W ubiegłym tygodniu PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawę 10 nowych lokomotyw spalinowych. Według bydgoskiej Pesy, której oferta została odrzucona, mimo iż była jedyną mieszczącą się w budżecie zamawiającego, decyzja ta oznacza utratę kolejnych pieniędzy przez naszego narodowego przewoźnika.
Producent taboru kolejowego z Bydgoszczy przypomina w swoim stanowisku, że że wybór najkorzystniejszej oferty oparty był na kryterium ceny i kryterium terminu dostawy pojazdów. Oferta bydgoskiego producenta była zgodna ze wszystkim wymaganiami postawionymi przez PKP Intercity, co potwierdził wyrok KIO. Cena była najniższa (prawie 40 mln niższa od kolejnej oferty), a termin dostawy dwukrotnie krótszy od drugiej w kolejności oferty konkurencji.
„Skoro nie wysokość wydawanych pieniędzy ze środków publicznych, ani czas dostawy, na którym bardzo zależy Zamawiającemu, to co jest istotnym kryterium wyboru wykonawcy? Obecnie PKP Intercity musi dzierżawić ciężkie i zużyte, sześcioosiowe lokomotywy, aby wykonywać część przewozów. Odrzucając jedyną wpisującą się w wymagania przetargu ofertę, nasz narodowy przewoźnik traci kolejne pieniądze” – czytamy w oświadczeniu Pesy.
PKP Intercity planuje rozpisanie kolejnego postępowania na zakup 10 lokomotyw spalinowych tak, by jeszcze przed końcem 2015 roku pierwsze pociągi kursujące na liniach niezelektryfikowanych mogły być prowadzone przez nowy tabor spalinowy. Największy producent taboru kolejowego w Polsce podkreśla, że pierwsza spalinowa lokomotywa Pesy, zgodna z wymaganiami PKP Intercity, bez względu na wynik przetargu i tak będzie gotowa do jazdy już w 2013 roku.
„Dostawcy Traxxów i Husarzy nie zdecydowali się w ogóle wziąć udziału w przetargu. Czy nowy przetarg ma to zmienić? Czy wygrana Pesy jest niewygodna?” – pyta bydgoski producent i zastanawia się, jak rozstrzygnięty zostanie ciągnący się od prawie pięciu miesięcy przetarg PKP Intercity na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych? „Czy równie „racjonalnie”? Czy wygrać ma oferta najdroższa?” – dopytuje Pesa.
2013-08-22 12:01:20 Autor: E6ACT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ktoś inny juz was o to pytał tak wiec i ja też zapytam.
Jak to jest z tym konkursem Gama w obiektywie ?
2013-08-22 12:07:54 Autor: kali74
---.range86-140.btcentralplus.com
no właśnie...ja się też dołączam do pytania!
Nie to żebym brał udział ale tyle razy już to pytanie zostało zadane więc...jak to jest szanowna redakcjo???
Czy poważny portal branżowy może ustosunkować się do zadawanego tu pod każdym niemal tematem??? Bo sam już jestem ciekaw!
2013-08-22 12:15:18 Autor: asad
---.251.119.197
Widocznie wszystka kasa potrzebna jest na splate rat za zakup nierentownego Pendolino (bo mam takie wrazenie ze do tego pociagu trzeba bedzie doplacac. w CD Pendo nigdy nie bylo rentowne, a poziom zamoznosci polskiego spolecznestwa jest na podobnym poziomie jak czeskiego).
2013-08-22 12:21:46 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Myślałem, że chociaż Pesa wie, o co tu chodzi, ale skoro Pesa nie wie, to może zamawiający? Czy jakiś dziennikarz zapyta rzecznika PKP IC, jakie były powody odrzucenia dwóch spośród trzech złożonych ofert?
2013-08-22 12:44:49 Autor: ktoś
---.tktelekom.pl
http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=8778ce7908c99069&title=Nietrzezwa-dyspozytorka-kierowala-ruchem-pociagow#.UhXq_n-x2LF
2013-08-22 13:50:25 Autor: stoker
---.155.178.2
Ooo, profesor króliczek ewoluował!
Szkoda tylko, że dalej porusza się w oparach absurdu (i tajemniczych ziół), bo wiedzy raczej mu nie brakuje.
2013-08-22 13:53:07 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ dżejsek:
Z całą pewnością Pesa wie czemu została odrzucona.
Pytanie stron wiele nie wyjaśni. Każda przedstawi sobie potrzebne stanowisko.
Wypada zaczekać na rozwój sytuacji. Jeśli teraz Pesa nie odwoła się to "zgodzi się" z decyzją PICu i wyjdzie że to oświadczenie było bezsensowną głupotą. Co innego gdy poprzedza wniesienie odwołania.
Mając tak "pewnie wygrany przetarg" i nie odwoływać się od jego unieważnienia byłoby przecież również wielką głupotą. Dla mnie ten przetarg jeszcze się nie zakończył, 15 tys. złotych na odwołanie to nie majątek, a można dużo wygrać.
2013-08-22 13:59:39 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ stoker:
Już kiedyś pisałem że króliczki mają to do siebie, że niepokojone... się mnożą.
Wygląda więc że albo zioła, albo nowe pokolenie z wyraźnie odziedziczonymi genami. :D
(Swoją drogą czasem wpisy króliczka są jednymi/jedynymi z "normalniejszych".)
2013-08-22 14:03:25 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie niepokojone - miało być
2013-08-22 14:27:51 Autor: matt_katowice
---.internetia.net.pl
Dostawcy Traxxów i Husarzy nie wzięli udziału w przetargu, więc PIC unieważnił przetarg... Żebym nie był złym prorokiem. Czy wg PIC'u wygrać miały znowu Husarze i Traxxy? Po co inwestować w polskie towary? Przecież można dać pracę Niemcom i innym narodom, prawda?
