NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Ostatnie przetargi na linię do Radomia

| jm, Rynek Kolejowy 16.10.2015 219

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-10-16 12:35:26 Autor: Juzinek
---.internetdsl.tpnet.pl
PIS to generalnie wszystko krytykuje. Ciekawe jak tam zachowują sie pseudoekolodzy w kontekście zmian przebiegu linii?
2015-10-16 13:13:38 Autor: Jaja kobyły kolejarz
---.81.168.130
Wg słownika PWN "briefing" to odprawa.
Czy to oznacza, że Pani Wasiak żegna się już ze stanowiskiem?
Może lepiej szanowny RK byłoby pisać po polsku, nie byłoby wątpliwości.
2015-10-16 13:30:45 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Trzeba przyznać,że Maria odważną kobieta jest. Ma śmiałość spojrzeć w oczy krajanom i powiedzieć,że to co miało być zrobione do 2013 roku, dostaną jak dobrze pójdzie 7 lat później...
2015-10-16 13:46:19 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Mam nadzieję że projektując przebudowę linii nr 8 na odcinku Warszawa - Radom PLK uwzględni odpowiednią lokalizację peronów umożliwiając na większości stacji wyprzedzanie pociągów osobowych prze pociągi wyższej kategorii.
2015-10-16 14:00:31 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Po ośmiu latach kompletnego nieudacznictwa będącego wizytówką PO ogłaszają przetargi na mniej niż 240 godzin przed pożegnaniem się z władzą.

Czy Ci ludzie zwyczajnie nie mają ludzkiej przyzwoitości i wstydu?
2015-10-16 14:01:29 Autor: Aj_Oj
---.tktelekom.pl
Młodzieży pragnę przypomnieć, że za czasu PRL całodobowe zamknięcia toru były rzadko stosowane. Podczas 12 godzinne go zamknięcia na dwa pociągi układkowe wymieniano do 1600 metrów toru i tor otwierano dla ruchu pociągów. Stare PKP kupiło dwa pociągi PUN (potokowa wymiana nawierzchni) za pomocą których można wymienić do 600 metrów toru w ciągu godziny ale nie wiem co dzieje się obecnie z tymi pociągami?
2015-10-16 14:14:05 Autor: wdr
---.50.54.226

wdr
@Aj_Oj
część dawnego sprzętu PKP została sprywatyzowana razem z PNI
2015-10-16 14:38:45 Autor: PO
---.dynamic.chello.pl
Kryniczanin Zamilcz !!!

Tylko Palikot !!! TYLKO PLATFORMA !!!
2015-10-16 14:51:33 Autor: Kornel T.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dajcie już spokój z tą polityką...
Tak jakby sprawy kolejowe miałyby cokolwiek wspólnego z ostatecznym zwycięstwem tej czy innej partii. Niestety, większość jest przeciw modernizacjom kolejowym i kolei jako takiej (patrz niejaki aron) i trąbienie o kolejnych przetargach w sumie trąbiącym przynosi więcej szkody niż korzyści.
Co innego, gdyby tak powiedzieli, że będą budować autostradę, w dodatku darmową. Od razu słupki w górę...
Żal PL...
2015-10-16 14:57:42 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
@Aj_Oj
W sierpniu 1980 roku jak były strajki na Wybrzeżu dawny DOM Gdańsk na remontowanej linii 131 Chorzów Batory - Tczew w ramach współzawodnictwa (modnego w czasach PRL na PKP) pobił rekord ilości wymienionej nawierzchni na ciągu jednego zamknięcia uzyskując 1200 metrów pracując trzema zestawami suwnic bramowych. Informacja poszła w świat ale nikt się nie domyślał że takiej ilości nawierzchni nie można było po prostu zmieścić na składzie zrywkowo-układkowym. Prawda była taka, że poprzedniego dnia ułożono 600 metrów a wykazano tylko 300 m. Jednak faktem było ułożenie w ciągu dnia 900 metrów nowej nawierzchni tą metodą choć uzyskiwana wówczas jakość robót (z odkładaniem wysiewek na bankiet torowiska) do dzisiejszych czasów absolutnie nie może się równać.
2015-10-16 16:35:40 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Dobry Boże! Po 8 latach rozpisano (zgodnie z zapowiedziami czy przepowiedniami?) przetarg! Budowa drugiego toru do 2020 roku... Eee tam nie wierzę ;). PLK to zrobi sama przez wyborami!

