NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pabianice chcą postoju „Karkonoszy”

| Kasper Fiszer 14.05.2014 404

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-05-14 09:10:10 Autor: aa
---.atlanta.hp.com
Jeszcze czego żeby pociąg POSPIESZNY zatrzymywał się w każdej wsi!!!! Zwłaszcza, że jest to pociąg nocny, ludzie chcą się wyspać a nie zastanawiać czy wsiądą złodzieje bagażów tylko po to by wysiąść wygodnie w Pabianicach.

A czy szanowne władze Pabianic raczą zapłacić za opłatę peronową jeśli PKP IC wyraziłaby zgodę?
2014-05-14 09:33:51 Autor: pmpoznan
---.172.252.61
Jak zwykle niedasie...
2014-05-14 09:38:07 Autor: marian44
---.free.aero2.net.pl
Po co ma sie zatrzymwac skoro od grudnia juz tamtedy nie pojedzie ;D
2014-05-14 09:42:17 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Zatrzymanie Karkonoszy jak najbardziej słuszne skoro i tak turlają się 60 km/h na szlaku i 40 km/h przez stację. Tylko warto by wprowadzić częstsze patrole SOK i Policji między Sochaczewem a Ostrowem bo złodzieje często jeżdżą na składzie
Maciej G
2014-05-14 09:47:47 Autor: Pendolinek
---.97.198.128
Jasne że zatrzymać.
Wsiądą w Pabianicach koło 2 w nocy - do Zduńskiej Woli obrobią pasażerów.
Od Zduńskiej Woli do Sieradza - następna ekipa.
To są nocne "postoje" pociągów w Polsce.
2014-05-14 09:55:56 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Pendolinek:
J. Prześluga miał na to sposób. Prosty i skuteczny.
2014-05-14 10:01:37 Autor: aa
---.58.199.91
.Piotr: podziel się z nami swoją tajemną wiedzą!

Uważam, że Pabianice jeśli chcą ułatwić swoim mieszkańcom podróżowanie w nocy to powinny sfinansować nocny autobus do Łodzi Kaliskiej a wymagać, żeby pociąg pospieszny zatrzymywał się w tej wsi
2014-05-14 10:06:44 Autor: Róg
---.leon.com.pl
W Polsce jest wiele takich absurdów. Zatrzymuje się pociągi TLK w tak małych miejscowościach jak Dobiegniew czy Ropczyce, a pomija się miasta dużo większe typu Pabianice czy Chorzów (Batory). Po prostu PKP IC nie panuje nad takimi sprawami, a geografia i znajomość miast nie jest mocną stroną tej firmy. Dzięki temu jesteśmy jedynym krajem w Europie który nie potrafi zadbać o potrzeby komunikacyjne nawet miast 100 tysięcznych, a co dopiero innych...
2014-05-14 10:21:53 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
scorpio
Dokładnie, a przez Zgierz jedzie 20 km/h i też nie staje tak jak Pogoria, która nie staje w Zgierzu, a staje na Żabieńcu. Uzasadniają ten fakt tym, że godziny są nieatrakcyjne, ale powrót np. jest o dobrej porze zwłaszcza w weekendy, a wcześniejszy pociąg jest za wcześnie, porannego również brak. Wiec postój być powinien i Karkonoszy też. Pozdrawiam.
2014-05-14 10:35:37 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@aa:

Chyba jesteś bardzo młodym człowiekiem, że nie pamiętasz tych czasów.

J.P. sam o tym pisze:
http://przesluga.pl/strategie/tlk-sukces-dobrej-komunikacji
http://wyborcza.pl/1,75248,2627859.html


Wielkość tych kosztów (str. 6-7):
http://zzkontra.com.pl/pliki/293.pdf

warto porównać z wielkością dotacji dla IC.


I jeszcze jedno:
"ochrona pociągów nocnych wskazywana przez podróżnych jako jeden z najważniejszych elementów oferty przewozowej. "
http://m.interia.pl/biznes/news,715879
2014-05-14 10:50:41 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
może po prostu Pabianice wykupią trochę reklam w pociągach PKP IC a ci dodadzą ten postój od nowej korekty rozkładu? wszyscy powinni być zadowoleni :)
2014-05-14 11:01:10 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat : „Od grudnia zeszłego roku nocny pociąg TLK „Karkonosze” z Warszawy i Lublina do Szklarskiej Poręby wrócił na swoją dawną trasę. Tak samo jak do początku zeszłej dekady, skład kierowany jest przez Łódź Kaliską i Ostrów Wielkopolski, a nie jak w ostatnich latach przez Koluszki i Częstochowę”.

