Na Białorusi można już zobaczyć pierwszy z trzech pojazdów ДП3 serii 730M bydgoskiej Pesy. To już drugie zamówienie Kolei Białoruskich u bydgoskiego producenta. W 2011 roku Białorusini zamówili 6 jednoczłonowych pojazdów 620M.
Dzięki zdjęciom opublikowanym na portalu społecznościowym ВКонтакте możemy zobaczyć, że nowy pojazd ma czoło zbliżone wyglądem do pojazdu 611M dla Kolei Rosyjskich. Nie ma w nim jednak wspólnych wózków Jakobsa, charakteryzujących prawie wszystkie zespoły trakcyjne bydgoskiego producenta - choć akurat nie te, przeznaczone na Białoruś. Co jeszcze wiemy o pojeździe?
Informacje o zamówieniu pojawiły się w białoruskiej prasie w listopadzie 2013 roku. Pesa w kraju się nimi nie chwaliła. Jednak na stronie producenta można znaleźć informację, że trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny 730M przeznaczony jest do obsługi ruchu podmiejskiego i regionalnego.
Pojazd dla Kolei Białoruskich wyposażony jest w systemy klimatyzacji i monitoringu. Wysokość podłogi w wejściach została obniżona do 600 mm pgs, co jest nowością w produktach Pesy przeznaczonych na wschodni rynek. Zabudowę wykonano w układzie jednoprzestrzennym i bezprzedziałowym. Według białoruskiej prasy, w 730M jest 145 miejsc siedzących. Pociąg ma długość 69,3 m i prędkość konstrukcyjną 140 km/h.
Poza przystosowaną dla osób z ograniczeniami ruchowymi toaletą próżniową i miejscami na wózki, pojazdy wyposażono w automatyczne windy ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym.