Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostatnie przetargi na linię do Radomia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ostatnie przetargi na linię do Radomia
Zgodnie z zapowiedziami, PKP PLK rozpisały przetargi na dwa ostatnie odcinki do modernizacji w ramach połączenia Warszawa – Radom. Zamówienia będą prowadzone w trybie "projektuj i buduj".

Na prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom rozpisane zostały dwa zamówienia. Pierwsze dotyczy LOT-ów: C, D, E (od km 58.100 do km 100.850) na odcinku Warka - Radom. Drugie postępowanie dotyczy odcinka Warszawa Okęcie - Radom na szlaku Czachówek Południowy – Warka (od km 38,800 do km 58,100).

Do najważniejszych zadań wykonawców należeć będzie przebudowa układu torowego linii kolejowej nr 8, dobudowa drugiego toru na odcinku Warka – Radom, przebudowa promieni łuków poziomych (odejście od istniejącej trasy) w celu umożliwienia osiągnięcia prędkości maksymalnych, rozbiórka starych i budowa nowych obiektów mostowych i przebudowa istniejących stacji kolejowych i przystanków osobowych.

Na realizację prac wykonawcy dostaną 50 miesięcy, co oznacza, że linia zostanie otwarta najwcześniej w 2020 roku. Stan linii do Radomia skrytykował w poniedziałek PiS. O opóźnionej modernizacji pisaliśmy niedawno w miesięczniku "Rynek Kolejowy".

- Nie mam wątpliwości, że realizowane przedsięwzięcia to dobrze wydane pieniądze, które poprawią funkcjonowanie systemu transportowego województwa, zwiększą komfort podróży oraz dostępność komunikacyjną regionu i wpłyną na jego rozwój gospodarczy – podkreśliła minister Wasiak, która ogłosiła rozpisanie przetargów podczas spotkania na wyremontowanym dworcu kolejowym w Radomiu.

Prace w Radomiu zgodnie z harmonogramem

- Właśnie ogłosiliśmy ostatnie przetargi na modernizację linii Warszawa – Radom czyli Czachówek – Warka oraz Warka – Radom. To kolejna oferta Polskich Linii Kolejowych dla wykonawców i realizacja Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Jesteśmy przekonani, że stosowane obecnie w PLK procedury, obejmujące m.in. dokładne harmonogramy prac i badanie jakości robót, zapewnią sprawną realizację projektu – powiedział Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.

Na stacji w Radomiu prace odbywają się zgodnie z harmonogramem. Pasażerowie od początku września korzystają z odnowionego, w pełni wyposażonego peronu, na którym zamontowane zostały nowe ławki, zegary, megafony, oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej. Do dyspozycji jest także drugi, tymczasowy peron. Teraz prace skupiają się przy dwóch pozostałych. Kończy się rozbiórka pozostałej części torów w obrębie stacji, trwa umacnianie gruntu. Przebudowywana jest sieć trakcyjna oraz montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do użytku został już oddany nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), które umożliwia dyżurnym prowadzenie sprawnego ruchu, docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.

Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

W grudniu zostanie oddane także przejście podziemne pod stacją, które na nowo połączy ze sobą dwie strony miasta. Będzie ono wyposażone w windy co ułatwi osobom niepełnosprawnym przejście na perony. Teraz ruch pasażerski prowadzony jest przejściem tymczasowym. Formuła tego przejścia została opracowana przez Polskie Linie Kolejowe wspólnie z Urzędem Miasta oraz wykonawcą. Jest to jedyna, bezpieczna droga łącząca budynek stacji z peronami oraz z drugą częścią miasta. Na miejscu stale są obecni funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej, którzy pilnują porządku i bezpieczeństwa.

Wkrótce koniec komunikacji zastępczej 

23 października zakończy się przebudowa odcinka pomiędzy Radomiem a Lesiowem, gdzie obecnie prowadzona jest zastępcza komunikacja zastępcza. Wszystkie prace w Radomiu zakończą się w połowie grudnia, tak aby pasażerowie od nowego rozkładu jazdy mieli już do dyspozycji 3 wyremontowane perony. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na przebudowę stacji w Radomiu 100 milionów złotych.

Od początku września intensywne prace trwają na drugim końcu linii, czyli w Warszawie. Na stacji Warszawa Okęcie wykonawca rozebrał już stary peron wyspowy i na czas modernizacji zbudował tymczasowy. Trwają prace przy przebudowie torów – jeden z nich został już rozebrany i ruch pociągów prowadzony jest po drugim. Na realizację tego projektu Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 367 milionów złotych a efektem przebudowy będzie zwiększenie prędkości na linii do 160 km/h oraz w pełni przystosowana i nowoczesna infrastruktura pasażerska.

Wszystkie prace przewidziane na linii pomiędzy Warszawą a Radomiem spowodują, że podróż między tymi dwoma miastami skróci się do około 70 minut w przypadku najszybszego połączenia dalekobieżnego. 

W Monitorze znajdziesz pełen zakres zamówienia i informacje na temat trybu wyboru ofert


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5