To nieprawda. W analizowanym okresie istniał RÓWNIEŻ nocny POSP relacji Warszawa Wsch. - Szklarska Poręba G. przez Koluszki Piotrków Tryb. Częstochowę Lubliniec Opole Wrocław Wałbrzych z tym, że nie posiadał on żadnej nazwy. RÓWNOLEGLE istniał nocny skład w tej relacji przez Łódź - Kalisz - Ostrów Wlkp. pod nazwą Karkonosze, lecz z tego co pamiętam w rozkładzie 2001/2002 był on już tylko sezonowy, a kurs BEZ NAZWY przez Częstochowę był stały. W rozkładzie 2002/2003 zniknął ów sezonowiec przez Łódź Ostrów Wlkp. , a nocny kurs przez Częstochowę przejął nazwę. (Łodzi zostało tylko Drezno do końca 2003 r. i Bohemia do końca 2005 r.) Także to była tylko migracja nazwy, a nie zabranie pociągu. Proszę tu nie siać tradycyjnej łódzkiej martyrologii.

Cytat : „To duże udogodnienie dla łodzian – nowy przebieg pozwolił uniknąć niewygodnych przesiadek w Koluszkach i znacznie skrócił łączny czas jazdy z Łodzi w Sudety czy do Wrocławia”.

Na pewno przesiadki w nowej platfusowskiej wersji Gosiewa w oPOcznie POłudnie, gremialnie POpierane przez łódzkie środowiska POlityczne, społeczne oraz oszołomskie spod znaku Y-ka będą dla łodzian bardziej dogodne niż wiecznie opluwane Koluszki :D :D :D :D.

Cóż trzeba wyżywić ofertą dalekobieżną NOWEGO PASOŻYTA jaki pojawi się na CMK obok istniejącej już pijawki włoszczowskiej wysysającej już krew z Kielc i z Radomia, czy z osi linii wiedeńskiej, aby peroniki w szczerych polach nie stały puste. Bo w takim razie ktoś zadałaby pytanie po co było to ustrojstwo budować.

A to TAM według założeń nowego rozkładu, który ma wejść w życiu w grudniu mają się ulotnić nocne Karkonosze z dotychczasowej trasy przez Łódź. Ale jak widać łódzcy społecznicy wolą się skupiać na walce z wirtualnymi zagrożeniami jaką była tzw. proteza jaktorowsko - łowicka , niż zwalczać i tępić realne złodziejstwo jakim niewątpliwie będzie ZABRANIE nocnego pociągu ŁODZI Zduńskiej Woli Sieradzowi KALISZOWI, OSTROWOWI WLKP. i Oleśnicy NA RZECZ żywienia dodatkowym pociągiem oPOczna POłudnie i Gosiewa Płn. na CMK.


Cytat : „67 tys. mieszkańców to zbyt mało na postój?[…]
W imieniu urzędu miasta wnioskował on o wyznaczenie dodatkowego postoju – na razie jednak bezskutecznie. – Zgodnie z naszym doświadczeniem zatrzymania pociągów (...) w godzinach nocnych i wczesnych godzinach porannych cech...ją się znikomą wymianą podróżnych – czytamy w styczniowej odpowiedzi Marcina Celejewskiego z zarządu PKP Intercity.”

Oczywiście, że to w tym wypadku głupota ze strony PIC- u. Paradoksalnie gdyby Pabianice były prowincjonalnym miastem usytuowanym gdzieś na prowincji, z tą liczbą mieszkańców, to pewnie postój by miały, skoro choćby na tej trasie mają je : Sochaczew 38 tys., Łowicz 30 tys., Zduńska Wola 44 tys., Sieradz 44 tys., czy boczna stacja Rataje w Oleśnicy 37 tys.


Jak widać Pabianicom i Zgierzowi szkodzi to, że są traktowane w tym układzie jak dzielnica Łodzi, co jest akurat w tym przypadku kompletna bzdurą.

W czasie nocnym nie można bowiem traktować Pabianic(czy też Zgierza), „przyklejonych” pod względem urbanizacyjnym i funkcjonalnym do Łodzi jak jej dzielnic, co uzasadniałoby pominięcie w postojach, gdyż w nocy nie działa komunikacja podmiejska do/z Łodzi.

Czyli co?- jakby Pabianice były miastem prowincjonalnym to by postój miały, a że są de facto dzielnicami Łodzi to przy niedziałającej komunikacji nocnej nie mają ??? A przecież liczą znacznie więcej mieszkańców niż choćby Sieradz, Łowicz czy Oleśnica.


