NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PGE: Duże umowy na przewóz węgla koleją

| Roman Czubiński 10.01.2022 3,7k

PGE: Duże umowy na przewóz węgla koleją
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP Cargo
W ciągu najbliższych trzech lat PKP Cargo przewiezie dla spółek Grupy PGE co najmniej 15 milionów ton węgla i innych surowców. Podpisano w tej sprawie pięć umów o łącznej wartości 619 mln zł – poinformował w giełdowym raporcie bieżącym zarząd PKP Cargo. Dla energetycznego giganta będzie pracować także konsorcjum DB Cargo Polska i CTL Logistics.
Umowy zawarto w ostatnim dniu 2021 r. Kontrahentami PKP Cargo są trzy spółki z Grupy PGE: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna SA z siedzibą w Bełchatowie, PGE Energia Ciepła SA oraz Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja SA. Kontrakty przewidują transport łącznie 19,4 mln ton węgla kamiennego i sorbentów wapiennych. – Zamawiający, z uwagi na konieczność dostosowania wielkości dostaw (…) do zmieniających się bieżących potrzeb, zastrzegają sobie możliwość zmniejszenia ilości masy zleconej do przewozu maksymalnie o 20%, tj. do poziomu około 15,5 mln ton – zastrzeżono w komunikacie. W razie takiej zmiany przewoźnik nie będzie mógł zgłaszać wobec kontrahentów żadnych roszczeń.

Przewozy, o których mowa, mają zostać wykonane w ciągu trzech najbliższych lat. Szacunkowe maksymalne wynagrodzenie netto z tego tytułu dla PKP Cargo to 619,06 mln zł (761,44 mln zł brutto).

Ogłoszony pod koniec ubiegłego roku przetarg podzielono na sześć części. Jedynie w części trzeciej – obejmującej przewozy do wrocławskiej Kogeneracji oraz Elektrowni Opole – zamówienie udało się zdobyć oferentowi innemu niż PKP Cargo. Konsorcjum DB Cargo Polska i CTL Logistics zaoferowało tu cenę niższą od państwowej spółki, choć i tak wyższą od kosztorysu zamawiających (85,9 mln zł brutto przy kosztorysie 73,8 mln zł). Państwowa spółka proponowała tymczasem cenę 91,8 mln zł brutto.

Inni przewoźnicy nie wzięli udziału w postępowaniu. W części drugiej, czwartej i piątej PKP Cargo było jedynym oferentem.

Przewozy węgla, choć wciąż stanowią liczącą się część polskiego rynku kolejowych przewozów towarowych, z upływem czasu będą malały. Przyczyni się do tego dekarbonizacja polskiej i unijnej gospodarki oraz rozwój nowych technologii, ograniczających zużycie energii. Najwięksi przewoźnicy zamierzają zapełnić tę lukę, rozwijając przewozy intermodalne. Więcej o prognozach w tym zakresie piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5