NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pabianice: Dodatkowy postój pociągu nocnego

| Kasper Fiszer 13.02.2018 2,1k

Pabianice: Dodatkowy postój pociągu nocnego
Dworzec kolejowy w Pabianicachfot. Kasper Fiszer
Po trzech miesiącach przerwy nocny pociąg IC „Pogoria” ponownie zatrzymywać się będzie w Pabianicach. Zmiana w rozkładzie jazdy, która wprowadzona została na wniosek prezydenta podłódzkiego miasta, ma wejść w życie wraz z marcową korektą rozkładu jazdy. W ostatnim okresie komunikacja zbiorowa jest zdecydowanym priorytetem pabianickiego samorządu.
Skuteczne okazały się starania władz Pabianic o wyznaczenie dodatkowego postoju na tamtejszej stacji kolejowej dla nocnego pociągu PKP Intercity z Katowic do Gdyni Głównej. – IC „Pogoria” znów będzie zatrzymywał się w naszym mieście – ogłosiła wczoraj Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. To właśnie prezydent Grzegorz Mackiewicz zabiegał o zmianę rozkładu jazdy w Ministerstwie Infrastruktury (a wcześniej w MIB).

Resort infrastruktury zmienia zdanie

– Pociąg ten aż do grudniowej zmiany rozkładu jazdy zatrzymywał się w Pabianicach, zapewniając możliwość bezpośredniego dojazdu do Gdańska i na Śląsk. Od 10 grudnia przejeżdża jednak przez Pabianice bez postoju. Jeszcze w listopadzie prezydent Grzegorz Mackiewicz zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka z wnioskiem o przywrócenie postoju na stacji Pabianice. W grudniu resort odpowiedział, że zatrzymanie pociągu w Pabianicach jest bezzasadne – relacjonuje przedstawicielka samorządu.

Władze ponowiły jednak swoją prośbę, co tym razem przyniosło pożądany przez nie skutek. – Biorąc pod uwagę przedstawione przez pana prezydenta argumenty, resort przychylił się do wniosku o wdrożenie dodatkowego zatrzymania dla pociągu „Pogoria” i wystąpił w tej sprawie do PKP Intercity – poinformował samorząd wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Zmiana ma ostatecznie wejść w życie 11 marca. Ujęto ją już w rozkładzie jazdy opublikowanym na stronach internetowych PKP PLK.

Pabianice nie po raz pierwszy zabiegają o nocne pociągi

Samorząd podkreśla, że „Pogoria” będzie stanowić jedyne bezpośrednie połączenie z 66-tysięcznych Pabianic zarówno do Trójmiasta, jak i w rejon Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Innym nocnym pociągiem, z którego mogą korzystać pabianiczanie, jest IC „Karkonosze” z Jeleniej Góry do Białegostoku. Przypomnijmy, że w 2014 r. władze miasta – wówczas bezskutecznie – zabiegały o wprowadzenie postoju i dla tego połączenia (wtedy realizowanego w relacji Szklarska Poręba Górna – Lublin). Ostatecznie na kilka lat zmieniona została trasa przejazdu pociągu i w ogóle omijał on aglomerację łódzką.

W ostatnim okresie siatka postojów pociągów dalekobieżnych w Łodzi i regionie wydaje się bardzo niestabilna. W zeszłym roku mimo relatywnie sporych protestów grupy pasażerów PKP Intercity zrezygnowało z zatrzymywania swoich kursów na przystanku Łódź Pabianicka. Składy tego przewoźnika zaczęły przejeżdżać bez postoju także przez Łódź Żabieniec. Następnie w wyniku zmiany trasy przejazdu spółka praktycznie zrezygnowała z obsługi Łodzi Kaliskiej, która do niedawna pełniła rolę najważniejszego dworca w mieście.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5