NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pesa kończy dostawy zmodernizowanych wagonów dla Kolei Czeskich. Z opóźnieniami

| lp, Rynek Kolejowy 19.12.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-12-19 08:35:11 Autor: P.
---.opera-mini.net
A wagony z 1. etapu modernizacji dla naszego IC dostarczyli planowo? Pamiętam, że jakieś opóźnienia były, ale tam modernizowały 3 firmy i nie jestem pewien czy pesa też zawaliła. Czy którejkolwiek z tamtych firm potrącili kary? Pewnie nie, bo polscy kujejarze mają opóźnienia we krwi i dla nich to normalna sprawa...
2014-12-19 09:07:26 Autor: Sołtys
---.155.178.2
Wg czeskiej prasy problemy z terminowością dostaw wynikają z przyjętej przez Pesę technologii modernizacji wózków wagonów, dotychczas w Czechach niestosowanej lub nawet niedopuszczonej do stosowania (tego nie jestem pewien).

A najciekawszą kwestią moim zdaniem jest fakt modernizacji wózków typu GP-200 do prędkości 140 km/h.
Wózki tego typu zaprojektowali wspólnie czescy i niemieccy inżynierowie jako standardowy wózek demoludów do wagonów pasażerskich dla prędkości 200 km/h. Produkowany był zarówno w NRD jak i w Czechosłowacji przez wiele lat.
Stosowany jest m.in. w wagonach PKP-IC typu XB i Z2A i Z2B oraz restauracyjnych rodem z Bautzen.
Na DB wagony na tego typu wózkach włączane były do pociągów IC rozkładowo kursujących 200 km/h, a tu Czesi modernizują je do V max 140.
Może ktoś wie o co tu chodzi?
2014-12-19 09:25:06 Autor: Ronin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeżeli nie ma kar to zapewne obie strony porozumiały się w sprawie realizacji tego zamówienia. Skora sprawa została dogadana to nie widzę problemu.
2014-12-19 13:16:00 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
Czy TK mógłby poruszyć tez temat opóźnień w dostawie Linków dla Netinery? Już prawie tydzień powinno tam jeździć 12 żółtych pojazdów, a tymczasem jeździ tylko 1 i to na testach bez dopuszczenia. Reszta stoi, z czego większość w Polsce. Te pewnie pójdą do Kolei Wielkopolskich. Prosimy o poruszenie tego ciekawego tematu.
2014-12-19 13:18:57 Autor: Czech
---.170.broadband15.iol.cz
Rzecznik ČD (nie Kolei Czeskich) powiedzial, ze beda chcieli wykorzystac kare w pelnej wysokosci, to znaczy 7 % wartosci kontraktu (ok. 2 mil. zl). Zrodlo: http://ekonomika.idnes.cz/drahy-maji-dalsi-vylepsene-vozy-dnw-/eko-doprava.aspx?c=A141218_120716_eko-doprava_fih
2014-12-19 15:48:41 Autor: Miszel
---.static.ip.netia.com.pl
Czy ktoś orientuje się dlaczego Czesi w modernizowanych wagonach nie chcą zakładać blaszanych fartuchów maskujących podzespoły wagonu znajdujące się pod podłogą, tak jak to się robi przy okazji modernizaji np. polskich wagonów?
Takie osłony nie są chyba drogie, a jednak w ogromnym stopniu poprawiają estetykę wagonu i odmładzają go wizualnie o jakieś 20 lat.
2014-12-19 18:17:16 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Dlatego że nie mają one (osłony) żadnego sensu. Czesi zwracają uwagę na sprawy istotne, np. układ siedzeń jest bardziej przyjazny pasażerom niż w Polsce. Więcej czwórek, więcej miejsc przy oknie (a nie przy ścianie, jak u nas), mniejsze odległości między oknami. W stodole wyprodukowanej dla polskich kolei projektanci i decydenci mają pasażera głęboko w poważaniu. Połowa pasażerów siedzi przy ścianie, jak w poczekalni u dentysty na przykład, okna zakleja się różnymi bzdurnymi naklejkami.
2014-12-20 13:31:00 Autor: Mariusz
---.ssp.dialog.net.pl
Polskie wagony bezprzedziałowe powstały na bazie przedziałowych jedynek i stąd to nieporozumienie dotyczące miejsc przy ścianie. Dziewięć okien to po prostu zdecydowanie za mało na 19 rzędów foteli, choć problem ten można było rozwiązać ustawiając je przodem do siebie, a nie jeden rząd za drugim. Natomiast czeski wagon ze zdjęcia to zmodernizowana dwójka Z2 typu Bautzen, gdzie okien jest 11, więc i trudniej "trafić" fotelem w ścianę.

Dla mnie ideałem pozostaje niemiecki wagon Apmz 121/122 ex-TEE, który do każdego rzędu foteli ma przyporządkowane okno:

http://i713.photobucket.com/albums/ww137/GuadaRacing/DSC05179.jpg
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS