Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pendolino z Warszawy Centralnej do Gdańska najwolniejsze od lat

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pendolino z Warszawy Centralnej do Gdańska najwolniejsze od lat
Fot. M. Szymajda
Wszystkie pociągi EIP, które odjeżdżają z Warszawy Centralnej do Trójmiasta, mają najgorszy od lat czas przejazdu. Zdaniem PKP Intercity winna jest przebudowa Warszawy Zachodniej i linii średnicowej, a sytuacja niedługo się poprawi.

W poprzednim rozkładzie jazdy, obowiązującym do 11 czerwca, większość pociągów Pendolino z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego kursowała w czasie od 2 godzin i 32 minut (pociągi bez zatrzymania od Gdańska Głównego do Warszawy Wschodniej) do 2 godzin i 40 minut. ED250, jako jedyne na tej trasie, tam gdzie się da, rozpędzają się do 200 km/h. Z taką prędkością można jeździć na około 35% tej linii.

Pendolino w tempie pospiesznego. Chyba, że pojedziemy z Warszawy Wschodniej

Porównanie czasu przejazdu z najważniejszej stacji w kraju – Warszawy Centralnej, do Gdańska, po zmianie rozkładu 11 czerwca, nie napawa optymizmem. Pociągi EIP w tej relacji mają czas przejazdu gorszy niż przed 7 laty, gdy na całej linii obowiązywała prędkość 160 km/h a nie 200 km/h. Ostatni wieczorny pociąg EIP do Gdańska jedzie 3 godziny, dokładnie o 20 minut dłużej niż w poprzednim rozkładzie jazdy.

Szczegółowa analiza rozkładu jazdy pokazuje, że dla każdego pociągu EIP, który nie zaczyna biegu w Warszawie, założono niezwykle długie postoje na stacji Warszawa Wschodnia. Mogą być one 15-, 20- minutowe, a nawet dłuższe. W efekcie tego rozkład jazdy z centrum stolicy do centrum Gdańska jest najgorszy od momentu powstania oferty EIP. Chyba, że… wsiądziemy na stacji Warszawa Wschodnia.

PKP Intercity: Sprawę komplikują prace na węźle warszawskim

Poprosiliśmy PKP Intercity o wyjaśnienie przyczyn takiego a nie innego ułożenia rozkładu jazdy pociągów EIP nad morze.

– Postoje pociągów na Warszawie Wschodniej wynikają z obecnej przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a co za tym idzie ograniczonej przepustowości na węźle warszawskim i linii średnicowej – napisało biuro prasowe PKP Intercity.

Spółka dodaje, że szczególne utrudnienia wystąpiły w terminach od 11 do 19 czerwca (jednotorowy ruch na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna) oraz od 20 do 24 czerwca (jednotorowy ruch na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna i telefoniczne zapowiadanie pociągów w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego). Natomiast 25 czerwca całkowicie zamknięta będzie średnica podmiejska i ustanowiony będzie jednotorowy ruch na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna

– Dodatkowo zarządca Infrastruktury przyjął większe interwały pomiędzy kolejnymi pociągami podczas wymienionych zamknięć, zarówno między stacjami Warszawa Centralna a Warszawa Wschodnia jak też Warszawa Centralna a Warszawa Zachodnia. Pociągi w najtrudniejszym okresie będą mogły kursować nie częściej niż co 13-14 minut. Działania te mają przede wszystkim zapewnić brak zakłóceń w ruchu pociągów na węźle warszawskim – czytamy w informacji od PKP Intercity.

Zdaniem PKP Intercity przyjęcie wydłużonych postojów na stacji Warszawa Wschodnia wobec alternatywy przekierowania pociągu na stację Warszawa Gdańska lub jego odwołania „jest akceptowalne, tym bardziej, że dotyczy krótkiego okresu”.

Będzie trochę lepiej

– W kolejnych organizacjach ruchu przygotowywanych przez PKP PLK nie będzie już konieczne wprowadzanie tak wydłużonych czasów postoju na stacji Warszawa Wschodnia – dodaje biuro prasowe PKP Intercity. Rzeczywiście, w lipcu pociągi będą z Centralnej do Trójmiasta kursowały nieco szybciej. Ale nie wszystkie i żaden z nich nie pojedzie w czasie 2 godzin i 32 minut, jak było do 11 czerwca. Wszystkie będą wolniejsze przynajmniej o kilka minut.

Przewoźnik dodaje, że czas jazdy pomiędzy Warszawą Wschodnią a Trójmiastem nie uległ znaczącym zmianom. W celu ułatwienia poruszania się pasażerów pomiędzy stacjami na terenie Warszawy wprowadzono honorowanie biletów PKP Intercity w transporcie organizowanym przez ZTM Warszawa i w pociągach uruchamianych przez innych przewoźników kolejowych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5