Cytat : „Trasa tego pociągu przez m.in. Łódź i Zgierz jest trasą tymczasową – pisze w liście do pabianickiego magistratu Zbigniew Klepacki, podsekretarz stanu w MIR, i dodaje, że taka organizacja ruchu wynika jedynie z braku możliwości przejazdu na odcinku Piotrków Trybunalski – Częstochowa w porze nocnej.”


Przepraszam bardzo, ale obie alternatywne trasy wrocławsko- warszawskie tj.:
1. Wrocław – Ostrów Wlkp. – Kalisz – Łódź- (Łowicz P./ Koluszki)- Warszawa
2. Wrocław – Opole- Lubliniec- Częstochowa – Piotrków – Koluszki – Warszawa
są RÓWNORZĘDNE pod względem konieczności ich obsługi i nie ma żelaznego przepisania konkretnego pociągu, do którejś z 2 równoważnych alternatywnych opcji raz na zawsze.

Czy przykładowo pociąg POSP Jadźwing Suwałki – Wrocław miał jakąś z góry przydzieloną trasę???
Nie. W rozkładach 2003/2004 -2005/2006 jeździł przez Łódź Ostrów Wlkp. , w rozkładzie 2006/2007 przez Częstochowę, w 2007/2008 ponownie przez Ostrów Wlkp. , a w 2008/2009 i 2009/2010 (bez nazwy TLK) ponownie przez Częstochowę. POSP Wrocławianin relacji Warszawa Wsch. – Legnica/ Zgorzelec w rozkładzie 2004/2005 jeździł przez Częstochowę – czy to była trasa TYMCZASOWA ???

Otóż NIE - po prostu w danym roku tak ułożyli rozkład. Poza tym w tamtym rozkładzie pociąg ten przejął inną ważną funkcję „lokalno- regionalną”, ponieważ na odcinku Częstochowa- Wrocław zastąpił on zlikwidowany pociąg OSOB na wagonach w tej relacji przez Kluczbork tyle, że przez Opole jako poranny pociąg dla wrocławskiego moheru na Jasną Górę i po południu nazad. Wtedy POSP były pod PKP PR stąd istnienie/nieistnienie POSP w danej relacji przekładało się na istnienie bądź nieistnienie OSOBOWYCH dalekobieżnych. W następnym rozkładzie 2005/2006 funkcję POSP Wrocławianin na odcinku Wrocław – Lubliniec- Opole- Częstochowa przejął POSP Bolko z Lublina do Wrocławia przetrasowany z opcji przez Zawiercie Katowice i to ten pociąg zapewniał poranny dojazd z Wrocławia do Częstochowy i późno-popołudniowy powrót z Częstochowy do Wrocławia, a POSP Wrocławianin wrócił w tym rozkładzie na trasę przez Ostrów Wlkp. Łódź.

Cytat : „Trasa tego pociągu przez m.in. Łódź i Zgierz jest trasą tymczasową – pisze w liście do pabianickiego magistratu Zbigniew Klepacki, podsekretarz stanu w MIR, i dodaje, że taka organizacja ruchu wynika jedynie z braku możliwości przejazdu na odcinku Piotrków Trybunalski – Częstochowa w porze nocnej.’

Proszę tu nie mydlić oczu Piotrkowem i Częstochową, ponieważ chcecie podstępnie nocne Karkonosze zabrać Łodzi Kaliszowi oraz Ostrowowi, aby żywić nim pasożyta włoszczowskiego (parasitus Gosievus) i nowy nowotwór w oPOcznie.

Albo ten pociąg powinien jechać wiedenką przez Piotrków Częstochowę – Opole, jeżeli nawet Lubliniec się w nocy PICowi nie podoba to przez Zawiercie Katowice Kędzierzyn Koźle, ale przez Koluszki Częstochowę. Albo jeżeli ze względu na nocną przerwę technologiczną nie jest możliwa opcja przez Piotrków wiedenką to powinien zostać na OBECNEJ trasie przez Łódź- Kalisz Ostrów Wlkp.

Na pewno nie może być zgody na trasowanie NOCNEGO, ekonomicznego pociągu po CMK, która widzie przez totalne odludzia i zabieranie tego rodzaju pociągów dużej sieci osadniczej.


