Partnerzy serwisu:
Biznes

Pesa: PKP Intercity traci pieniądze unieważniając przetarg na zakup lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
22-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ez, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pesa: PKP Intercity traci pieniądze unieważniając przetarg na zakup lokomotyw
W ubiegłym tygodniu PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawę 10 nowych lokomotyw spalinowych. Według bydgoskiej Pesy, której oferta została odrzucona, mimo iż była jedyną mieszczącą się w budżecie zamawiającego, decyzja ta oznacza utratę kolejnych pieniędzy przez naszego narodowego przewoźnika.

Producent taboru kolejowego z Bydgoszczy przypomina w swoim stanowisku, że że wybór najkorzystniejszej oferty oparty był na kryterium ceny i kryterium terminu dostawy pojazdów. Oferta bydgoskiego producenta była zgodna ze wszystkim wymaganiami postawionymi przez PKP Intercity, co potwierdził wyrok KIO. Cena była najniższa (prawie 40 mln niższa od kolejnej oferty), a termin dostawy dwukrotnie krótszy od drugiej w kolejności oferty konkurencji.

„Skoro nie wysokość wydawanych pieniędzy ze środków publicznych, ani czas dostawy, na którym bardzo zależy Zamawiającemu, to co jest istotnym kryterium wyboru wykonawcy? Obecnie PKP Intercity musi dzierżawić ciężkie i zużyte, sześcioosiowe lokomotywy, aby wykonywać część przewozów. Odrzucając jedyną wpisującą się w wymagania przetargu ofertę, nasz narodowy przewoźnik traci kolejne pieniądze” – czytamy w oświadczeniu Pesy.

PKP Intercity planuje rozpisanie kolejnego postępowania na zakup 10 lokomotyw spalinowych tak, by jeszcze przed końcem 2015 roku pierwsze pociągi kursujące na liniach niezelektryfikowanych mogły być prowadzone przez nowy tabor spalinowy. Największy producent taboru kolejowego w Polsce podkreśla, że pierwsza spalinowa lokomotywa Pesy, zgodna z wymaganiami PKP Intercity, bez względu na wynik przetargu i tak będzie gotowa do jazdy już w 2013 roku.

„Dostawcy Traxxów i Husarzy nie zdecydowali się w ogóle wziąć udziału w przetargu. Czy nowy przetarg ma to zmienić? Czy wygrana Pesy jest niewygodna?” – pyta bydgoski producent i zastanawia się, jak rozstrzygnięty zostanie ciągnący się od prawie pięciu miesięcy przetarg PKP Intercity na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych? „Czy równie „racjonalnie”? Czy wygrać ma oferta najdroższa?” – dopytuje Pesa.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Opolskie: Umowa z Pesą na Elfy 3.0. Może być ich nawet 20

Tabor i technika

Pesy w Ghanie już z pasażerami. Kursują na trasie Tema-Mpakadan

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5