NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PCC Intermodal chce kupić trzy zmodernizowane lokomotywy manewrowe

| Michał Szymajda 05.11.2019 3,8k

PCC Intermodal chce kupić trzy zmodernizowane lokomotywy manewrowe
Fot. Newag (zdjęcie ilustracyjne)
PCC Intermodal zaprasza do złożenia ofert na dostawę trzech zmodernizowanych spalinowych lokomotyw manewrowych. Przebudowane SM42 mają obsługiwać centra intermodalne operatora.
Zakup lokomotyw manewrowych po przeprowadzonej modernizacji realizowany jest w ramach projektu POIiŚ, który ma wspierać rozwój transportu intermodalnego w Polsce. Temu samemu dedykowany jest też dofinansowany przez unię program zakupu platform do przewozu kontenerów, także realizowany przez PCC.

PCC chce kupić trzy zmodernizowane lokomotywy SM42, które zostaną gruntownie przebudowane. Operator logistyczny zaznacza, że przedmiotem przetargu nie są lokomotywy fabrycznie nowe, ani używane. Chciałby, by „esemki” zostały dostarczone do intermodalnej bazy w Gliwicach, do terminalu w Kutnie i Brzegu Dolnym, najpóźniej do 15 grudnia 2020. W Polsce w ich przebudowie specjalizuje się kilku wykonawców.
Wykonawca, który zechce wziąć udział w konkursie ofert, musi mieć na koncie przynajmniej trzy zmodernizowane SM42. PCC Intermodal czeka na zgłoszenia potencjalnych wykonawców zamówienia do 9 grudnia. Otwarcie ofert nastąpi 16 grudnia 2019.

Trzy „nowe” SM42 muszą posiadać nowoczesne, ekologiczne silniki dieslowskie o mocy znamionowej przynajmniej 700 kW, sterowanie lokomotywy ma być mikroprocesorowe, całkowita masa lokomotywy nie może przekroczyć 75 ton. Maksymalną prędkość określono na 90 km/h. Kabinę maszynisty należy wyposażyć w komputer pokładowy, będzie on miał do dyspozycji dwa pulpity. Obowiązkowe funkcje komputera: sterowanie siły pociągowej i siły hamowania z układem prędkości zadanej, sterowanie kierunkiem jazdy. Muszą pracować w temperaturach od +40 stopni C, do -30 stopni C. Wykonawca pojazdów będzie musiał także świadczyć ich serwis.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45785)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45785)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5