Cytat : „Pabianice chcą pociągu dla studentów i wyjeżdżających w delegację
– Pabianice są miastem z dużym odsetkiem młodzieży kontynuującej naukę na uczelniach wyższych, m.in. w Lublinie, Wrocławiu czy Warszawie. Z uwagi na godziny przejazdu pociąg ten stanowiłby doskonałe połączenie dla osób, które potrzebują rano dotrzeć do stolicy czy do Wrocławia. Np. pierwszy bezpośredni pociąg do Warszawy to TLK „Baczyński”, który planowo przybywa do Warszawy Centralnej o godzinie 12:00. Jest to stanowczo za późno na załatwienie spraw służbowych czy też na uczelnię – argumentuje Andrzej Różański, inżynier miasta Pabianice.
PKP IC i MIR nie chcą zatrzymania
Różański zwraca też uwagę, że Łodzi i Pabianic nie łączy komunikacja nocna, więc pasażerowie nie mogą przejechać ostatniego odcinka tramwajem czy autobusem. W imieniu urzędu miasta wnioskował on o wyznaczenie dodatkowego postoju – na razie jednak bezskutecznie.”



Ale proszę nie tłumaczyć. Do tych ludzi i tak nic nie dociera. A potem dziwić się, że spółka jest bliska bankructwa i odnotowuje rekordowe postępujące spadki liczby pasażerów, o czym co raz to donosi prasa branżowa.











Cytat : „Łódź ponownie utraci nocne połączenie?
Takie stanowisko organizatora połączeń dalekobieżnych oznacza, że aglomeracja łódzka prawdopodobnie nie tylko nie uzyska dodatkowych postojów, ale też w ogóle utraci nocne połączenie z Wrocławiem oraz pierwsze poranne z Warszawą. Aglomeracja ponownie niemal zniknie z mapy kolejowych połączeń nocnych w momencie, w którym liczba wykonywanych o tej porze kursów autobusowych stale rośnie.”


Tylko proszę nie pisać tradycyjnych łódzkich zaklęć, że to wina tego, że nie buduje się KDP Y, a realizuje się protezę koniecpolską jako najszybsze połączenie Wrocław – Warszawa dla segmentu EIC/ECIP jako usiłują pisać niektórzy znad Neru.
2014-05-14 11:01:58 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
aa
Jak będzie bogatsza siatka połączeń lub ŁKA ,czy komunikacja dowożąca na takie pociągi to mogą nie stawać niektóre. Tym bardziej, że np. postoje dziennych pociągów w dębie Opoczyńskiej, czy wszystkich dziennych w Słupcy, czy Dobiegniewie albo w Bydgoszczy Wschodzie nikomu nie przeszkadzają. A np. postój nocnej Pogorii w Łodzi Żabieńcu ,a brak postoju w Zgierzu, czy postój Szczecinianina w Dobiegniewie jest uzasadniony? Pozdrawiam.
2014-05-14 11:01:58 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
aa
Jak będzie bogatsza siatka połączeń lub ŁKA ,czy komunikacja dowożąca na takie pociągi to mogą nie stawać niektóre. Tym bardziej, że np. postoje dziennych pociągów w dębie Opoczyńskiej, czy wszystkich dziennych w Słupcy, czy Dobiegniewie albo w Bydgoszczy Wschodzie nikomu nie przeszkadzają. A np. postój nocnej Pogorii w Łodzi Żabieńcu ,a brak postoju w Zgierzu, czy postój Szczecinianina w Dobiegniewie jest uzasadniony? Pozdrawiam.
2014-05-14 11:01:59 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
aa
Jak będzie bogatsza siatka połączeń lub ŁKA ,czy komunikacja dowożąca na takie pociągi to mogą nie stawać niektóre. Tym bardziej, że np. postoje dziennych pociągów w dębie Opoczyńskiej, czy wszystkich dziennych w Słupcy, czy Dobiegniewie albo w Bydgoszczy Wschodzie nikomu nie przeszkadzają. A np. postój nocnej Pogorii w Łodzi Żabieńcu ,a brak postoju w Zgierzu, czy postój Szczecinianina w Dobiegniewie jest uzasadniony? Pozdrawiam.
2014-05-14 11:54:45 Autor: Niewazne kto
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2014-05-14 20:19:45 Autor: Bozia
---.33.11.114

Bozia
Spoko, nikt nie będzie płakał... W momencie przesuwania Karkonoszy na inną trasę, będzie w pełni oddana trasa S8 z Łodzi do Wrocławia obsługująca Pabianice, Zduńską Wole i Sieradz. Będzie również możliwa komfortowa podróż do Warszawy z wykorzystaniem ciągu S8-DK1/DK91-S8.
2014-05-14 20:23:24 Autor: Bozia
---.33.11.114