Normalnie cuda przed wyborami się dzieją. Jak nigdy do tej pory.
2015-10-16 16:35:46 Autor: Aj_Oj
---.tktelekom.pl
Nie będę się licytował bo nie oto chodzi. Pojemność jednego składu zrywkowo - układkowego to: długość składu 600 m x 3 warstwy przęseł = 1800 m. Technologia pracy to jeden skład "zrywał" starą nawierzchnię a drugi układał. A to, że wysypywano przesiewki na bankiet toru to prawda ale robiono to nie zawsze a zbieranie wysiewek z bankietu toru odbywało się w ramach prac okołotorowych często bez zamknięć.
Mówimy o technologii z połowy XX w. Przyjąć, że w jednym dniu układano 450 m toru przez 200 dni roboczych w roku to naprawie poddano 90 km toru. A ile robią dzisiaj?
2015-10-16 17:40:39 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
50 miesięcy czyli zajedwabiste tempo. Mniej niż 150m toru dziennie. Marwa kuć!!! Mamy XXI wiek, nowoczesny sprzęt, a tempo godne kilku furmanek, taczek i łopat.

Faktem jest, że 100% torowiska i obiektów inżynieryjnych wymaga całkowitej rozbiórki i budowy na nowo. Już kilka dekad temu potrafiono nasunąć gotowy most, wiadukt itp, mieć prefabrykowane przepusty i inne obiekty. Przy dobrze przygotowanej inwestycji (po jakiegoś grzyba PKP PLK ma biura) i sensownie rozegranej logistyce to nawet leniwie pracując na 2 zmiany można zrobić 1 kmb toru. W rok można się wyrobić spokojnie. Ale burdel musi być na maxa, jednocześnie rozkopią pewnie Dęblin - Pilawa, zamkną Pilawa - Otwock, będą się grzebać na Dęblin - Łuków i zamkną Wolanów - Przysucha ze względu na śmierć techniczną. Przy okazji można wyremontować mosty w Dęblinie, Skarżysku i przeprowadzić NG przy dwutorowym zamknięciu Bukowa - Włoszczowa, nie zapominająć o dwutorowym zamknięciu Szeligi - Biała Rawska. Bo tak. Z nudów można poprawić tunele perony stacji Tunel.
2015-10-16 19:49:30 Autor: Co z tą Polską
---.146.8.118.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No nie, jedna prokolejowa partia. Nazywa się RAZEM:

https://sadeczanin.info/wybory-parlamentarne/partia-razem-przeciw-likwidacji-połączeń-kolejowych

"Partia Razem poparła protest kolejarzy skupionych w OPZZ, Solidarności, ZZ Kolejarzy Małopolska, ZZ Dyżurnych Ruchu PKP, Federacji Związków Zawodowych Kolejarzy PKP.
Dorota Budacz ((numer 1 na liście okręgu nowosądeckiego), podkreśliła trudności, z jakimi dziś muszą zmagać się mieszkańcy Sądecczyzny: - Kolej była dla mnie najwygodniejszym z możliwych sposobem na powrót do domu w czasie studiów, na który stać mnie było nie tylko od święta. Dziś ta sytuacja nie byłaby możliwa – nie tylko studiujący w Warszawie czy Krakowie nie mogą wrócić koleją na Sądecczyznę, ale niemożliwe stały się również codzienne podróże z Żywca, Krynicy czy Stróż do większych miast regionu. W Niemczech czy Czechach taka jest nie do pomyślenia – kraje te inwestują w kolej i zagęszczają sieć połączeń, dbając o zrównoważony rozwój całego kraju, a nie tylko największych jego ośrodków- dodała."

2015-10-16 23:31:15 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
PUNy obecnie zdarzają się tylko na rewitalkach. Natomiast na mo(r)dernizacjach króluje technologia, w której największą i najbardziej skomplikowaną maszyną jest koparka dwudrogowa mozolnie rozkładająca podkłady. Dzięki temu mo(r)dernizacje mogą trwać latami, a robotę przy tym ma niezliczona liczba firemek typu Zdzichu&Syn&Szwagier.
2015-10-17 00:17:52 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ale postęp - 25% wagi przetargu to czas wykonania... Dobre i tyle.
2015-10-17 00:17:52 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Ale postęp - 25% wagi przetargu to czas wykonania... Dobre i tyle.
2015-10-17 21:58:08 Autor: PsychoMantis
---.204.tronic.pl
Naprawdę spodziewałbym się po Was większe rzetelności zamiast kopiuj-wklej.
Po pierwsze nikt w Radomiu, w tym niestety ja, w to nie uwierzy. Obecny Prezydent Radomia a ówczesny Poseł został wprost przez PLK okłamany przed poprzednimi wyborami. Ta trasa miała być robiona w 2004-2006, potem 2007-2013, a teraz czytam, że temat kilku tys. działek jest nieruszony. No bomba.

