NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PGE: Duże umowy na przewóz węgla koleją

| Roman Czubiński 10.01.2022 3,5k

PGE: Duże umowy na przewóz węgla koleją
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP Cargo
W ciągu najbliższych trzech lat PKP Cargo przewiezie dla spółek Grupy PGE co najmniej 15 milionów ton węgla i innych surowców. Podpisano w tej sprawie pięć umów o łącznej wartości 619 mln zł – poinformował w giełdowym raporcie bieżącym zarząd PKP Cargo. Dla energetycznego giganta będzie pracować także konsorcjum DB Cargo Polska i CTL Logistics.
Umowy zawarto w ostatnim dniu 2021 r. Kontrahentami PKP Cargo są trzy spółki z Grupy PGE: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna SA z siedzibą w Bełchatowie, PGE Energia Ciepła SA oraz Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja SA. Kontrakty przewidują transport łącznie 19,4 mln ton węgla kamiennego i sorbentów wapiennych. – Zamawiający, z uwagi na konieczność dostosowania wielkości dostaw (…) do zmieniających się bieżących potrzeb, zastrzegają sobie możliwość zmniejszenia ilości masy zleconej do przewozu maksymalnie o 20%, tj. do poziomu około 15,5 mln ton – zastrzeżono w komunikacie. W razie takiej zmiany przewoźnik nie będzie mógł zgłaszać wobec kontrahentów żadnych roszczeń.

Przewozy, o których mowa, mają zostać wykonane w ciągu trzech najbliższych lat. Szacunkowe maksymalne wynagrodzenie netto z tego tytułu dla PKP Cargo to 619,06 mln zł (761,44 mln zł brutto).

Ogłoszony pod koniec ubiegłego roku przetarg podzielono na sześć części. Jedynie w części trzeciej – obejmującej przewozy do wrocławskiej Kogeneracji oraz Elektrowni Opole – zamówienie udało się zdobyć oferentowi innemu niż PKP Cargo. Konsorcjum DB Cargo Polska i CTL Logistics zaoferowało tu cenę niższą od państwowej spółki, choć i tak wyższą od kosztorysu zamawiających (85,9 mln zł brutto przy kosztorysie 73,8 mln zł). Państwowa spółka proponowała tymczasem cenę 91,8 mln zł brutto.

Inni przewoźnicy nie wzięli udziału w postępowaniu. W części drugiej, czwartej i piątej PKP Cargo było jedynym oferentem.

Przewozy węgla, choć wciąż stanowią liczącą się część polskiego rynku kolejowych przewozów towarowych, z upływem czasu będą malały. Przyczyni się do tego dekarbonizacja polskiej i unijnej gospodarki oraz rozwój nowych technologii, ograniczających zużycie energii. Najwięksi przewoźnicy zamierzają zapełnić tę lukę, rozwijając przewozy intermodalne. Więcej o prognozach w tym zakresie piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5