Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pawilony Warszawy Śródmieście lśnią po remoncie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Odsłonięte pawilony wejściowe na podziemny dworzec Warszawa  Śródmieście teraz lśnią po wyczyszczeniu. Kolejarze przekonują, że remont miał sens, mimo planów zagospodarowania i zabudowania terenu nad dworcem. – Ten remont był wymuszony zużyciem eksploatacyjnym elewacji. Musieliśmy to zrobić, żeby przez kilka lat nie stał jakiś tymczasowy płot – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

Pod koniec zeszłego roku pawilony wejściowe dworca Warszawy Śródmieście przeszły remont. Płyty na elewacji zostały oczyszczone. – Ten remont, który się odbył, był wymuszony zużyciem eksploatacyjnym elewacji. Było zagrożenie, że płyty z elewacji zaczną odpadać – wyjaśnia Bator.

Efekt jest bardzo przyjemny dla oka. Elewacje odzyskały jasność i czystość, co jest szczególnie widoczne na tle Pałacu Kultury i Nauki. – Czyszczenie płyt nie było drogą inwestycją, to była zwykła praca remontowa – dodaje Bator.

Czy był jednak sens przeprowadzać taki remont w obliczu planów PKP SA, zakładających zagospodarowanie i zabudowanie terenu nad Dworcem Śródmieście? – Tak naprawdę inwestycja kubaturowa może powstać w tym miejscu najwcześniej za kilka lat – w momencie, gdy będzie średnica modernizowana. Musieliśmy to zrobić teraz, żeby przez kilka lat nie stał w centrum Warszawy jakiś tymczasowy płot i żeby wyglądało to w sposób właściwy – wyjaśnia Jarosław Bator.

Wielki remont linii średnicowych – podmiejskiej i dalekobieżnej – zaplanowany jest na lata 2018-2022. W kontekście Dworca Śródmieście kolejarze zastanawiają się nad usprawnieniem ruchu – czas potrzebny na wymianę pasażerską odbija się bowiem na przepustowości linii średnicowej. Jednym z pomysłów jest powrót do wcześniejszych rozwiązań w postaci rozdzielenia ruchu dla wsiadających i wysiadających na oddzielne perony. Oprócz tego PKP SA rozmawia z Metrem Warszawskim na temat połączenia dworca ze stacją metra Centrum. Rozważana jest budowa tunelu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Infrastruktura

Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?

Infrastruktura

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Infrastruktura

Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5