej kabin maszynisty oraz montaż wydajnych klimatyzatorów.

Jeszcze pojeżdżą

Po wykonanych naprawach poziomu P5 elektrowozy, których jedynym użytkownikiem jest PKP Intercity, zapewne przynajmniej przez 5 następnych lat prowadzić będą pociągi należące do spółki. Przewoźnik posiada 9 czynnych egzemplarzy i każdy z nich przeszedł lub przejdzie taką naprawę (przetarg na modernizacje EP08 rozstrzygnięto w 2015 roku). Lokomotywy mogą prowadzić wagony z prędkością do 140 km/h, w sytuacjach awaryjnych często zastępują szybsze EP09. Najczęściej kursują na linii Warszawa – Poznań, a także Warszawa – Wrocław, ale możne je spotkać także na innych szlakach wychodzących z Warszawy, gdzie można jeździć z prędkościami powyżej 120 km/h.

Poza pomarańczową barwą na pudle lokomotywy odtworzono charakterystyczne srebrne listwy, dodające pojazdowi dynamicznego wyglądu. Od 30 maja 2017 r. elektrowóz prowadzi już pociągi, m.in. IC Ślęża z Warszawy do Wrocławia.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5