NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa: PKP Intercity traci pieniądze unieważniając przetarg na zakup lokomotyw

| ez, Rynek Kolejowy 22.08.2013 186

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-08-22 12:01:20 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ktoś inny juz was o to pytał tak wiec i ja też zapytam.

Jak to jest z tym konkursem Gama w obiektywie ?
2013-08-22 12:07:54 Autor: kali74
---.range86-140.btcentralplus.com
no właśnie...ja się też dołączam do pytania!

Nie to żebym brał udział ale tyle razy już to pytanie zostało zadane więc...jak to jest szanowna redakcjo???

Czy poważny portal branżowy może ustosunkować się do zadawanego tu pod każdym niemal tematem??? Bo sam już jestem ciekaw!
2013-08-22 12:15:18 Autor: asad
---.251.119.197
Widocznie wszystka kasa potrzebna jest na splate rat za zakup nierentownego Pendolino (bo mam takie wrazenie ze do tego pociagu trzeba bedzie doplacac. w CD Pendo nigdy nie bylo rentowne, a poziom zamoznosci polskiego spolecznestwa jest na podobnym poziomie jak czeskiego).
2013-08-22 12:21:46 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Myślałem, że chociaż Pesa wie, o co tu chodzi, ale skoro Pesa nie wie, to może zamawiający? Czy jakiś dziennikarz zapyta rzecznika PKP IC, jakie były powody odrzucenia dwóch spośród trzech złożonych ofert?
2013-08-22 12:44:49 Autor: ktoś
---.tktelekom.pl
http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=8778ce7908c99069&title=Nietrzezwa-dyspozytorka-kierowala-ruchem-pociagow#.UhXq_n-x2LF
2013-08-22 13:50:25 Autor: stoker
---.155.178.2
Ooo, profesor króliczek ewoluował!
Szkoda tylko, że dalej porusza się w oparach absurdu (i tajemniczych ziół), bo wiedzy raczej mu nie brakuje.
2013-08-22 13:53:07 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ dżejsek:
Z całą pewnością Pesa wie czemu została odrzucona.
Pytanie stron wiele nie wyjaśni. Każda przedstawi sobie potrzebne stanowisko.

Wypada zaczekać na rozwój sytuacji. Jeśli teraz Pesa nie odwoła się to "zgodzi się" z decyzją PICu i wyjdzie że to oświadczenie było bezsensowną głupotą. Co innego gdy poprzedza wniesienie odwołania.

Mając tak "pewnie wygrany przetarg" i nie odwoływać się od jego unieważnienia byłoby przecież również wielką głupotą. Dla mnie ten przetarg jeszcze się nie zakończył, 15 tys. złotych na odwołanie to nie majątek, a można dużo wygrać.
2013-08-22 13:59:39 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ stoker:
Już kiedyś pisałem że króliczki mają to do siebie, że niepokojone... się mnożą.
Wygląda więc że albo zioła, albo nowe pokolenie z wyraźnie odziedziczonymi genami. :D

(Swoją drogą czasem wpisy króliczka są jednymi/jedynymi z "normalniejszych".)
2013-08-22 14:03:25 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie niepokojone - miało być
2013-08-22 14:27:51 Autor: matt_katowice
---.internetia.net.pl
Dostawcy Traxxów i Husarzy nie wzięli udziału w przetargu, więc PIC unieważnił przetarg... Żebym nie był złym prorokiem. Czy wg PIC'u wygrać miały znowu Husarze i Traxxy? Po co inwestować w polskie towary? Przecież można dać pracę Niemcom i innym narodom, prawda?
Husaria ma już zrobione 1 mln km i 5 lat, a dalej nie może jechać ma miarę swoich możliwości. Już nawet nie poruszam tematu Pierd....lino, bo to cudo też nie będzie w życiu jeździć 250km, ale co tam, mentalność Polaków = zastaw się a postaw się.
2013-08-22 14:28:39 Autor: NOWY
---.168.125.232
Panie Prezesie IC

Kto bierze w łapę .....? taniej , szybciej , POLSKI producent jest zły

sprawę należy zgłosić do CBA oraz NIKu !!!!

podobnie z EZT - taniej ..... jest źle ! ???

Ktoś z poziomu IC lub PKP SA lub jeszcze wyżej podejmuję decyzje i ma z tego korzyści !
2013-08-22 14:35:25 Autor: strojvedouci
---.play-internet.pl
"Skoro nie wysokość wydawanych pieniędzy ze środków publicznych, ani czas dostawy, na którym bardzo zależy Zamawiającemu, to co jest istotnym kryterium wyboru wykonawcy?"

