Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa naprawia warmińskiego Elfa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa naprawia warmińskiego Elfa
fot. Pesa
Jeden z dwóch najnowszych warmińskich pociągów a więc 3-członowy ELF o oznaczeniu EN62-001 w końcu wróci do służby. Pojazd właśnie przechodzi naprawę główną, którą na mocy kuriozalnej, 50-letniej gwarancji, wykonuje producent, a więc Pesa. Jednostka powinna wrócić do służby w 1 kwartale przyszłego roku.

Dobiegła końca epopeja związana z odstawieniem pociągu EN62-001 należącego do województwa warmińsko-mazurskiego. Jedyny 3-członowy Elf pierwszej generacji, jaki kiedykolwiek opuścił fabrykę Pesy w końcu zostanie przywrócony do ruchu, czym aktualnie zajął się już jego producent, który realizuje w pojeździe naprawę poziomu P5.

Pesa zdobyła zamówienie z tzw. wolnej ręki, gdyż pojazd jest objęty… 50-letnią gwarancją udzieloną przez producenta. Gdyby zlecający naprawę (w tym przypadku jest to Polregio, które użytkuje pojazd) powierzyłby zadanie innemu podmiotowi niż Pesa, to Elf utraciłby swoją gwarancję.

Nie znaczy to jednak, że koszty obecnej naprawy P5 są wpisane w umowę serwisową, stąd też konieczność przeprowadzenia nowego zamówienia.

Przedstawiciele Pesy poinformowali nas także, że pociąg powinien wrócić do właściciela na początku lutego przyszłego roku. Zanim to jednak nastąpi, Pesa musi wykonać w nim szereg prac, jakich?

- Zakres prac w ramach P5 określa DSU, obejmują one m.in. wymianę instalacji elektrycznej oraz sprawdzenie, wymianę lub naprawę komponentów lub ich elementów, takich jak wózki, zestawy kołowe, sprzęgi, silnik trakcyjny, przekładnie, nagrzewnice, baterie akumulatorów itp. Wśród dodatkowych prac wykraczających poza P5 są np. wymiana sterownika SRG i wymiana radiotelefonu - wyliczają przedstawiciele Pesy.

Przypomnijmy, że zanim pojazd trafił na naprawę P5 przez wiele miesięcy (od końca listopada ubiegłego roku) stał odstawiony, a mówimy tu o pojeździe z 2012 roku. Działo się tak, bowiem jego właściciel - województwo warmińsko-mazurskie, nie miał środków na jego naprawę główną. Region próbował też sprzedać pojazd, lecz nikt nie był nim zainteresowany. Ostatecznie jednak samorząd znalazł brakujące środki a pociąg za kilkanaście tygodni powinien wrócić na dobre tory i pomóc w realizacji połączeń, których standard wciąż wyznaczają EN57.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Zintegrowany transport

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Bartosz Chochołowski 10 stycznia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie naprawią drugie "żelazko"

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie naprawią drugie "żelazko"

Jakub Rösler 27 grudnia 2023

Warmińsko-mazurski Elf ma wrócić na dobre tory

Tabor i technika

Zobacz również:

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Zintegrowany transport

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Bartosz Chochołowski 10 stycznia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie naprawią drugie "żelazko"

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie naprawią drugie "żelazko"

Jakub Rösler 27 grudnia 2023

Warmińsko-mazurski Elf ma wrócić na dobre tory

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5