NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PCC Intermodal kupi zmodernizowane lokomotywy

| Roman Czubiński 31.07.2020 5,4k

PCC Intermodal kupi zmodernizowane lokomotywy
Zmodernizowana SM42 (zdjęcie ilustracyjne)fot. Newag
Prywatny operator intermodalny ogłosił przetarg na trzy spalinowe lokomotywy manewrowe wraz z usługą serwisową. Mają one mieć parametry typowe dla SM42 po modernizacji. Miejscem ich pracy będą terminale w Kutnie, Gliwicach i Brzegu Dolnym.
Przewoźnik zamierza pozyskać trzy zmodernizowane lokomotywy spalinowe. W ogłoszeniu pada nazwa serii SM42 oraz wózka typu 1LN, jednak PCC Intermodal zastrzega, że w grę mogą wchodzić również inne pojazdy o parametrach eksploatacyjnych co najmniej równoważnych dla tych lokomotyw po naprawie poziomu P5 (moc co najmniej 700 kW, masa nie wyższa niż 75 t, prędkość maksymalna 90 km/h). Choć nie dopuszczono ofert pojazdów fabrycznie nowych, zamawiający chce być ich pierwszym użytkownikiem po przeprowadzeniu modernizacji.

Czteroosiowe, jednokabinowe, wyposażone w jeden silnik lokomotywy muszą być przystosowane do pracy manewrowej w obsadzie jednoosobowej. Wyposażenie musi obejmować – między innymi – klimatyzację kabiny, system smarowania obrzeży, sterowany elektronicznie mechaniczny hamulec postojowy oraz niezależny od układu napiaszczania system antypoślizgowy. Zakres zamówienia obejmuje także serwis pojazdów (jego cena jest, obok ceny zakupu i opłaty za pierwszy przegląd P3, jednym z kryteriów udzielenia zamówienia). PCC Intermodal wymaga, by oferent dostarczył wcześniej odbiorcom co najmniej 3 zmodernizowane lokomotywy SM42 lub równoważne.

Choć oferty można składać do końca sierpnia, ich otwarcie nastąpi dopiero 11 września. Pierwsza lokomotywa ma zostać przekazana najpóźniej po roku od podpisania umowy, a kolejne – w odstępach dwutygodniowych. Zakup będzie dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej. PCC Intermodal zamierza eksploatować lokomotywy w swoich terminalach kontenerowych w Kutnie, Gliwicach i Brzegu Dolnym, ale również na infrastrukturze PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5