Może powodem są doświadczenia z pojazdami serii ED74, których większość z 14 sztuk upiększa prokocimskie krzaki na terenie szopy niż jeździ?
2013-08-22 15:13:33 Autor: obserwator1222
---.dynamic.chello.pl
Ja bym sprawe kojarzył raczej z tym nie dawnym przetargiem co sie pesa odwolala niepotrzebnie na gotowe juz wagony z Cegielskeigo.. :)))))))))))))
2013-08-22 15:17:39 Autor: ziomej
---.204.12.250.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Króliczek miał rację. Bombardierowi i Siemensowi nie opłacało się wejśc w przetarg z uwagi na brak trakcji 15 kv 16 2/3 Hz. Po prostu w IC kapitałem to przyblokowali.
2013-08-22 16:30:04 Autor: !!!!
---.tktelekom.pl
Bo PESA produkuje g...no !!! Popatrzcie na ED74, przejeździły po 800tys km, 6 lat jazdy i sie rozsypały, że sam warsztat nie wie jak je ponarpawiac, zeby nie defektowaly, kupa zlomu !!!!
2013-08-22 18:32:16 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Bardzo proszę Adminie RK - zmień chopie zdjęcie... te pantografy tu aż rażą!
2013-08-23 00:33:40 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.240.67
Przypominamy o przygodach PESY w Republice Czeskiej. Cytat z Krzysztofa "Iwana" Waszkiewicza: "No ja cos slyszalem od czeskich maszynistow, ze RegioSharki maja jakis spory problem z wozeczkami i beda je wymieniac przy pierwszej okazji... No ale ani CD ani producentowi nie zalezy na tym, zeby sie tym chwalic :)".
2013-08-23 09:16:47 Autor: gol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PKP INTERCITY m mało kasy i powinno rozsądnie wydawać zle wy dana kasa to informatorzy na dworcach mobilni nic nie wiedzą wydruków nie dają maja bardzo małe pojęcie o kolei podaja pociągi które nie kursują niema to ja doświadczony informator informatorka za okienka ma doświadczenie prezencje szybko sprawnie konkretnie i dają wydruki znają oferty a informator mobilny nie zna ofert jest super informacja na dworcu Centralnym mam na myśli informacje z za okienka
2013-08-23 09:49:55 Autor: A. G
---.108.102.9
Niestety tabor produkowany przez Pessę pozostawia wiele do życzenia . Serwis fatalny . To może lepiej dla IC żeby przetarg wygrała inna firma.
2013-08-23 14:29:29 Autor: ziomej
---.30.88.170.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Gol


No właśnie to jest żenada że ci informatorzy są rekrutowani z anonimowego studenckiego tłumu i nie mają większego pojęcia o kolei jak potoczne rozumienie.

Przecież wystarczyło zaprosić do współpracy grono mikoli, którzy nie dość, że mają rozkład w głowie i znają każdy kąt na kolejowej mapie to jeszcze wiedzą jak trzeba postępować w jakiej sytuacji.

Bankowiec może zarządzać dużą grupą kapitałową, bo zna się na kapitale lepiej niż kolejarz, ale do cholibki po co wam studenci socjologii i filologii bałkańskiej na peronach do informacji jak wystarczyło się zwrócić z tym do do mikoli i bez większych wysiłków osiągnąć dużo większy poziom obsługi klienta???
2013-08-26 12:36:33 Autor: ole
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co wy macie z tą Pesą ? Ta firma produkuje "szajs" , najpierw EN81 , potem najgorszy tabor ED74 który przyprawia obsługę o stan zawałowy , elfy i acatusy też psują się nie gorzej . Nic dziwnego że przewoźnik nie pali się do kupna spalinówek . Awaryjność pesy to taki sam pewnik że wszyscy kiedyś umrzemy.
2013-08-31 09:42:30 Autor: fry
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
czasem nie chodzi o pieniądze, czasem ktoś kogoś potrafi wkur...ć tak że mu nie przebaczy, a prezesi i PRowcy PESY co raz bardziej wkurzają nie tylko PKP swoja pretensjonalna postawą do wszystkiego, jak tylko PESA nie wygra przetargu to takiego focha strzelają ze nie idzie tego zrozumieć. Oburzają sie na każda krytykę a swoje pojazdy uważają za lepsze i bardziej zaawansowanie technicznie niż MagLev, no to nadepnęli w końcu na odcisk komuś kto ma prawo decydować.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5