Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Duży przetarg PCC Intermodal na lokomotywy wielosystemowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Duży przetarg PCC Intermodal na lokomotywy wielosystemowe
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Spółka PCC Intermodal ogłosiła przetarg na dostawę siedmiu nowych lokomotyw wielosystemowych do przewozów intermodalnych z opcją na kolejne dwie sztuki oraz z usługami serwisu. To jedno z największych postępowań tego typu w Polsce. 

Przetarg ogłoszony przez PCC Internodal dotyczy dostawy siedmiu nowych, czteroosiowych, wielosystemowych lokomotyw wraz ze świadczeniem usługi pełnego serwisu. Lokomotywy przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągów intermodalnych oraz do wjazdu na bocznice.

Zadanie realizowane jest z funduszy unijnych na rozwój intermodalu, w ramach projektu POIiŚ „Zakup lokomotyw trakcyjnych i platform kolejowych do obsługi przewozów intermodalnych na terenie Polski i UE”. W ramach tego projektu przewoźnik zamówił już nowe platformy intermodalne.

Ciekawe wariantowe zamówienie

Zamówienie ma interesującą strukturę wariantową. Producenci przedstawią oferty cenowe dwóch konfiguracji lokomotyw. W konfiguracji I chodzi tylko o lokomotywy dopuszczone do polskiej sieci kolejowej, a w wariancie II – dopuszczenie również do ruchu w Niemczech. W związku z tym wymagane jest też zasilanie prądem przemiennym 15 kV oprócz stosowanego w Polsce 3 kV DC. PCC chce kupić 4 lokomotywy do ruchu krajowego i 3 do międzynarodowego – taki jest wariant I (podstawowy) zamówienia. Jednak jeśli cena będzie zbyt wysoka, zamawiający może zdecydować się na wariant II, obejmujący 5 lokomotyw do ruchu krajowego i 2 do międzynarodowego.  

Jakby tego było mało, dostawca w ramach zawartej umowy dostawy lokomotyw zobowiązany będzie świadczyć usługi pełnego serwisu i utrzymania do pierwszej naprawy poziomu P4, w tym utrzymanie prewencyjne. Co więcej, w opcjach technicznych jest zamontowanie w lokomotywach spalinowego modułu dojazdowego oraz malowanie lokomotyw w barwy przewoźnika. A na koniec – przewoźnik będzie miał prawo opcji na zamówienie dwóch dodatkowych lokomotyw. 

Wykonawca zostanie wybrany na podstawie skomplikowanego wzoru uwzględniającego ceny dostawy i utrzymania lokomotyw dla poszczególnych konfiguracji. Dostawa przewidziana jest w latach 2021–2022.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5