Husaria ma już zrobione 1 mln km i 5 lat, a dalej nie może jechać ma miarę swoich możliwości. Już nawet nie poruszam tematu Pierd....lino, bo to cudo też nie będzie w życiu jeździć 250km, ale co tam, mentalność Polaków = zastaw się a postaw się.
2013-08-22 14:28:39 Autor: NOWY
---.168.125.232
Panie Prezesie IC
Kto bierze w łapę .....? taniej , szybciej , POLSKI producent jest zły
sprawę należy zgłosić do CBA oraz NIKu !!!!
podobnie z EZT - taniej ..... jest źle ! ???
Ktoś z poziomu IC lub PKP SA lub jeszcze wyżej podejmuję decyzje i ma z tego korzyści !
2013-08-22 14:35:25 Autor: strojvedouci
---.play-internet.pl
"Skoro nie wysokość wydawanych pieniędzy ze środków publicznych, ani czas dostawy, na którym bardzo zależy Zamawiającemu, to co jest istotnym kryterium wyboru wykonawcy?"
Może powodem są doświadczenia z pojazdami serii ED74, których większość z 14 sztuk upiększa prokocimskie krzaki na terenie szopy niż jeździ?
2013-08-22 15:13:33 Autor: obserwator1222
---.dynamic.chello.pl
Ja bym sprawe kojarzył raczej z tym nie dawnym przetargiem co sie pesa odwolala niepotrzebnie na gotowe juz wagony z Cegielskeigo.. :)))))))))))))
2013-08-22 15:17:39 Autor: ziomej
---.204.12.250.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Króliczek miał rację. Bombardierowi i Siemensowi nie opłacało się wejśc w przetarg z uwagi na brak trakcji 15 kv 16 2/3 Hz. Po prostu w IC kapitałem to przyblokowali.
2013-08-22 16:30:04 Autor: !!!!
---.tktelekom.pl
Bo PESA produkuje g...no !!! Popatrzcie na ED74, przejeździły po 800tys km, 6 lat jazdy i sie rozsypały, że sam warsztat nie wie jak je ponarpawiac, zeby nie defektowaly, kupa zlomu !!!!
2013-08-22 18:32:16 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Bardzo proszę Adminie RK - zmień chopie zdjęcie... te pantografy tu aż rażą!
2013-08-23 00:33:40 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.240.67
Przypominamy o przygodach PESY w Republice Czeskiej. Cytat z Krzysztofa "Iwana" Waszkiewicza: "No ja cos slyszalem od czeskich maszynistow, ze RegioSharki maja jakis spory problem z wozeczkami i beda je wymieniac przy pierwszej okazji... No ale ani CD ani producentowi nie zalezy na tym, zeby sie tym chwalic :)".
2013-08-23 09:16:47 Autor: gol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PKP INTERCITY m mało kasy i powinno rozsądnie wydawać zle wy dana kasa to informatorzy na dworcach mobilni nic nie wiedzą wydruków nie dają maja bardzo małe pojęcie o kolei podaja pociągi które nie kursują niema to ja doświadczony informator informatorka za okienka ma doświadczenie prezencje szybko sprawnie konkretnie i dają wydruki znają oferty a informator mobilny nie zna ofert jest super informacja na dworcu Centralnym mam na myśli informacje z za okienka
2013-08-23 09:49:55 Autor: A. G
---.108.102.9
Niestety tabor produkowany przez Pessę pozostawia wiele do życzenia . Serwis fatalny . To może lepiej dla IC żeby przetarg wygrała inna firma.
2013-08-23 14:29:29 Autor: ziomej
---.30.88.170.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Gol
No właśnie to jest żenada że ci informatorzy są rekrutowani z anonimowego studenckiego tłumu i nie mają większego pojęcia o kolei jak potoczne rozumienie.
Przecież wystarczyło zaprosić do współpracy grono mikoli, którzy nie dość, że mają rozkład w głowie i znają każdy kąt na kolejowej mapie to jeszcze wiedzą jak trzeba postępować w jakiej sytuacji.
Bankowiec może zarządzać dużą grupą kapitałową, bo zna się na kapitale lepiej niż kolejarz, ale do cholibki po co wam studenci socjologii i filologii bałkańskiej na peronach do informacji jak wystarczyło się zwrócić z tym do do mikoli i bez większych wysiłków osiągnąć dużo większy poziom obsługi klienta???
2013-08-26 12:36:33 Autor: ole
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co wy macie z tą Pesą ? Ta firma produkuje "szajs" , najpierw EN81 , potem najgorszy tabor ED74 który przyprawia obsługę o stan zawałowy , elfy i acatusy też psują się nie gorzej . Nic dziwnego że przewoźnik nie pali się do kupna spalinówek . Awaryjność pesy to taki sam pewnik że wszyscy kiedyś umrzemy.
2013-08-31 09:42:30 Autor: fry
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
czasem nie chodzi o pieniądze, czasem ktoś kogoś potrafi wkur...ć tak że mu nie przebaczy, a prezesi i PRowcy PESY co raz bardziej wkurzają nie tylko PKP swoja pretensjonalna postawą do wszystkiego, jak tylko PESA nie wygra przetargu to takiego focha strzelają ze nie idzie tego zrozumieć. Oburzają sie na każda krytykę a swoje pojazdy uważają za lepsze i bardziej zaawansowanie technicznie niż MagLev, no to nadepnęli w końcu na odcisk komuś kto ma prawo decydować.