Przetasowania taborowe w prywatnych spółkach zajmujących się przewozem towarów. PCC Intermodal rozpoczął prowadzenie pociągów za pomocą nowych Traxxów a Lotos kończy przygodę z ciężkimi elektrowozami ET40.
Jak poinformowało PCC, spółka PCC Intermodal SA oraz Alpha Trains Group zawarły porozumienie o współpracy na bazie którego od nowego roku, lider potentat w przewozach intermodalnych w Polsce będzie operował samodzielnie 4 lokomotywami Bombardier Traxx.
Przewoźnik rozstrzygnął też
powtórzone postępowanie na dostawę platform intermodalnych. Zadanie 1 – Dostawa 50 sztuk wagonów 60’ (sześćdziesięciostopowe, czteroosiowe, dwuwózkowe) przypadło firmie Tatravagonka a.s. Poprad za 3,835 mln euro. Zadanie 2 – Dostawa 40 sztuk wagonów 80’ (osiemdziesięciostopowe, sześcioosiowe, trójwózkowe) przypadło bułgarskiemu Kolowag AD za 4, 402 mln euro. Zadanie 3 – Dostawa 60 sztuk wagonów 90’ (dziewięćdziesięciostopowe, sześcioosiowe, trójwózkowe) zrealizuje Tatravagonka za 6,870 mln euro.
PCC Intermodal SA rozwija samodzielne przewozy kolejowe w oparciu o krajową licencję przewozową, uzyskaną od Urzędu Transportu Kolejowego, od 2 lat. Spółka organizuje w oparciu o własny tabor regularne przewozy kolejowe pomiędzy głównie między swoimi terminalami w Kutnie, Gliwicach, Brzegu Dolnym oraz do portów morskich w Gdańsku i Gdyni.
Tymczasem Lotos Kolej 1 grudnia zakończył swoją przygodę z bardzo silnymi, sprzężonymi lokomotywami ET40. Do tej pory spółka korzystała z trzech takich maszyn, których właścicielem jest pool taborowy Industrial Division. Lotos używał ich od lutego 2017. Wcześniej używało ich PKP Cargo. Zbazowane były w Gdańsku, gdzie naprawami zajmował się ZNTKiM Gdańsk, który specjalizuje się w konserwacjach tego typu pojazdów.