NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

8 miesięcy prac społecznych i grzywna. Jest wyrok za atak na konduktorów KD [wideo]

| Michał Szymajda 22.02.2019 9k

14 lutego we Wrocławiu rozpoczął się proces pasażerki, która w czerwcu 2018 roku zaatakowała w pociągu Kolei Dolnośląskich załogę pociągu.
[aktualizacja]

Wrocławski sąd wymierzył karę 8 miesięcy nieodpłatnych prac społecznych w wymiarze 30 godzin w miesiącu dla pasażerki, która w niezwykle agresywny sposób zaatakowała w pociągu pracowników Kolei Dolnośląskich.

Wyrok jest wynikiem ugody zawartej między prokuratorem a oskarżoną. Ponadto kobieta opłaci koszty procesu oraz wypłaci nawiązkę na rzecz obu pracowników w wysokości tysiąca złotych. Sąd podczas wydawania wyroku podkreśli znaczną szkodliwość społeczną czyni i jego „znaczny stopień zawinienia”.

– Mamy nadzieję, że wyrok zwróci uwagę ustawodawcy na to, że praca konduktora w pociągu jest pracą funkcjonariusza publicznego i powinna być objęta szczególną ochroną prawdą z urzędu. Konduktora ma chronić autorytet państwa, a w tej chwili nie chroni – powiedział rzecznik Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak.

Materiał dowodowy dzięki kamerze

Całą sytuację nagrały kamery w pociągu Kolei Dolnośląskich. Jakość nagrania jest wysoka, toteż doskonale widać jak wyglądało zajście.

Prawdopodobnie przyczyną nagłego ataku osoby podróżującej do stacji Wrocław Główny było to, że wcześniej załoga poprosiła pasażerkę o opuszczenie miejsca zarezerwowanego dla konduktorów. Rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich podkreśla, że pasażerka zastosowała się do prośby. Agresje wyzwoliła dopiero w momencie, gdy pociąg dojeżdżał do stacji końcowej.

– Pasażerowie wstali już, żeby opuścić pociąg. Nic nie wskazuje na to, żeby ta kobieta, którą wcześniej poproszono o zmianę miejsca, miała jakieś złe zamiary. Po chwili podchodzi do konduktorki, coś do niej mówi i uderza ją w twarz – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich. Na filmie widać, że całą agresję atakującej stara się przyjąć na siebie konduktor. Wykazuje się on bardzo dużym opanowaniem. Kolejna pracownica KD informuje przez telefon służby o zaistniałej sytuacji.

Rzecznik zwraca uwagę, że od przeszło 20 lat załogom pociągów nie przysługuje taka ochrona prawna jaką objęci są policjanci czy ratownicy medyczni. Różne spółki kolejowe zwracają uwagę na konieczność wprowadzenia zmian prawnych w tym zakresie.

Miejsce dla konduktorów w najnowszych pociągach Impuls jest specjalnie oznaczone. Co ciekawe, o takie jego umiejscowienie prosiły załogi pociągów już na etapie konstruowania specyfikacji na ich zakup.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5