"Właśnie ogłosiliśmy ostatnie przetargi na modernizację linii Warszawa – Radom czyli Czachówek – Warka oraz Warka – Radom."
Z przetargu wynika, że 20 km Czachówek - Warka będą robić ponad 4 lata. Bosko.

"Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe"
No nie, z 55 cm na 76 cm to nie jest żadne "w pełno dostępne dla niepełnosprawnych". W EZT czy w wagaonowym TLK dalej trzeba skakać po schodach. Poza tym podniesienie dotyczy peronu 2 i 3, Peron 1 zostaje na 55 cm. Generalnie jest lepiej ale na achy i ochy to trzeba zasłużyć.

"W grudniu zostanie oddane także przejście podziemne pod stacją"
Przejście zgodnie z pierwszymi zapowiedziami miało być możliwe już od początku września. Do końca grudnia to wszystko ma być oddane. I niestety szykuje się obsuwa. A szkoda. Jak zaczęli przez pierwsze 3-5 miesięcy ciągnęli jak oszalali.

"Teraz ruch pasażerski prowadzony jest przejściem tymczasowym. Formuła tego przejścia została opracowana przez Polskie Linie Kolejowe wspólnie z Urzędem Miasta oraz wykonawcą. Jest to jedyna, bezpieczna droga łącząca budynek stacji z peronami oraz z drugą częścią miasta. Na miejscu stale są obecni funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej, którzy pilnują porządku i bezpieczeństwa."
TV włączcie. Cała Polska się śmiała, że przejście jest możliwe 1h rano i przez 1,5h popołudniu. W pozostałym okresie jest zamknięte.
2015-10-17 22:31:35 Autor: Leniwiec
---.static.ip.netia.com.pl
Popieranie zwiącholi akurat jest sprawą antykolejową.
Chyba nie muszę pisać, że zwiącholstwo w 80% przypadków to państwo w państwie, które robi sobie co chce?
2015-10-18 10:18:29 Autor: zbig
---.static.chello.pl
rzeczywiście tempo jest zawrotne, stan szlaków kolejowych i dbałości o nie, nie umywa się do tego z lat 70-tych. Oglądałem rewitalizację torowiska na wysokości zalewu Rejów w Skarżysku, jak wspomniał jeden z USERÓW, maszyny Rycha,Zbycha i Zdzicha, niewiele lepsze od furmanek. Wróżę 2045 rok ukończenie Warszawa-Kozłów
2015-10-18 23:59:46 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
2045 to też data wątpliwa. Z 5 lat odwołań będzie, a potem fiansowanie przejdzie do krainy wiecznych kredytów... Potem upadną podwykonawcy, złomiarze pomogą w przerwie robót i kolejnych parę latek w plecy.
2015-10-20 21:03:05 Autor: saracen75
---.59.56.163
"Jesteśmy przekonani, że stosowane obecnie w PLK procedury, obejmujące m.in. dokładne harmonogramy prac i badanie jakości robót, zapewnią sprawną realizację projektu" buahahaha - szanowni ..."dokładne harmonogramy prac" będą błyskawicznie zmienianie dlatego że dla tych inwestycji NIE MA DECYZJI ŚRODOWISKOWEJ I LOKALIZACYJNEJ. czas ich uzyskania w mazowieckim RDOŚ i MUW to jestem pewien 1,5+1=2,5 roku!!!
niestety materiałów opracowanych przez poprzedniego projektanta na lotach BCDE - wielkiego MML się w tej materii nie wykorzysta.

reasumując:
50miesięcy - 30 na decyzje adm = 20 na wykonawstwo, a jeszcze czas realizacji jest kryterium w wadze chyba 20%!!! Drodzy Wykonawcy (a moi konkurenci) bądźcie czujni :)

i jak w takim tyglu niewiadomych można opracować dokładne harmonogramy prac......
moja prognoza: podpisanie umowy IX.2015 problemy z decyzjami i koniec inwestycji XII.2022.

IRR17 mimo wszystko mocno trzymam kciuki
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5