PCC Intermodal zaprasza do złożenia ofert na dostawę trzech zmodernizowanych spalinowych lokomotyw manewrowych. Przebudowane SM42 mają obsługiwać centra intermodalne operatora.
Zakup lokomotyw manewrowych po przeprowadzonej modernizacji realizowany jest w ramach projektu POIiŚ, który ma wspierać rozwój transportu intermodalnego w Polsce. Temu samemu dedykowany jest też dofinansowany przez unię program zakupu platform do przewozu kontenerów,
także realizowany przez PCC.
PCC chce kupić trzy zmodernizowane lokomotywy SM42, które zostaną gruntownie przebudowane. Operator logistyczny zaznacza, że przedmiotem przetargu nie są lokomotywy fabrycznie nowe, ani używane. Chciałby, by „esemki” zostały dostarczone do intermodalnej bazy w Gliwicach, do terminalu w Kutnie i Brzegu Dolnym, najpóźniej do 15 grudnia 2020. W Polsce w ich przebudowie specjalizuje się kilku wykonawców.
Wykonawca, który zechce wziąć udział w konkursie ofert, musi mieć na koncie przynajmniej trzy zmodernizowane SM42. PCC Intermodal czeka na zgłoszenia potencjalnych wykonawców zamówienia do 9 grudnia. Otwarcie ofert nastąpi 16 grudnia 2019.
Trzy „nowe” SM42 muszą posiadać nowoczesne, ekologiczne silniki dieslowskie o mocy znamionowej przynajmniej 700 kW, sterowanie lokomotywy ma być mikroprocesorowe, całkowita masa lokomotywy nie może przekroczyć 75 ton. Maksymalną prędkość określono na 90 km/h. Kabinę maszynisty należy wyposażyć w komputer pokładowy, będzie on miał do dyspozycji dwa pulpity. Obowiązkowe funkcje komputera: sterowanie siły pociągowej i siły hamowania z układem prędkości zadanej, sterowanie kierunkiem jazdy. Muszą pracować w temperaturach od +40 stopni C, do -30 stopni C. Wykonawca pojazdów będzie musiał także świadczyć ich serwis.