Bozia
K65

Koluszki, to też pasożyt, dobrze o tym Wiesz.
2014-05-15 12:24:20 Autor: Eurosprinter
---.196.227.1
Wszystko co piszecie jest nieprawdą!!!
Kiedyś z Jeleniej Góry odjeżdzały 3 pociągi do Warszawy Wsch.
1) "SUDETY" Jelenia Góra - Warszawa Wsch. odjeżdzał około godz. 15:00 (przez Wrocław, Łódź)
2) POSP. Jelenia Góra - Warszawa Wsch. odjeżdżał 20:10 (przez Wrocław, Łódź)
3) "KARKONOSZE" Szklarska Poręba Grn. - Warszawa Wsch (przez Wrocław, Opole, Częstochowę) odjeżdżał 22:30
Między czasie odjeżdżała jeszcze Gdynia Gł., Lublin i Kraków Gł. (dawniej dodatkowo jeszcze był pociąg do Katowic)

A Viking do Szczecina odjeżdżał rano o 10:50
2014-05-17 03:20:30 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Autor: Bozia
---.33.11.114


Cytat : K65

Koluszki, to też pasożyt, dobrze o tym Wiesz.



Nie – nie wiem. Jakim to niby pasożytem miały by być Koluszki ???

Czy wiedenka i stacja Koluszki jest linią, która ZABIERA Łodzi pociągi dalekobieżne relacji Warszawa- Katowice czy Warszawa – Wrocław w opcji częstochowsko- opolskiej (taka TEŻ MUSI równolegle istnieć, czy to się nad Nerem podoba czy nie) i przerzuca je na jakieś szczere pola jednocześnie pozostawiając jakąś klasyczną linię dla TYCH RELACJI, która centrycznie przechodzi przez Łódź ???

Odpowiedź brzmi : NIE!

Wiedenka i stacja w Koluszkach te pociągi DAJE.

Zabierać je może Koluszkom, a więc i aglomeracji łódzkiej linia CMK i potencjalny pasożyt Opoczno Płd.

Nie ma alternatywy Koluszki kontra Łódź.

Jest za to alternatywa Koluszki kontra Opoczno Płd.

Czas to w końcu zrozumieć i przestać stosować zasadę : „na złość babci odmrożę sobie uszy” . To naprawdę nic nie da.
2014-05-19 20:19:13 Autor: Bozia
---.33.11.114

Bozia
W odpowiedzi na post K65:
"Autor: Bozia
---.33.11.114


Cytat : K65

Koluszki, to też pasożyt, dobrze o tym Wiesz.



Nie – nie wiem. Jakim to niby pasożytem miały by być Koluszki ???

Czy wiedenka i stacja Koluszki jest linią, która ZABIERA Łodzi pociągi dalekobieżne relacji Warszawa- Katowice czy Warszawa – Wrocław w opcji częstochowsko- opolskiej (taka TEŻ MUSI równolegle istnieć, czy to się nad Nerem podoba czy nie) i przerzuca je na jakieś szczere pola jednocześnie pozostawiając jakąś klasyczną linię dla TYCH RELACJI, która centrycznie przechodzi przez Łódź ???

Odpowiedź brzmi : NIE!

Wiedenka i stacja w Koluszkach te pociągi DAJE.

Zabierać je może Koluszkom, a więc i aglomeracji łódzkiej linia CMK i potencjalny pasożyt Opoczno Płd.

Nie ma alternatywy Koluszki kontra Łódź.

Jest za to alternatywa Koluszki kontra Opoczno Płd.

Czas to w końcu zrozumieć i przestać stosować zasadę : „na złość babci odmrożę sobie uszy” . To naprawdę nic nie da."
K65

"Czy wiedenka i stacja Koluszki jest linią, która ZABIERA Łodzi pociągi dalekobieżne relacji Warszawa- Katowice czy Warszawa – Wrocław w opcji częstochowsko- opolskiej"

--

Tak - od grudnia Karkonosze, w przyszłości zapewnię kolejne połączenia (redaktorzy RK chcą przetrasowania Śnieżki). Koluszki w ramach oferty Warszawa - Katowice, od lat nie dopuszczają do rozwoju siatki Łódź - Katowice, główną argumentacja - Łódź może się przesiądź tam na połączenia z Warszawy do GOP...

K65

"Nie ma alternatywy Koluszki kontra Łódź."

--

Jest... Do póki Koluszki będą uważane za jedną z GŁÓWNY stacji Łodzi, do póki z Łodzi nie będzie atrakcyjnej oferty pasażerski do największych miast w Polsce, Koluszki beą uważne za łódzką Włoszczowę, czyli pasożyta.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5