Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PESA. Pierwszy pociąg dla Rumunii prawie gotowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
05-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PESA kończy produkcję pierwszego pociągu regionalnego dla Kolei Rumuńskich, który wkrótce rozpocznie jazdy homologacyjne. Producent zbuduje łącznie 62 takie pojazdy. W Bydgoszczy trwa również produkcja pociągu Inter-Regio dla rumuńskiego przewoźnika, któremu PESA dostarczy co najmniej 20 dalekobieżnych jednostek.

W bydgoskiej fabryce PES-y trwa budowa pierwszego regionalnego elektrycznego zespołu trakcyjnego dla Kolei Rumuńskich. Do końca tego miesiąca pojazd zostanie skompletowany oraz wysłany do Rumunii, gdzie rozpoczną się jego testy oraz jazdy homologacyjne.

Tuż przed majówką jego budowę wizytowali przedstawiciele zamawiającego - ARF (Agencja Reformy Kolei), którzy zapoznali się z ostatecznym designem i wyglądem foteli, konstrukcją wózków czy też wnętrzem nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

62 pociągi z 15-letnim utrzymaniem

Przypomnijmy, że PESA zdobyła zamówienie na 62 pociągi regionalne w styczniu 2024 roku, pokonując Alstom, który próbował odwoływać się od tej decyzji, jednak nieskutecznie.

Pojazdy Regio dla Kolei Rumuńskich to 3-członowe elektryczne zespoły trakcyjne zbudowane na osobnych wózkach, rozwijające prędkość do 160 km/h, z 224 miejscami siedzącymi, przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, zasilane z sieci trakcyjnej AC 25kV i wyposażone w rumuński system bezpieczeństwa PZB 90 oraz najnowszy ETCS.

Poza dostawami 62 jednostek polski producent będzie również świadczył usługi ich utrzymania przez 15 lat. Z tego powodu PESA zbuduje w Rumunii trzy centra utrzymaniowe, gdzie będą serwisowane nowe pociągi.

Produkcja pociągów dalekobieżnych także trwa

Poza dostawą pociągów regionalnych, PESA realizuje dla Kolei Rumuńskich także zamówienie na co najmniej 20 pociągów Inter-regio, z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejnych 9 jednostek. Również w tym przypadku trwa już produkcja pierwszego pojazdu.

– Produkcja pierwszego pociągu klasy Inter-Regio aktualnie trwa. W lipcu jednostka ma trafić do Rumunii na jazdy testowe i homologacyjne – mówi nam Hanna Wiśniewska-Sirbu, przedstawicielka PES-y w Rumunii.

W ramach tej umowy producent dostarczy 20 pociągów z 15-letnim utrzymaniem a w ramach opcji może dostarczyć wspomnianych już 9 kolejnych jednostek oraz zyskać kolejnych 15 lat utrzymania, co łącznie dawałoby 30-letnie utrzymanie jednostek skierowanych do ruchu międzyregionalnego.

Pojazdy Inter-Regio to 3-członowe elektryczne zespoły trakcyjne zbudowane na osobnych wózkach, rozwijające prędkość do 160 km/h, z 192 miejscami siedzącymi w 1 i 2 klasie, umożliwiające bezbarierową obsługę peronów 550 mm, zasilane z sieci trakcyjnej AC 25 kV i wyposażone w rumuński system bezpieczeństwa PZB 90.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Opolskie. Tylko PESA z ofertą na nowe jednostki spalinowe

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Tabor i technika

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Łukasz Malinowski 06 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Opolskie. Tylko PESA z ofertą na nowe jednostki spalinowe

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Prawo i polityka

PESA chce więcej pieniędzy za RegioFoxy

Jakub Rösler 02 maja 2025

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Tabor i technika

Silva LS ma nową lokomotywę. To Pesa Gama 111Ed30

Łukasz Malinowski 06 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5