NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Duży przetarg PCC Intermodal na lokomotywy wielosystemowe

| Jakub Madrjas 20.04.2020 102

Duży przetarg PCC Intermodal na lokomotywy wielosystemowe
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Spółka PCC Intermodal ogłosiła przetarg na dostawę siedmiu nowych lokomotyw wielosystemowych do przewozów intermodalnych z opcją na kolejne dwie sztuki oraz z usługami serwisu. To jedno z największych postępowań tego typu w Polsce. 
Przetarg ogłoszony przez PCC Internodal dotyczy dostawy siedmiu nowych, czteroosiowych, wielosystemowych lokomotyw wraz ze świadczeniem usługi pełnego serwisu. Lokomotywy przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągów intermodalnych oraz do wjazdu na bocznice.

Zadanie realizowane jest z funduszy unijnych na rozwój intermodalu, w ramach projektu POIiŚ „Zakup lokomotyw trakcyjnych i platform kolejowych do obsługi przewozów intermodalnych na terenie Polski i UE”. W ramach tego projektu przewoźnik zamówił już nowe platformy intermodalne.

Ciekawe wariantowe zamówienie

Zamówienie ma interesującą strukturę wariantową. Producenci przedstawią oferty cenowe dwóch konfiguracji lokomotyw. W konfiguracji I chodzi tylko o lokomotywy dopuszczone do polskiej sieci kolejowej, a w wariancie II – dopuszczenie również do ruchu w Niemczech. W związku z tym wymagane jest też zasilanie prądem przemiennym 15 kV oprócz stosowanego w Polsce 3 kV DC. PCC chce kupić 4 lokomotywy do ruchu krajowego i 3 do międzynarodowego – taki jest wariant I (podstawowy) zamówienia. Jednak jeśli cena będzie zbyt wysoka, zamawiający może zdecydować się na wariant II, obejmujący 5 lokomotyw do ruchu krajowego i 2 do międzynarodowego.  

Jakby tego było mało, dostawca w ramach zawartej umowy dostawy lokomotyw zobowiązany będzie świadczyć usługi pełnego serwisu i utrzymania do pierwszej naprawy poziomu P4, w tym utrzymanie prewencyjne. Co więcej, w opcjach technicznych jest zamontowanie w lokomotywach spalinowego modułu dojazdowego oraz malowanie lokomotyw w barwy przewoźnika. A na koniec – przewoźnik będzie miał prawo opcji na zamówienie dwóch dodatkowych lokomotyw. 

Wykonawca zostanie wybrany na podstawie skomplikowanego wzoru uwzględniającego ceny dostawy i utrzymania lokomotyw dla poszczególnych konfiguracji. Dostawa przewidziana jest w latach 2021–2022.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5